Reklama

Ayrton Badovini obhajuje Grillini Kawasaki

S umístěními 12 a 9 v Portimao se Ayrton Badovini postaral o nejlepší umístění týmu Grillini Kawasaki v MS-Superbike 2017. Ačkoliv některé slíbené věci nebyly splněny, přesto Ital tým obhajuje.

Ovšem velkou část sezóny musel Ayrton Badovini - šampion STK 1000 ze sezóny 2010 na BMW - a jeho týmový kolega Ondřej Ježek absolvovat s ZX-10R, která jen málokdy byla konkurenceschopná. Tým Grillini jako jediný ve startovním poli nasazuje do závodů motocykly roku výroby 2016.

V sezóně 2016 dal za vinu veškeré neúspěchy týmový šéf Grillini na bedra obou tehdejších pilotů Dominica Schmittera a Gianlucy Vizziella, ovšem u Badoviniho tato výmluva nemůže platit: 31-letý Ital má na svém kontě 165 závodů v MS-Superbike, řadu z nich absolvoval na motocyklech, které rozhodně nepatřily k těm nejlepším a přesto byl dvakrát odmávnut na pódium: 2012 v Silverstone na BMW a 2013 v Moskvě s Ducati (vždy za deště). K tomu se celkem 57-krát umístil v Top-10 – závody s motocyklem Bimota nejsou započítány, neboť tato značka nedodržela podmínky homologace a její kompletní výsledky v sezóně 2014 byly vyškrtnuty.

Dle Badoviniho neleží ovšem problém špatných výsledků v týmu Grillini Kawasaki, nýbrž v tom, že úroveň šampionátu je hodně vysoká a dojíždět v Top-10 je hodně obtížné.

Jako příklad uvádí Ayrton třena časy ze závodu Laguna Seca, když s letošním motocyklem jezdil pouze o 0,3 nebo 0,4 sec pomaleji než s továrním motocyklem BMW, a kterým zde byl tehdy šestý.

Badovini nezastírá, že v týmu jsou určité problémy, ale Grillini se je snaží odstranit a to dokonce vlastními finančními prostředky.

Jiné týmy dle italského jezdce koupily v uplynulé sezóně ten správný materiál, Grillini ale měl jiný názor a šel svou cestou. Velkým problémem jsou ale chybějící testy, takže není co a jak zlepšovat.

Grillini jako jediný nasazuje do závodů ZX-10R z roku 2016, ačkoliv bylo několikrát řečeno, že od Aragónu se bude závodit s novou ZX-10RR.

To se ale ukázalo jako špatná myšlenka, změna na nové motocykly by znamenala cestu do neznáma, zatímco o Kawasaki 2016 ví tým všechno, naopak 2017-ka by byla úplně nová.

Problém je dle zkušeného Itala třeba i v tom, že loňští piloti byli průměrně o 2 sec. na kolo pomalejší a pokud se tedy vychází z jejich nasbíraných dat, tak pak neodpovídá pro něho převod.

O svém týmovém kolegovi a Rookiemu Superbike Ondřeji Ježkovi říká, že je opravdu hodně rychlý na jedno kolo, což dokazují jeho výsledky v Superpole. Ale v závodě je český týmový kolega podstatně pomalejší než italský jezdec.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama