Reklama

Co také Abaja v sobotu prozradil

V sobotním večeru se konalo z iniciativy brněnského jezdce z MotoGP/WorldSBK Karla ´Abaji´ Abrahama setkání s jeho fanoušky na brněnském Automotodromu. A přišlo více než 200 lidí.

Ne každý to má do Brna co by kamenem dohodil, tak si v následujícím článku, když web Motoforum.cz byl samozřejmě ´live´ přítomen, můžete přečíst to podstatné, co brněnský motocyklový jezdec prozradil.

Tým Milwaukee BMW vstoupil do sezóny WorldSBK z donucení s motocykly BMW, neboť Yamaha prostě nechtěla mít v prvním roce svého závodění konkurenta v nějakém zákaznickém týmu. Oficiální ´pohádky ovčí babičky´ o tom, že týmy Althea a Milwaukee měly stejnou výchozí pozici, prostě neodpovídaly skutečnosti. Navíc tým Althea měl výhodu v tom, že ve vývojovém oddělení BMW-Superbike pracuje ´papá´ Reiterberger, což samo o sobě byla v některých problémových případech obrovská přesilovka italského týmu proti britskému.

V letní dlouhé přestávce trvající od 10. července do 18. září se Milwaukee BMW nezúčastnil jako jediný z předních týmů žádného testování na nové trati šampionátu Lausitzring.

Za celou dobu se Abaja s týmem potkal pouze jednou, 20. srpna ve Frankfurtu nad Odrou, kde promotér šampionátu WorldSBK uspořádal Promotion Events, na který ale Milwaukee BMW přijel totálně nepřipraven - chyběl třeba stojánek na motocykl, nebo ta správná kombinéza pro Abaju, tedy s chráničem zad!... a to se na hlavní třídě ve Frankfurtu jezdilo třeba po zadním kole.

V tuto dobu se ale vedení týmu Milwaukee BMW už vidělo s továrními motocykly Aprilia v sezóně 2017, takže třeba hlavní technik přišel do boxu 5 minut před zahájením tréninku...!

Že na motocyklu zlobila elektronika a motocykl cukal, už několikrát bylo napsáno. Sám Abaja měl strach, že když někdo pojede přímo ´v háku´, a motorka prostě vynechá, tak to do něho soupeř prostě napálí. Proto raději zajel do boxu ještě před samotným startem.

Otázka trakce: Týmový kolega Josh Brookes jezdil bez ní, v britském šampionátu není totiž povolena, když to chtěl zkusit i Abaja, tak mu to bylo zakázáno.

Druhým problémem byla třeba spojka, když z ní po zaváděcím kole vytekla kapalina...!.

Že se Abaja dozvěděl o ´svém vyhazovu´ z týmu relativně pozdě, nebylo nic proti tomu, že Josh Brookes se to dozvěděl až koncem září!!! A protože Brookes pochází z chudší rodiny, tak hledá tým, kde by peníze dostal. Aktuálně to vypadá na BSB, když Toth Racing Yamaha má sice enormní zájem na jeho angažování, ale Maďaři mu rozhodně žádnou výplatu nedají!

O vztazích v týmu nejlépe hovoří závěrečná příhoda z Kataru: Jelikož jeden z mechaniků - jméno schválně neuvádím - už v sezóně 2017 v týmu Milwaukee Aprilia nebude působit, tak mu tým zajistil letenku pouze do Kataru, nazpět si ji musel zajistit sám a také sám zaplatit, aniž to předem tušil.

Co se týká peněžní otázky celé sezóny, tak Motoracing AB prodal týmu Milkwaukee hospitality, a jelikož pomohla i Dorna, tak vlastně byl Abaja od týmu placen.

Karel Abraham tedy během letní superbikové přestávky zjistil, že si musí hledat jiné angažmá: Jednal s týmy od Kawasaki Grillini (zde pojede Ondřej Ježek), Pedercini a také s továrnou MV Agusta. Všechny jmenované stáje ale chtěly hodně velký sponzorský příspěvek, tedy zejména italská MV Agusta, kde se částka zvedla do astronomických výšek.

To už také Karel jednal s Gino Borsoiem, tedy současným sportovním ředitelem týmu Aspar. Mimochodem s ním se zdá Abaja z doby svého závodění v MS-125 ccm. A spolupráce Borsoie a tehdejšího Abrahamova týmu Cardion se datuje už do sezóny 2010, kdy v nové kubatuře Moto2 začaly oba týmy závodit se šasím RSV: Tedy Mike di Meglio a Julian Simon, a také Karel Abraham. Po úvodu sezóny ovšem ´Asparovci´ přešli od Le Mans na Suter, Cardion pak k FTR, když ale jednali rovněž s Moriwaki.

No a bylo skoro jasné, že k podpisu smlouvy mezi ´Asparem´ a Abrahamem nic nestojí v cestě. Na konkrétní Abajovu otázku, zda motocykl Ducati Desmosedici GP15, který bude český jezdec používat v sezóně 2017, a ne Ducati Desmosedici GP16, který naopak dostane jeho týmový kolega Alvaro Bautista, je otázka peněz, tak odpověď zněla, že továrna Ducati nemá dostatečnou kapacitu k výrobě dalšího motocyklu GP16.

Navíc dle Abaji je obrovský rozdíl mezi GP14 a GP15, naopak mezi GP15 a GP16 už takový rozdíl není - tedy dle Abrahamových konkurentů, kteří měli možnost vyzkoušet oba typy motocyklu.

Abraham také potvrdil, že všichni jezdci s motocykly Ducati - celkem jich bude v sezóně 2017 8! - mohou sdílet data i továrního týmu, tedy třeba Lorenza a Doviziosa, což je nebývalé.

Abaja osobně svého nového týmového kolegu Bautistu příliš nezná, ostatně on je v paddocku MotoGP jediným Čechem - piloti Moto3 a Moto2 musí bydlet v hotelích! - a jsou zde dle Abaji dvě vyhraněné skupiny: Italové a Španělé.

Složení mechanického týmu ještě není 100%, Abaja se snaží začlenit i své tři ex-techniky, tedy Yannise Maigreta (FR), Martina Havlíčka a Martina Nesvadbu (oba CZ).

Co se týká pneumatik, tak rozdíl mezi Michelin a Bridgestone nepovažuje Abaja za nějaký podstatný, ostatně při testování motocyklu KTM jezdil právě s Micheliny.

Jinak Abaja absolvoval s KTM celkem čtyři testy, jeden byl místo zraněného Thomase Lüthiho, a byl na nich tak rychlý, že si právem pomýšlel na jedno místo v továrním týmu. Osobně si myslel, že kromě hodně brzy podepsaného Bradleyho Smithe, dostane šanci jako druhý jezdec někdo z testovacích pilotů: Tedy Mika Kallio, Randy de Puniet nebo právě on, když dopředu byl vyloučen Alex Hofmann. To se ale nestalo a dle Abaji to nebyla dobrá volba.

Na téma testů na Masecu, okruh patří jeho otci, řekl Abaja jasně, že informace zde testovat kdykoliv jsou hodně mylné: Není k dispozici závodní motorka - koupit si jednu jen pro sebe na testování je blbost - a jezdit s cestovním bikem nic nepřinese.

Na toto téma zmínil Abraham jednu zajímavost, že třeba Esteve Rabat má vlastní okruh, kde jezdí pouze on a to každý den. Tento okruh leží v samé blízkosti závodní tratě Circuito de Almeria a ten, na kterém trénuje Rabat, je jeho přesnou kopií.

Na téma motocyklu Ducati u týmu Aspar, je nutno podotknout, že Eugene Laverty dokázal letos 15x bodovat, z toho 1x dojel v Top-4, 1x pak v Top-6.

Stejný motocykl jako Abraham, tedy Ducati Desmosedici GP15, pojede v týmu Avintia francouzský jezdec Loris Baz a ten letos s Ducati Desmosedici GP14 dojel 2x v Top-5 (4. v Brně, 5. v Sepangu).

Jinak Ducatek bude na startovním roštu 2017 celkem 8: Ty nejnovější modely Ducati Desmosedici GP17 pojedou v týmu Ducati Corse Jorge Lorenzo a Andrea Dovizioso, a také Danilo Petrucci ve stáji Pramac (vyhrál interní souboj se Scottem Reddingem o tento motocykl), GP16 pak Scott Redding - Pramac, Hector Barbera - Avintia, Alvaro Bautista - Aspar a GP15 Loris Baz - Avintia a Karel Abraham - Aspar.

Karel Abraham už dnes odletěl do Jerezu, kde ho v průběhu týdne čekají další testy s motocyklem GP15.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama