Reklama

Cortese odmítl Pro-Ride Honda Hlavní obrázek k článku: Cortese odmítl Pro-Ride Honda

V uplynulých týdnech obdržel Sandro Cortese jednu «jobovku» po druhé. Jeho krajané Bradl, Folger, Öttl a Tulovic se sice museli spokojit s jinými seriály a motocykly, než které původně chtěli, ale nakonec něco na 2020 mají, ovšem dvojnásobný mistr světa je stále bez motorky.

Stefan Bradl prodloužil svou smlouvu s HRC jako testovací pilot, Jonas Folger pojede IDM-Superbike, Philipp Öttl a Lukas Tulovic pak zakotvili v MS-Supersport.

Naopak pro 30-letého Němce se zavíraly jedny dveře za druhými. Splaskla naděje na uvolněné místo v Moto-2 po Alexi Marquezovi v týmu Marc VDS (zde dostal přednost mladý Španěl Augusto Fernandez), rovněž týmy v MS-Superbike GRT Yamaha, Barni Ducati, Puccetti Kawasaki, Ten Kate Yamaha a MIE Honda neměly o jeho služby zájem.

V tomto týdnu mu byla sice nabídnuta Honda italského týmu Pro-Ride hodně problematického majitele týmu Marco Nicotariho, který se tak chtěl vrátit do závodního paddocku. Ale Cortese nebyl tímto projektem vůbec nadšen...Líbí se mu raději role náhradního jezdce, ev. testovacího pilota, než «zalepovat» vzniklou díru.

Ale zpětně k Nicotarimu: Na něho si můžeme vzpomenout naposled v sezóně 2011, když vedl tým Pro-Ride MZ v MS-Moto2 s jezdcem Maxem Neukirchnerem a po údajném dluhu Martina Wimmera (80.000 Euro) nemá u IRTA zrovna to nejlepší «jméno»...

Nyní Nicotari - současný manažer DWO Gregorio Lavilla za jeho tým Pro-Ride Honda závodil v MS-Superbike třeba v sezóně 2008 - nabídl Cortesemu (mistr světa 2012 Moto3, mistr světa WorldSSP 2018) motocykl Honda pro MS-Superbike, musel by si ale za pomoci sponzorských peněz nebo vlastních úspor zajistit závodění během sezóny a to nechce 30-letý Němec vůbec riskovat.

A tak je Sandro Cortese v roli nezaměstnaného pilota, ačkoliv si ve svém Rookie sezóně v královské kubatuře motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým, nevedl vůbec špatně. Ale musel své místo po 12. celkové pozici - nejlépe byl odmávnut v Top-6 v Jerezu - a ještě celkem 11x v Top-10 - uvolnit! V týmu GRT Yamaha totiž místo něho a Melandriho (ukončil kariéru) pojedou dva Rookies v tomto šampionátu Ital Federico Caricasulo (více-mistr světa WorldSSP) a Američan Garrett Gerloff (bronzový ze šampionátu MotoAmerica kubatury US-SBK).



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama