Reklama

Bratři Smržové povedou českou silnici

Na dnešní tiskové konferenci byla představena nová koncepce silničního motocyklového sportu, kdy podstatnými změnami je do role funkcionářů angažování nejen Matěje Smrže, ale především Kuby Smrže.

Zatímco Matěj Smrž vystřídal ve funkci předsedy komise silničních motocyklů svého otce Martina, tak Kuba Smrž se stal novým manažérem reprezentace na silnici, přičemž juniory bude mít na starosti Michal Salač, tedy otec současného reprezentanta Filipa Salače.

„Bude to těžká a dlouhá práce, silnice u nás rozhodně není na výsluní. Osobně si nemyslím, že by byla vina na straně Autoklubu, týmů, jezdců a v neposlední řadě majitelů jediných dvou okruhů u nás, tedy Brna a Mostu.

Vnímám problém v komunikaci a nedostatečném propojení všech zmíněných subjektů. Bylo by skvělé najít společnou řeč a začít táhnout za jeden provaz, jen to může zlepšit celkovou situaci velké silnice u nás. Jsem aktivním závodníkem už 22 let, a proto si stojím za tím, že soupeřit se má na závodní dráze, a nikoliv mimo ní.“ prohlásil Matěj Smrž.

Novinkou je nově vytvořená funkce manažera reprezentace silničních motocyklů, kterým byl jmenován Jakub Smrž - stále ještě aktivní závodník v BSB a EWC.

„Silniční závody motocyklů musí být výkladní skříní našeho motocyklového sportu. Proto jsme se rozhodli učinit personální i další změny, které, jak věřím, pomohou k výraznému rozvoji této disciplíny. Všichni nově jmenovaní činovníci mají moji plnou důvěru a jsem přesvědčen, že se prosadí i na poli mezinárodních federací. Osobně budu velmi podporovat juniorský reprezentační program, protože mladí talenti jsou budoucností tohoto sportu,“ ví dobře prezident Autoklubu JUDr. Jan Šťovíček.

Dalším dnešním tématem bylo angažování se Autoklubu ČR v případě týmu Guandalini Yamaha Racing, kdy týmový majitel Mirco Guandalini vyhodil po posledním závodě v Brně Ondřeje Ježka.

A toho pak nahradil 22-letý Karel Hanika, tedy ex-pilot Grand Prix Moto3 a Moto2, současný jezdec šampionátu EWC a Alpe Adria-SBK.

„Je mi líto celé situace s Ondrou, je to jeden z našich nejrychlejších jezdců a tak doufám, že ho brzy opět uvidíme na okruhu.' (Dle informací našeho webu pojede za Mercury Racing už závod EWC v japonské Suzuce - pozn. autor).

'Jsem rád, že Karel bude mít šanci ukázat se v seriálu WSBK, protože je mladý a hodně talentovaný. Na neznámé motorce a neznámém okruhu to pro něho nebude vůbec lehké, nicméně je to pro něho odrazový můstek do budoucna.

Dostal šanci aby se ukázal a dal o sobě vědět. Vzhledem k mým zkušenostem věřím, že dokážu pomoci i dalším českým klukům, aby se posunuli dopředu." okomentoval novou novou situaci manažer reprezentace silničních motocyklů Jakub Smrž.

„Mrzí nás ukončení spolupráce Guandalini - Ježek. Ondra je špičkový závodník a na závodění v WSBK určitě má. Doufám, že se jejich vzájemný vztah spravedlivě vyřeší. Jsem velmi rád a považuji za velký úspěch nového vedení naší silnice, že ho nahrazuje další skvělý český jezdec, Karel Hanika“ doplnil vše Jan Šťovíček, prezident Autoklubu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama