Reklama

Bude Stefan Bradl degradován na testovacího pilota?

Německý jezdec Stefan Bradl stále nemá smlouvu na příští sezónu a hrozí mu tak «degradace» na pouhého testovacího pilota. Jaké má mistr světa Moto2 z roku 2011 ještě šance na sezónu 2018?

Tým Red Bull Honda World Superbike už oznámil svého pilota #1 na sezónu 2018: Bude jím aktuálně osmý jezdec šampionátu WorldSBK Brit Leon Camier, letos závodí tento 31-letý jezdec s motocyklem MV Agusta.

Na druhé místo si dělal dlouho velkou naději 27-letý německý pilot Stefan Bradl, letos v tomto týmu s motocyklem Honda CBR1000RR ovšem až na 14. místě, když nejlépe byl odmávnut na 6. pozici v Assenu.

Nyní je ale ex-pilot MotoGP zraněný a až do konce sezóny tak nepoužitelný.

Na místo týmové #2 v týmu Red Bull Honda World Superbike je největším favoritem další ex-pilot z MotoGP Loris Baz z Francie. Ten v šampionátu WorldSBK závodil naposled v sezóně 2014, kdy se umístil celkově v Top-5.

Přičemž naději na toto místo si celkem oprávněně dělá i 27-letý Ital Davide Giugliano, toho ostatně uvidíme závodit za tým Red Bull Honda World Superbike nyní v Jerezu.

Pro Němce Stefana Bradla se tak nabízí plán «B», tedy «degradace» na pouhého testovacího pilota: V MotoGP se už delší dobu ukazuje, jak je důležité mít toho správného testera. V továrním týmu Ducati Corse tuto roli perfektně plní Michele Pirro, u KTM pak Mika Kallio, v HRC jsou velmi spokojeni s testovacími schopnostmi Hira Aoyamy, v továrním týmu Yamaha fungují na této úrovni Katsuaki Nakasuga nebo Kohta Nozane.

Ovšem problémy mají u Aprilie - Eugene Laverty, původně vyčleněný pro tuto funkci, má plné ruce práce se závoděním v WorldSBK a na testování mu nezbývá moc času.

Suzuki má sice jako testovacího pilota Japonce Takuyu Tsudu, ale zkušený pilot z MotoGP by se jim určitě hodil.

Bradl absolvoval v sezónách 2012 až 2017 kompletní sezóny MS-MotoGP a celkem 47x byl odmávnut v Top-Ten. Kromě toho se 2012 až 2014 třikrát v řadě umístil celkově v Top-Ten. A získal nepřeberné informace na motocyklech Honda, Yamaha a Aprilia.

„Dovedu si představit roli testovacího pilota v MotoGP. Bude stále důležitější práce a pozice testera, 2018 se poprvé bude konat 19 závodů Grand Prix a oficiální testy pro stabilní jezdce budou hodně ohraničeny“, říká na toto téma Stefan Bradl a dodává: „Mika Kallio ukázal cestu, jak se to dá dělat. A bylo by hodně zajímavé, pokud bych mohl absolvovat až šest závodů Grand Prix s wild card“.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama