Reklama

Comeback-NTS: Osamu Goto je duchovním otcem tohoto projektu Hlavní obrázek k článku: Comeback-NTS: Osamu Goto je duchovním otcem tohoto projektu

Bývalý konstruktér závodních vozů F1 Osamu Goto (pracoval u Hondy, Ferrari a Sauberu) je nyní «duchovním otcem» japonského motocyklu NTS v kubatuře Moto2. V MS 2018 uvidíme na startovním roštu dva motocykly této značky.

Když se v roce 2010 narodila nová kubatura Grand Prix pod názvem Moto2, tak jsme ve startovním poli viděli celkem 14 různých značek motocyklů: FTR, Speed Up, Promoharris, Tech3, Kalex, BQR-Moto2, RSV, Suter, Moriwaki, Force GP210, MZ-RE, Bimota, I.C.P., Motobi, AJR a ADV.

Řada továren, továrníček a dílen ale postupně neúprosnou konkurenci trhu nevydržela a nastaly časové éry úspěchů nejdříve švýcarského Suteru, později období vlády německého Kalexu, které trvá až dodnes. Startovní rošt doplňovaly Tech3, Speed Up a občas také vyhrávaly nebo stáli jejich piloti na stupních vítězů, nyní nově také rakouská KTM, která se ale dere hodně hlasitě do popředí zaběhlého pořadí.

Ve Švýcarsku žijící Japonec Osamu Goto se stal hlavní pákou nového projektu v motocyklovém sportu. Je projektantem týmu Moto2 japonské značky NTS, kterou jsme už zaznamenali v roce 2014 při třech závodech s wild card, kdy tento motocykl pilotoval Tomoyoshi Koyama - za tým Japan Italy Racing Team (JiR) manažéra a majitele Lucy Montirona. O rok později dojel tento Japonec při domácí GP v Motegi v bodech, kdy byl odmávnut na 13. místě.

V této sezóně závodí s motocyklem NTS Jihoafričan Steven Odendaal v CEV-Repsol-Moto2-ME, a tím také vznikl kontakt s nizozemským týmem RW-Racing. Závodní stáj manažera Jarno Janssena nastoupí do MS-Moto2 2015 s dvojicí jezdců Steven Odendaal a Joe Roberts z USA. Při závodě GP Aragón skončil Odendaal s wild card v nedělním závodě na 24. místě, ta ním se umístili Siméon, Roberts a Mackenzie.

Goto je rovněž majitelem firmy GEO Technology, která v letech 2010 až 2012 dodávala do MS-Moto2 jednotné motory Honda-Moto2.

2016 byl motocykl NTS-Moto2 pilotován v CEV-ME Francouzem Alanem Techerem a ten se celkově umístil v tomto prestižním šampionátu v Top-3. V letošní sezóně je nový jezdec této značky a úřadující mistr Evropy Odendaal se 117 body rovněž na třetím místě, když vede Eric Granado (160) před Rickym Cardúsem (140).

Pro sezónu 2017 vznikl společně s NTS vývojový program, nyní se připravuje úplně nový motocykl NTS pro mistrovství světa 2018. 90 procent součástek a nový design vznikne právě u Gota.

NTS je japonská engineering firma s obratem 10 milionů Euro.

Motocyklová divize NTS nechystá rozhodně žádnou velkovýrobu, bude se jednat pouze o jednotlivé motocykly. A cílem je připravit nové mladé jezdce, jako jsou třeba Odendaal nebo Roberts, pro jejich závodění v MS.

Původně byl motocykl NTS připravován pro japonský šampionát Moto2 a měl s ním závodit a také závodil Kohta Nozane (nyní za YART v MS-Endurance) s motorem Yamaha-600-ccm, neboť v tomto japonském šampionátu je výběr motoru libovolný. Teprve později byl motocykl NTS přestavěn pro motor Honda CBR-600.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama