Reklama

Co bude s týmem Forward, když byla podána žádost o konkurz? Hlavní obrázek k článku: Co bude s týmem Forward, když byla podána žádost o konkurz?

Nepříjemné zprávy týkající se týmu Forward Racing neberou konce. Vítěz Grand Prix Baldassarri je pryč, Kalex už nedodá žádné motocykly, MV Agusta rozhodně Cuzariho tým nebude sponzorovat - a nyní byla podána žádost o konkurz.

Italský majitel týmu Forward Giovanni Cuzari zažil v posledních třech letech několik vrcholů a zase pádů. V MS-MotoGP vyhrál jeho pilot Aleix Espargaró s motocyklem Yamaha-M1 2014 hodně ceněné vítězství v Open-Class, v MS-Moto2 vyhrál Lorenzo «Balda» Baldassarri 2016 domácí závod Grand Prix v Misanu.

Ovšem 2017 se v celkové klasifikaci propadli jeho jezdci Marini a Baldassarri v MS-Moto2 na místa 15 a 16.

Turbulence v týmu Forward dostoupila vrcholu, když byl Cuzari v dubnu 2017 odsouzen soudním tribunálem v Milanu k dvouletému vězení s podmínkou (kvůli daňovým únikům a podezření z praní špinavých peněz).

Nyní hrozí týmu Forward Racing další nepříjemnost: Marco Curioni, do konce roku 2015 Managing Director týmu Forward Racing a 2016 likvidátor Cuzariho firmy Media Action S.A., podal žádost o konkurz na společnost Forward Team S.A.

A protože si Cuzari v létě 2017 v jednom rozhovoru otevřeně stěžoval, že Dorna platí týmům Moto2 málo peněz za jejich závodění, tak si hodně pohoršil Cuzari i u CEO-Dorny Carmela Ezpelety.

Jaké jsou vlastně ty peněžní dotace a výhody? Každý tým Moto2 dostává na sezónu přibližně 200.000 Euro a navíc může používat jednotné motory Honda za obzvláště výhodnou cenu 20.000 Euro za sezónu pro jednoho jezdce.

„Pokud se Cuzarimu náš koncept nelíbí, tak může z MS klidně odejít“, okomentoval názor Cuzariho hodně naštvaně Ezpeleta, který ostatně Forward Racing po sezóně 2015 kvůli špatné pověsti vyhodil z kubatury MotoGP.

Jistě si vzpomínáte, že byl Cuzari po GP na Sachsenringu 2015 ve švýcarském Tessinu kvůli podezření z korupce, daňovým únikům a praní špinavých peněz držen ve vyšetřovací vazbě celkem čtyři týdny.

Mimochodem: Cuzari ostatně v posledních létech vykládal řadu pohádek a ani jedna nebyla pravda. A ve Švýcarsku ho ještě čeká definitivní soudní tribunál týkající se obžaloby po GP Německa 2015.

A jaké byly jeho nejznámější pohádky?

* 2016 se měl Cuzari stát týmovým principálem u týmu MV Agusta v MS-Superbike- a MS-Supersport - to tvrdil v říjnu 2015.

* Noblesní značka MV Agusta vstoupí 2017 nebo 2018 v MS-MotoGP.

* 2019 bude MV-Agusta dodavatelem jednotných motorů pro MS-Moto2.

* V létě 2017 se Cuzari honosil tím, že MV Agusta se po 40 letech vrátí 2018 do závodů Grand Prix - jako dodavatel šasí jednoho týmu Moto2.

* Cuzari chtěl prostě přelakovat Kalex na MV Agustu, což ale německá továrna striktně zakázala.

Po všech těchto případech a zprávách o nezaplacených účtech se Cuzarimu nepodařilo na sezónu 2018 udržet své dva dosavadní jezdce, tak se nyní musí spokojit s následující dvojicí, kterou tvoří Stefano Manzi a Eric Granado.

A protože Kalex už odmítl dodávat závodní materiál, tak musel Forward Racing přejít pro kubaturu MS-Moto2 na motocykly Suter.

Nyní se střetnou majitel týmu Forward Racing Cuzari a jeho bývalý finanční šéf Marco Curioni brzy před soudem. Bývalý Managing Director týmu Forward Racing a likvidátor Cuzariho firmy Media Action S.A. v roce 2016 žaluje Cuzariho v tom, že mu dluží 17.000 švýcarských franků.

Faktem je, že výběrová komise složená ze zástupců následujících subjektů (Dorna, FIM a IRTA) nemá moc v lásce jakýkoliv závodní tým, kterému hrozí bankrot a má něco společného s eventuálním konkursem. Kvůli tomu musel šampionát Grand Prix opustit tým MZ v září 2012 bezprostředně po podané žádosti o konkurs.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama