Reklama

Číselná statistika kubatury Moto2

Kubatura Moto2 nahradila od roku 2010 třídu 250-ccm, a celkově se už odjelo 177 závodů Grand Prix. Skvělou sezónu a postup ve statistice této kubatury zaznamenali Alex Marquez a Brad Binder.

Nejvíce startů v prostřední kubatuře Grand Prix má na svém kontě Švýcar Dominique Aegerter - celkem 164, ten nevynechal ani jednu sezónu této kubatury a závodil s podvozky čtyř různých značek (Suter, Kalex, KTM a MV Agusta). Za ním následují Ital Simone Corsi (162) a další Švýcar Thomas Lüthi se 154, když chyběl kvůli závodění v MotoGP kompletně v sezóně 2018. Tento švýcarský pilot se také v každé sezóně závodění v Moto2 umístil v celkovém hodnocení v Top-6. Následují Ital Mattia Pasini, ten stejně jako Němec Marcel Schrötter stáli na startovním roštu 128x.

Zatímco většina mistrů světa této prostřední kubatury Grand Prix okamžitě po zisku titulu získala angažmá v královské kubatuře MotoGP a přestoupila o level výše: Toni Elias (2010), Stefan Bradl (2011), Marc Marquez (2012), Pol Espargaro (2013), tak dva šampióni Esteve Rabat (2014) a Johann Zarco (2015) se rozhodli svůj titul obhajovat. Rabatovi se to sice nepodařilo, ale Zarcovi jako prvnímu v historii kubatury Moto2 pak ano. Do «premier class» postoupili okamžitě i poslední tři mistři světa: Franco Morbidelli (2017), Francesco Bagnaia (2018) a nakonec hodně překvapivě i Alex Marquez (2019) a ten dokonce hned do továrního týmu Repsol Honda.

V dosavadních 177 závodech Moto2 od 11. dubna 2010 až do 17. listopadu 2019 vyhrálo celkem 38 různých pilotů: Nejvíce závodů dokončil jako první Marc Márquez - celkem 16. Johann Zarco vyhrál 15 GP, Tito Rabat 13 a Tom Lüthi 12.

Největší počet získaných pódiových umístění pak má na svém kontě Thomas Lüthi (53), následují Esteve Rabat (33), Johann Zarco (30), Marc Marquez (25), Alex Marquez (23) a Miguel Oliveira (21).

Co se týká Pole Position, tak na čele tabulky je Esteve Rabat se 16 starty z nejlepšího místa na startovním roštu. Za ním následuje Johann Zarco s 15 PP a Pol Espargaro a Marc Marquez po 14, Alex Marquez si jich vyjel 12.

Nejrychlejších kol během závodů zajel Thomas Lüthi - celkem 17, dále Andrea Iannone 13, dále následují Esteve Rabat, Pol Espargaro a Alex Marquez po 10.

Po skončení sezóny prostřední kubatury postoupili minimálně vždy tři piloti do «premier class»: 2017 to byli mistr světa Johann Zarco, třetí Alex Rins, pátý Sam Lowes a sedmý Jonas Folger. 2018 potom mistr světa Franco Morbidelli, druhý Thomas Lüthi, sedmý Takaaki Nakagami a Xavier Simeon (23.). Hodně překvapivě těsně před sezónou Hafizh Syahrin (10.) za nemocného Jonase Folgera; 2019 pak mistr světa Francesco Bagnaia, více-mistr světa Miguel Oliveira a Fabio Quartararo (10.). 2020 pak uvidíme v «premier class» závodit jako Rookies mistra světa Alexe Marqueze, druhého Brada Bindera a také Ikera Lecuonu (12.).



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama