Reklama

Co také bylo řečeno na dnešní TK před GP Brno 2018?

Dnešní tisková konference před letošní «Monster Energy Grand Prix České republiky» 2018 byla tradiční ouverturou víkendových závodů a rovněž tradičně se konala v brněnském Technickém muzeu.

A začala netradičně, když jako první se ujal slova primátor Brna Ing. Petr Vokřál a nešetřil kritickými slovy, která doplnil konkrétními čísly a mj. řekl: „Zatímco zalistovací poplatek závodů ve Španělsku je třeba 7,5 milionu Euro, tak CEO Dorny Carmelo Ezpeleta si je vědom významu brněnské Grand Prix pro mistrovství světa silničních motocyklů a činí tak pouhých 4,4 milionu Euro.“

A jak se tato suma vlastně vypočítává? Dle počtu platících diváků a přínosu peněz pro pořádající stát.

K aktuální situaci pak Vokřál řekl: „K včerejšímu dni jsme nedostali od MŠMT ani 1 Kč, máme pouze 20 milionu Kč od kraje a také 10 milionu od města.“.

Černá varianta do budoucna: 2019 by se také nemusela Grand Prix v Brně vůbec konat.

A jaká je normální situace ve světě? Úplně jednoduchá! Zalistovací poplatek platí buď stát nebo kraj. A výdělek ze vstupného je použit na organizaci daného závodu, pronájem dráhy atd. a zbytek je výdělek pro promotéra daného závodu. V našem případě tedy pro „Spolek pro pořádání GP v Brně“, po odečtení poplatku za kompletní pronájem Masarykova okruhu.

Tři čeští jezdci se v rámci Monster Energy Grand Prix České republiky 2018 (3. – 5. srpna 2018) postaví na start ve svých třídách. Začátek druhé poloviny sezóny šampionátu MotoGP přinese kromě očekávané bitvy o vítězství v brněnském závodě také jedno velké loučení. Pro Daniho Pedrosu je letošní sezóna poslední v Mistrovství světa silničních motocyklů. Fanoušci tak mají poslední možnost, jak španělského pilota vidět závodit na Masarykově okruhu.

Pedrosa šampionát MotoGP opouští po 18 letech, přičemž celou svoji kariéru spojil s japonskou továrnou Honda. Závodník si za necelé dvě dekády strávené v nejprestižnějším motocyklovém šampionátu připsal tři mistrovské tituly, byť to ani jednou nebylo v nejsilnější kubatuře. Celkové prvenství v MotoGP mu několikrát těsně uniklo – druhý v pořadí skončil v sezónách 2007, 2010 a 2012.

Masarykův okruh se dá považovat za Pedrosův oblíbený. Hned čtyřikrát Španěl projel cílovou rovinkou jako první. Poprvé v ročníku 2003, tedy ve stejném roce, ve kterém získal svůj první titul ve třídě do 125 cc. Naposledy v Brně zvítězil v roce 2014. Loňský závod, který suverénním způsobem vyhrál jeho týmový kolega Marc Marquéz, dokončil Pedrosa na druhém místě.

Na startovním roštu by mělo být trio českých jezdců:

Pro Karla Abrahama je tento ročník šampionátu MotoGP druhým v pořadí, který absolvuje ve španělské stáji Angel Nieto Team. Abraham se i přes letošní přetrvávající technické problémy se závodním strojem pokusí navázat na loňský dobrý výkon, po kterém nakonec cílem projel jako třináctý, ačkoliv během závodu byl třeba po 8 kolech na P4, potom se ale kvůli prasklému výfuku propadl. Přesto to byl jeho druhý nejlepší výsledek na domácí trati.

Abraham má k dispozici motocykl Ducati GP16, který je dle jeho vyjádření velmi dobrý stroj, bohužel ale na něm už neprobíhá žádný vývoj.

Na dotaz Motoforum.cz, jaká je jeho další závodní budoucnost, řekl Abaja: „Chci zůstat v MotoGP s motocyklem Ducati, ale momentálně to není vůbec jasné. Stále jednáme o podmínkách...Možná, že v neděli budu schopen říci už více, i když ještě nebude podepsána smlouva definitivně...!“

O eventuálním návratu do kubatury Moto2 pak má Karel Abraham následující názor: „Po návratu z MotoGP do prostřední kubatury GP to skvěle zvládl třeba Elias, i tehdy se přecházelo z 250tek na Moto2. A 2019 se bude ze 600-ccm přecházet na motocykly o objemu 765 ccm...“

Jakub Kornfeil má ve třídě Moto3 rozjetou velmi slušnou sezónu, kterou v předešlých závodech okořenil několika úspěšnými stíhacími jízdami ze zadních řad. Kornfeil se momentálně s 61 body drží na 7. místě v celkovém hodnocení šampionátu. Kornfeil má letos k dispozici nejen novou značku motocyklu proti roku 2017 ale také mnohem silnějšího týmového kolegu (Marco Bezzecchi je aktuálně v MS druhý!)

Kornfeil se na současné vedro během závodu připravoval celkem netradičně: „Vyjel jsem třeba v největším horku na cyklistický trénink a včera ujel třeba 58 km.“

Mimochodem to pro Kornfeila bude poslední závod na Masarykově okruhu v kubatuře «Lightweight» (125ccm/Moto3), neboť přestup do Moto2 je stále více a více aktuální.

Spolu s ním se v nejnižší objemové kubatuře představí Filip Salač, který do brněnského závodu získal divokou kartu. 16-letý Salač je už třetím rokem stálým jezdcem šampionátu Red Bull Rookies Cup, ve kterém si letos připsal už tři pódiová umístění a jinak závodí v závodním seriálu CEV-Repsol. A jaké jsou jeho šance pro nedělní závod? „Uvidíme po pátečních trénincích. Teď se to dá těžko dopředu tipovat. Budu mít k dispozici dva roky starý motocykl KTM (po Philippu Öttlovi - pozn. Bosso) vybavený letošní elektronikou. “

Foto: Tomáš Gescheidt



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama