Reklama

BSB - Silverstone: Glenn Irwin vyhrál gumový poker, 8. Smrž!

Pilot s motocyklem Ducati Glenn Irwin získal na Silverstone za hodně těžkých traťových podmínek své první vítězství v BSB vůbec. Na stupních vítězů ho doplnili dva zkušení piloti Joshua Brookes a John Hopkins.

Už Qualifying na 7. závodní víkend byla ve své podstatě kriminálka: Zatímco Jason O'Halloran (Honda) si časem 2:04,811 vyjel své první Pole-Position v této sezóně, tak tři kandidáti na titul Shane Byrne (Ducati), Luke Mossey (Kawasaki) a Christian Iddon (BMW) vypadli už během druhé kvalifikace.

Druhé místo na startovním roštu si vyjel Jake Dixon (Kawasaki) před Jamesem Ellisonem (Yamaha), dále stáli Joshua Brookes (Yamaha), Leon Haslam (Kawasaki), Sylvain Guintoli (Suzuki), Peter Hickman (BMW), John Hopkins (Ducati), Glenn Irwin (Ducati), Shane Byrne (Ducati), Bradley Ray (Suzuki), Taylor Mackenzie (Suzuki), Luke Mossey (Kawasaki) a Christian Iddon (BMW).

Zatímco trénink byl vždy doprovázen dešťovými přeháňkami, tak před první jízdou byla trať sice skoro suchá, přesto se na ní vyskytovaly mokré úseky. Ze závodu se tak stal pneumatikový poker.

Závod na 14 kol byl vyhlášen jako Wet Race! Po startu šel do čela Dixon, pak ale převzal do svých rukou komando Brookes.

Pouze tři kola jela první pětice v rozmezí 20 (!) sekund, na čele jeli Brookes, Hopkins, Irwin, Dixon a Mossey - všichni s pneumatikami do deště.

Po pěti odjetých kolech převzal Irwin druhé místo v závodě, po 6 kolech vedl Glenn Irwin. Irwin, Brookes a Hopkins si vypracovali na špici menší náskok. Ellison vzdal pro technický defekt a jeho poslední naděje na postup do Showdown se tak definitivně rozplynula.

Crash měl těsně před cílem i Byrne, který na intermediálních pneumatikách začal jezdit jedno rychlé kolo za druhým.

Glenn Irwin korunoval svůj skvělý výkon v Silverstone svým prvním vítězstvím v BSB. 27-letý pilot Ducati se tak stal mimochodem už osmým letošním vítězem.

Kromě něho vystoupili na stupně vítězů dva zkušení piloti Brookes (2.) a Hopkins (3.). Dixon byl odmávnut jako čtvrtý, za ním dojeli Mossey, Iddon, Mackenzie. Osmým místem v cíli se prezentoval Jakub Smrž, což bylo jeho nejlepší umístění za poslední tři roky. Dále dojeli Hickman, Ray, O'Halloran, Jackson, Guintoli, Westmoreland a Jessopp.

V šampionátu vede Byrne se ziskem 219. Druhý je Haslam (209), třetí Hickman (200). Ovšem velký souboj ještě bude o další tři postupová místa: Brookes je čtvrtý (187), O'Halloran pátý (183), Mossey (172) šestý, Dixon sedmý (169) a Iddon osmý (163).

Kuba Smrž po sobotě: „Zatím je to hodně divoký víkend. Včera oba tréninky mokro, takže pro mě první zkušenost na vodě s PR Racing Bavorákem, dnes ráno sucho a v závodě od všeho něco. Kvalifikace se rozhodně nepovedla, jelo se mi blbě a motorka nefungovala podle mých představ, nedržela stopu a blbě ovladatelná. Před závodem ale zapršelo, ale na startu to byla velká loterie, protože část tratě byla úplně suchá, část jen vlhké fleky a část úplně mokrá. Rozhodl jsem se nechat mokré gumy a změkčit pérování na sucho a pak už jen záleželo, jak rychle bude trať osychat. Naštěstí to nebylo moc rychle, takže v mokré části se dalo hodně nahnat. Nakonec se to ukázalo jako dobra volba a bylo z toho v cíli 8. místo. Byl to náročný závod, ale klaplo to! Zítra má být sucho, tak snad se nám povede vymyslet něco s podvozkem a přidám další body.“

MCE Insurance British Superbike Championship 2017 - Silverstone Circuit, závod 1

01- Glenn Irwin – Be Wiser Ducati – Ducati Panigale R – 14 kol za 33:07,108
02- Joshua Brookes – Anvil Hire TAG Racing – Yamaha YZF R1 – + 3.434
03- John Hopkins – Moto Rapido – Ducati Panigale R – + 5.605
04- Jake Dixon – RAF Regular & Reserve – Kawasaki ZX-10RR – + 15.936
05- Luke Mossey – JG Speedfit Kawasaki – Kawasaki ZX-10RR – + 16.112
06- Christian Iddon – Tyco BMW – BMW S1000RR – + 30.044
07- Taylor Mackenzie – Bennetts Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 53.685
08- Jakub Smrž – Lloyd & Jones PR Racing – BMW S1000RR – + 56.728
09- Peter Hickman – Smiths Racing – BMW S1000RR – + 57.959
10- Bradley Ray – Buildbase Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 1’00.610
11- Jason O’Halloran – Honda Racing – Honda CBR 1000RR SP2 – + 1’08.452
12- Lee Jackson – Smiths Racing – BMW S1000RR – + 1’11.688
13- Sylvain Guintoli – Bennetts Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 1’22.061
14- James Westmoreland – Gearlink Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 1’36.798
15- Martin Jessopp – RidersMotorycles.com BMW – BMW S1000RR – + 1’36.913
16- Dan Linfoot – Honda Racing – Honda CBR 1000RR SP2 – + 1’37.868
17- Michael Laverty – McAMS Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 1’44.330
18- Aaron Zanotti – Platform Hire Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 2’17.897
19- Luke Stapleford – Quattro Plant FS-3 – Kawasaki ZX-10RR – + 2’20.543
20- Shaun Winfield – Anvil Hire TAG Racing – Yamaha YZF R1 – +1 kolo



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama