Reklama

Cardelus pojede MS-Moto2 za 1,5 milionu Euro!

Xavier Cardelús při svém 12. startu v MS-Moto2 v Sepangu ztratil jako 29. na nejrychlejšího pilota v kvalifikaci 3,360 sec. Ovšem díky finanční injekci 1,5 milionu Euro smí jet kompletní seriál MS v sezóně 2019.

Majitel týmu Ángel-Nieto Jorge «Aspar» Martinez díky transféru do týmu SIC Petronas-Yamaha ztratil oba «slots» v kubatuře «premier class».

To ale zároveň znamená, že Jorge «Aspar» Martinezovi by zůstalo hodně infrastruktury v roce 2019 nepoužito.

Proto se 2019 vrací do nazpět do MS-Moto2 a se dvěma piloty (Nico Terol a Maria Herrera) pojede i MotoE.

V MS-Moto3 (Jezdci 2018: Arenas a Migno) odstartoval čtyřnásobný mistr světa velmi úspěšný projekt v Grand Prix, neboť díky Arenasovi už vyhrál dva letošní závody Grand Prix.

V sezóně 2019 se «Aspar» rozhodl vrátit do MS-Moto2: „Něco takového má význam v okamžiku, když se v obou kubaturách používají motocykly stejné značky (KTM)“, vysvětluje sportovní ředitel týmu Aspar Gino Borsoi a hned dodává: „Od roku 2010 do 2014 jsme závodili v kubatuře Moto2 a vždy se Suterem. “2014 jsme vyhráli s Jordi Torresem na Sachsenringu, Nico Terol pak v Austinu, Aragónu a ve Valencii".

Mimochodem: 2010 začal tento tým závodit s italskými podvozky RSV (stejně jako brněnská stáj AB Motoracing), ovšem brzy následoval přestup na motocykly Suter a Julián Simón se za Tonim Eliasem (Moriwaki) stal ještě vícemistrem světa Moto2.

V MS-125-ccm vyhrál Martinezův tým celkem čtyři tituly mistra světa: Bautista 2006, Talmacsi 2007, Simón (2009) a Terol 2011.

V kubatuře MotoGP závodil Asparův tým 2012 a 2013 s motocykly Aprilia ART, Aleix Espargaró vyhrál klasifikaci Claiming-Rule před svým týmovým kolegou Randy de Punietem, potom dva roky 2014 a 2015 vsadil Aspar na motocykly Open-Class-Honda, s jezdci Nickym Haydenem a Hiroshi Aoyamou, a od té doby tři roky v řadě je spojený s Ducati. Jezdcem byl a je Alvaro Bautista, poslední dvě sezóny pak Čech Karel Abraham.

Mezi jezdeckými kandidáty do Moto2 hledal Martinez pilně jezdce, který by přinesl sponzorské peníze, nebo by ho chtěla mermomocí Dorna.

Kandidáty byli třeba Philipp Öttl - ten ale pojede za Tech3-KTM, nebo Domi Aegerter - ten ale nesehnal potřebné peníze. A tak se Martinez rozhodl pro Xaviera Cardelúse a mladého Brita ze šampionátu BSB Jake Dixona (22).

Cardelús, jehož bohatému otci patří skoro polovina Andorry, si rekordní sumou 1,5 milionu Euro koupil místo u Martineze. 20-letý jezdec absolvoval letos už dvanáct závodů MS-Moto2, nejdříve jako pilot wild card v týmu Stylobike (Reale Avintia), potom jako Fenatiho náhradník u stáje Marinelli-Snipers-Kalex, od bodového zisku se ale vždy pohyboval hodně vzdálen.

Nejlepší výsledek v QP: 29. místo (Buriram a Sepang); nejlepší výsledek v závodě: 22. místo (Jerez, Mugello a Buriram).



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama