Reklama

Cresson premiérově jako první v Mostu

«Autodrom Most» vrací Českou republiku v sezóně 2021 nazpět do kalendáře MS-Superbike. První ze stabilních jezdců šampionátu WorldSBK, který si severočeskou trať vyzkoušel, byl pilot týmu Pedercini Kawasaki Loris Cresson z Belgie.

22-letý Loris Cresson se letos nezúčastnil ještě žádného oficiálního testu se svým týmem TPR Outdo Pedercini, neboť nový závodní motocykl ještě není 100% připravený. Tým mu dal aspoň k dispozici cestovní sériový motocykl k privátním testům. Společně se svým mechanikem Maxem Nejrottim byl mladý Belgičan koncem dubna ve Spa a začátkem května v Mostu.

Severočeský okruh ležící bezprostředně u německé hranice byl 29. dubna oficiálně představen a potvrzen jako dějiště jednoho ze závodních víkendů MS-Superbike 2021. Cresson se tak jako první stabilní pilot tohoto šampionátu seznámil přímo na místě samotném s novým okruhem v šampionátu WorldSBK.

„Trať je překrásná“, doslova cituje «Motorsprint» mladého belgického pilota Kawasaki: „Je hodně podobná okruhu Donington Park. První šikana by se ale měla modifikovat, aby byla bezpečnější, ovšem jinak je vše v pořádku. Trať je příjemná k jízdě“.

Jelikož bylo hodně chladno, tak dosažené časy nebyly vůbec důležité.

Mimochodem: Nejrychlejší piloti ze šampionátu IDM Superbike, naposled zde tento závodní seriál hostoval 2019, potřebovali k objetí jednoho okruhu dlouhého 4,2 km, čas mezi 1:35 - 1:36 min.

„Jedná se o hodně rychlou trať. Bude hodně těžké zde během závodu někoho předjet. Důvodem je, že zde prakticky neexistují žádné brzdící body. Trať samotná přináší hodně zábavy a radosti z jízdy, a lidé jsou zde velmi příjemní. Doufám, že na závodním víkendu budou přítomni diváci“, doplnil Cresson.

Závodní okruh byl budován od roku 1978 do roku 1983 na území výsypky bývalého povrchového dolu Vrbenský. Popud k jeho vzniku daly úspěchy Mostu v pořádání motocyklových a automobilových závodů.

V roce 1995 byl okruh předán do správy společnosti Autodrom Most s. r. o., která se postarala po několika letech chátrání o celkovou rekonstrukci, zvelebení a o reklamní zviditelnění.

Trať má šířku 12 až 14 metrů a obsahuje celkem 21 zatáček, 9 levých a 12 pravých. Rekord okruhu drží Čech Karel Hanika, v září 2019 zajel s BMW S1000RR čas 1:35,471 min.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama