Bude v Maďarsku od roku 2023 MotoGP ?
- Publikovno: 8.3.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
MotoGP by mělo mít od roku 2023 zastávku v Maďarsku, základní kámen byl položen při prezentaci v Budapešti. Této slavnostní akce se zúčastnil jak CEO Dorny Carmelo Ezpelata, tak třeba maďarská motocyklová Star a ex-mistr světa Gábor Talmacsi.
Pokud tedy poběží vše dle plánu promotéra MotoGP španělské agentury Dorna, tak za dva roky by se mělo už závodit v Maďarsku. Minulý týden podepsali smlouvu CEO Dorny Carmelo Ezpeleta a zástupce maďarské vlády Jozsef Pacza, stejně jako CEO maďarské podnikatelské společnosti Kelet-Magyarorszàg Versenypálya Kft a také Lászlo Palkovics, tedy maďarský ministr pro inovaci a technologii.
Stavba budoucího okruhu Grand Prix by měla začít ve druhém kvartálu roku 2021 a okruh by měl vyrůst nedaleko druhého největšího maďarského města Debrecenu v regionu Hajdúság.
Byla by to jediná Grand Prix ve střední Evropě!, potom co Brno bylo definitivně pohřbeno.
Jen připomínám: Nový okruh u Debrecenu nemá nic společného s okruhem „Balatonring“, kde se mělo závodit už v sezóně 2010 (do stavby tohoto okruhu byl zapleten i Jorge Aspar Martinez.
A tak si jen připomeňme, o co vlastně tehdy šlo a co jsem na toto téma uveřejnil já sám v dnes už neexistujícím webu Motodeník.cz:
„Začátkem ledna 2010 bylo z oficiálních míst potvrzeno: Zřejmě nic nestojí v cestě tomu, aby se na Balatonringu jela v září Grand Prix Maďarska silničních motocyklů. A dále jsme si mohli přečíst: “Maďarská Grand Prix 2010 se bude konat v plánovaném termínu. Po loňském roce (2009), kdy se premiéra bohužel nekonala, zřejmě nic nestojí v cestě, aby se nejrychlejší motocykly s nejlepšími světovými jezdci předvedli na BalatonRingu. Je to možné i díky silnějšmu financování od «Magyar Fejlesztési Bank». Smlouva s Dornou je na 5 roků a celý Balatonring bude stát okolo 90 milionů Euro. Závodní trať bude dlouhá 4.200 metrů a bude mít kapacitu 80.000 diváků. Termín pro rok 2010 MotoGP Grand Prix Maďarska je 19. září. V červnu proběhne kolaudace ze strany FIM Grand Prix a IRTA, aby bylo v případě nutnosti - což se ale neočekává - zařadit náhradní závod Grand Prix, a sice ve Španělsku nově postavený Motorland Aragon. V souvislosti s novým okruhem se opět otevřela i otázka vlastního maďarského týmu v seriálu MotoGP. Ačkoliv stáj BalatonRing v lońském roce začala v sedle tovární Aprilie s hlavní domácí hvězdou, ex-mistrem světa Gaborem Talmacsim, tak později za tento tým jezdil třeba i španělský pilot Aleix Espargaro a dále Maďar Balazs Nemeth. Druhý maďarský tým pana Totha měl velké finanční potíže viz známý případ Itala Mattia Pasiniho. A tým Balatonring, původně přihlášený do Moto2, svou přihlášku kvůli nedostatku financí zase stáhl. Nyní se opět na scéně objevil a pojede pod starým názvem Balatonring se dvěma jezdci Balazsem Nemethem a Imrem Tothem. Ovšem né všechny závody Grand Prix, nýbrž pouze některé závody kubatury Moto2 na divokou kartu. „ A jak to tehdy vlastně dopadlo: Od sezóny 2010 se jezdí čtvrtá GP na území Španělska, tedy v Aragónu. Na BalatonRingu se nikdy žádné závody nekonaly, protože okruh nikdy neexistoval. “
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 8.3.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- dnes - Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu
- včera - Na čele YART Yamaha
- včera - Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu
- včera - Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu.
- 17.4. - MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném
Další z rubriky
- dnes - Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu
- včera - Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu
- 14.4. - Ódu na motocyklové závody vyhrál Viňales
- 14.4. - Wild card pro Pedrosu a Pola Espargara
- 14.4. - Lin Jarvis opustí po sezóně Yamahu a paddock MotoGP
- 13.4. - Maverick Viňales vyhrál suverénně Sprint v Austinu