Reklama

Chaos v Las Termas: 70 hodin cesty do Texasu

Kvůli nepříznivému počasí cestovalo 287 členů paddocku MotoGP z Las Termas do texaského Austinu na okruh COTA 60 až 70 hodin!

Opravdovou cestovatelskou anabázi mají za sebou někteří členové cirkusu zvaného Grand Prix, tedy ti kteří chtěli původně využít pondělního charterového letu z Aeroporto Termas de Rio Hondo (ležícího 500 metrů vedle závodní trati) do Buenos Aires k mezinárodnímu letišti.

Původně plánovaný let na pondělí musel být kvůli nepříznivému počasí zrušen.

Postihlo to třeba týmy Marc VDS Honda, Octo Pramac Yakhnich, Aprilia Gresini Racing a LCR-Honda.

Jelikož z Las Termas žádná jiná letecká linka do argentinské metropole nevede a první charterové letadlo na druhý den už bylo obsazeno, tak 287 členů paddocku MotoGP zůstalo „viset“ na břehu argentinské pampy.

Mezi 60 až 70 hodinami trvala cesta z Las Termas do Austinu. Týmy z menších objemových kubatur pak cestovali především autobusy do hlavního města.

„Sedl jsem si do auta z půjčovny a na hrbolatých místních silnicích jsem jel prvních 950 km směr Buenos Aires za volantem já sám, potom těch zbývajících 350 km odřídil Crew-Chief Beefy Bourguignon“, vykládal při čtvrteční snídani hodně unavený a také hladový Cal Crutchlow a dodal: „Tři dni jsem nic pořádného nejedl“.

Cal se dostal do hotelu Radisson v Austinu/Downtown teprve ve čtvrtek ve 3 hodiny ráno, kde ho už čekala jeho těhotná manželka Lucy. Ta byla nakonec ráda, že vypustila závod v Argentině a přiletěla přímo z Velké Británie.

„Cestoval jsem nepřetržitě 70 hodin, něco takového jsem ještě nezažil“, stěžoval si manažer Iannoneho Carlo Pernat (68 let).

Některé týmy jely místo do Buenos Aires raději do Cordoby, která byla o 200 km blíž.

Massimo Bertozzi, tedy šéf Travel Agency „Fly Aways“, která tento charterový let organizovala, byl blízko infarktu.

Štěstí měl třeba Stefan Bradl, ten měl letenku z Tucumánu k národnímu letišti v Buenos Aires, přičemž Tucumán je vzdálen přibližně 2 hodiny autem od Las Termas. Ačkoliv domácí linka měla hodinu zpoždění a zavazadla přiletěla teprve o 2 hodiny později jiným letadlem, tak Bradlova skupina měla ještě hodně času, aby stihla taxíky přijet včas na mezinárodní letiště, odkud letělo jejich letadlo do americké Atlanty.

Když přišel Bradl ve čtvrtek do boxu, tak se tam v 11 hodin dopoledne teprve pokládal koberec. Pak až do 14 hodin se stavěla boxová dekorace a teprve potom se mohli mechanici zabývat motocykly Aprilia.

Část mechaniků týmu Marc-VDS ovšem byla i nadále nezvěstná, zatím se v Austinu neobjevili.

Velmi kolegiálně se zachovali mechanici továrního týmu Ducati-Corse. Ti připravovali boxy pro dosud nepřítomné kolegy z týmu Pramac.

Zajímavou cestovní odyseu naopak zažil jeden z funkcionářů Dorny, při kontrole pasu zjistil, že nemá platné vízum pro USA. Takže letěl přes Madrid do Barcelony, tam si jej obstaral, nastoupil do letadla směrem Londýn a dále do Houstonu. V texaském Austinu byl přes tento zdlouhavý let ovšem ještě dříve než některé oběti cestováni charterovým letem...



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama