Reklama

Další stabilní jezdec z Indonésie v paddocku Grand Prix

V sezóně 2019 uvidíme opět v mistrovství světa silničních motocyklů jako stabilního pilota jezdce z Indonésie. Bude jím Dimas Ekky Pratama a pojede v týmu vedeném Hiroshim Aoyamou, tedy v IDEMITSU Honda Team Asia, v kubatuře Moto2.

Nyní 26-letý Dimas Ekky Pratama se na evropských okruzích objevil poprvé v sezóně 2015, kdy startoval v závodním seriálu FIM CEV Moto2 European Championship.

O 2 roky později jsme ho viděli při jeho premiéře ve světovém šampionátu, když nahradil v týmu Federal Oil Gresini Moto2 zraněného Jorge Navarra při asijském závodě v Sepangu.

V uplynulé sezóně si Dimas Ekky Pratama připsal na své konto 2 starty s wild card: Bylo to v Katalánsku s wild card za tým Astra Honda Racing a potom opět doma v Asii, v Sepangu startoval za zraněného Bendsneydera v týmu Tech3 Racing.

Jeho předchůdcem ovšem byl v MS silničních motocyklů krajan Doni Tata Pradita, ten má na svém kontě kompletní sezónu 2008 ve 250-kách za Yamaha Pertamina Indonesia na stroji Yamaha a potom 2013 v kubatuře Moto2 za tým Federal Oil Gresini Moto2 s motocyklem Suter. V obou těchto sezónách ale Doni Tata Pradita bodově paběrkoval a připsal si po 1 bodu.

Dalším jezdcem z Indonésie byl nyní už 24-letý Rafid Topan Sucipto, ten letos v Sepangu nahradil zraněného Stefana Manziho v týmu Forward Racing. Ovšem i Sucipto už závodil jednu sezónu jako stabilní pilot MS, bylo to v sezóně 2013 za tým QMMF Racing Team s motocyklem Speed Up. Ten ale na body nedosáhl, neboť ani jedenou nebyl odmávnut v Top-15.

Ale vraťme se nazpět ke jménu Dimas Ekky Pratama. V CEV Moto2 má na svém kontě dvě pódia v roce 2017 v Katalánsku a 2018 v Albacete. Jinak 2012 až do roku 2016 závodil v kubatuře 600 ccm Supersport v Asia Road Racing Championshipu, v prvním ročníku získal ocenění pro nováčka roku a celkově nejlépe zakončil umístěním v Top-5 v roce 2015. Na kultovním závodě MS-Endurance obsadil 2014 sedmé místo, když jeho spolujezdci v týmu byli Australan Joshua Hook a Malajsijec Mohamad Zamri Baba.

Indonéský pilot svůj první kontakt s motocyklem Kalex, se kterým bude závodit v roce 2019, absolvoval v Jerezu při CEV, ale to bylo ještě s motorem Honda CBR600RR. Výhodou pro Pratamu je, že do šampionátu MS-Moto2 vstoupí v okamžiku, kdy pro všechny účastníky bude nový jak motor Triumph o objemu 765 ccm, tak jednotná ECU od Magneti Marelli.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama