Reklama

Co vlastně obsahuje závodit s wild card? Hlavní obrázek k článku: Co vlastně obsahuje závodit s wild card?

Jednu z dvou wild card při brněnské Grand Prix měl v prostřední kubatuře český tým Willi Racing, za který startoval na Masarykově okruhu Jihoafričan s portugalskou licencí Sheridan Morais.

Závodit s wild card ovšem znamená, že si ji tým musí nejdřív koupit. Kolik to oficiálně stojí, co za to tým pro jezdce dostane a jak to všechno probíhá? To webu Motoforum.cz prozradil týmový manažer Willi Racing Joska Kubíček:

Tým, pokud mu IRTA a Dorna wild card opravdu schválí, tak zaplatí 13.800 Euro. V tom je započítáno:

- 7 sad jednotných pneumatik Dunlop (pokud má tým další požadavky, tak si je musí dokoupit zvlášť).

- benzín Elf na celý závodní víkend

- olej Liqui Moly na celý závodní víkend

- Clinica Mobile pro jezdce a celý tým

- nárok na místo v paddocku

- jednotný motor

- spojka

- jednotná elektronika ECU

Je nutné ještě připlatit 300 Euro za použití časomíry.

Samozřejmě, že wild card pro kubaturu Moto3 není tak drahá, neboť se zde nepoužívají jednotné motory Honda.

Týmový manažer Joska Kubíček k této ceně říká: „Je pouze o 4.500 Euro dražší než v MS-Supersport, takže se to rozhodně vyplatí, neboť mediální odraz je několikanásobně větší.“

Samozřejmě, že je nutno ještě připočíst další náklady, jako třeba stravování: Český tým Willi Racing se kompletně stravuje a používá hospitality Alana Broneca, tedy francouzského týmu CIP - Green Power závodícího v kubatuře Moto3. Brňané zaplatili za Brno celkově částku 1 500 Euro.

Dalšími položkami je ubytování na hotelu pro členy týmu; cestovní náklady jednotlivých členů týmu na okruh, kde se závod koná; a hodně drahá je přeprava týmového trucku z jednoho okruhu k dalšímu paddocku - v případě týmu Willi Racing tedy z Brna do Misana.

A nesmíme zapomenout ani na gáži pro jednotlivé členy týmu, jehož členy jsou: Šéfmechanik, specialista na datarecording, 2 mechanici + jeden pomocný k pneumatikám.

Dále je nutno zaplatit externí servis firmy Öhlins - pérování, a také poradenství od firmy Kalex - podvozek.

Dle hrubého odhadu tak vyjde jeden závod s wild card na 23.000 - 25.000 Euro.

Poplatky pro permanentní týmy na celou sezónu jsou - když se to rozpočítá na jednotlivé závody - řádově dvojnásobné, takže je velkým vítězstvím tuto divokou kartu získat, neboť vlastně platí dotyčný tým pouhou polovinu.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama