Reklama

Boss Dorna Ezpeleta: Od roku 2018 WorldSBK s reglementem STK

Od roku 2012 převzala Dorna šampionát WorldSBK pod své otěže a snaží se co nejvíce přiblížit tento šampionát pro sériové motocykly. Nyní se boss Dorny Carmelo Ezpeleta vyjádřil poprvé zcela otevřeně a jasně: Reglement kubatury Superstock zavést pro WorldSBK!

Už nyní platí maximální cenový limit pro brzdy, pérování a stále méně povolených modifikací (jako třeba rozdělení škrtících klapek), to vše je už dnes součástí reglementu WorldSBK. Momentálně se diskutuje o zavedení jednotné elektroniky, jak je to třeba v kubatuře MotoGP nebo v britském superbikovém šampionátu.

To vše je ale pouze polovina pravdy. Nejmocnější muž promotéra WorldSBK Dorny, Carmelo Ezpeleta, nyní v rozhovoru pro «Bikesportnews» říká zcela jasně a otevřeně: „MS-Superbike vzniklo na bázi sériových motocyklů. Toho jsme se v posledních letech ale vůbec nedrželi. Momentálně se jedná více či méně o prototypové motocykly - a to už dále nemůže fungovat. Tento šampionát se začal vyvíjet způsobem jako konkurent k MotoGP, ale to není možné. Musíme se vrátit k původním myšlenkám“, říká Ezpeleta absolutně pevně!

V praxi je toto vyjádření Ezpelety úplně jasné, reglement kubatury Superstock zavést pro WorldSBK: „Pravidla se musí od roku 2018 úplně změnit - v tom si jsou všechny týmy zajedno. Náš návrh začíná zavedením jednotné elektroniky, ale co je nejdůležitější: Musíme převzít pravidla ME-Superstock-1000 pro MS-Superbike. Jednotná elektronika je pouze doplňujícím komponentem.“

Ovšem to, co Ezpeleta tvrdí, není zas tak 100% pravda, neboť ne všechny zúčastněné továrny souhlasí se zavedením jednotné elektroniky: Proti ECU jsou třeba BMW a Kawasaki.

„Co je vlastně základní myšlenkou MS-Superbike? Zákazníci si mohou koupit stejné motocykly, s jakými se závodí a na závodním okruhu s nimi jezdit“, vysvětluje CEO Dorny a dodává: "Pokud je zakoupený motocykl hodně podobný tomu, s kterým se závodí v MS-Superbike, tak se mohou vlastní dosažené časy srovnávat s časy hvězd seriálu WorldSBK. A to je vlastně cíl!.

V jednom má Ezpeleta plnou pravdu a to se nedá vůbec zpochybnit: Zatímco v ME-Supertock 1000 startuje 33 (sezonní premiéra v Aragonu) až 37 (poslední závod v Misanu) jezdců, tak v MS-Superbike se počet pilotů na startovním roštu pohybuje okolo 21 (třeba na Phillip Islandu - první závod sezóny, nebo také naposled v Misanu) a téměř zde až na několik výjimek neexistují jezdci s wild card!



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama