Další stabilní jezdec z Indonésie v paddocku Grand Prix
- Publikovno: 19.12.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
V sezóně 2019 uvidíme opět v mistrovství světa silničních motocyklů jako stabilního pilota jezdce z Indonésie. Bude jím Dimas Ekky Pratama a pojede v týmu vedeném Hiroshim Aoyamou, tedy v IDEMITSU Honda Team Asia, v kubatuře Moto2.
Nyní 26-letý Dimas Ekky Pratama se na evropských okruzích objevil poprvé v sezóně 2015, kdy startoval v závodním seriálu FIM CEV Moto2 European Championship.
O 2 roky později jsme ho viděli při jeho premiéře ve světovém šampionátu, když nahradil v týmu Federal Oil Gresini Moto2 zraněného Jorge Navarra při asijském závodě v Sepangu.
V uplynulé sezóně si Dimas Ekky Pratama připsal na své konto 2 starty s wild card: Bylo to v Katalánsku s wild card za tým Astra Honda Racing a potom opět doma v Asii, v Sepangu startoval za zraněného Bendsneydera v týmu Tech3 Racing.
Jeho předchůdcem ovšem byl v MS silničních motocyklů krajan Doni Tata Pradita, ten má na svém kontě kompletní sezónu 2008 ve 250-kách za Yamaha Pertamina Indonesia na stroji Yamaha a potom 2013 v kubatuře Moto2 za tým Federal Oil Gresini Moto2 s motocyklem Suter. V obou těchto sezónách ale Doni Tata Pradita bodově paběrkoval a připsal si po 1 bodu.
Dalším jezdcem z Indonésie byl nyní už 24-letý Rafid Topan Sucipto, ten letos v Sepangu nahradil zraněného Stefana Manziho v týmu Forward Racing. Ovšem i Sucipto už závodil jednu sezónu jako stabilní pilot MS, bylo to v sezóně 2013 za tým QMMF Racing Team s motocyklem Speed Up. Ten ale na body nedosáhl, neboť ani jedenou nebyl odmávnut v Top-15.
Ale vraťme se nazpět ke jménu Dimas Ekky Pratama. V CEV Moto2 má na svém kontě dvě pódia v roce 2017 v Katalánsku a 2018 v Albacete. Jinak 2012 až do roku 2016 závodil v kubatuře 600 ccm Supersport v Asia Road Racing Championshipu, v prvním ročníku získal ocenění pro nováčka roku a celkově nejlépe zakončil umístěním v Top-5 v roce 2015. Na kultovním závodě MS-Endurance obsadil 2014 sedmé místo, když jeho spolujezdci v týmu byli Australan Joshua Hook a Malajsijec Mohamad Zamri Baba.
Indonéský pilot svůj první kontakt s motocyklem Kalex, se kterým bude závodit v roce 2019, absolvoval v Jerezu při CEV, ale to bylo ještě s motorem Honda CBR600RR. Výhodou pro Pratamu je, že do šampionátu MS-Moto2 vstoupí v okamžiku, kdy pro všechny účastníky bude nový jak motor Triumph o objemu 765 ccm, tak jednotná ECU od Magneti Marelli.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.12.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- včera - Začalo letošní MS-Side
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- 23.4. - Oliver König pojede IDM s Ducati
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 21.4. - 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki