Reklama

Avintia Racing: S Héctorem Barberou úplně vpředu?

Héctor Barbera patřil minimálně až do závodu na Masarykově okruhu 2016 k velkým překvapením MS-MotoGP. Letos pojede Barbera motocykl Ducati 2016. Jeho tým by chtěl navázat na předchozí úspěchy.

Tým Avintia Racing chtěl angažovat na sezónu 2017 po deseti letech opět Němce Stefana Bradla. Ale tovární jezdec Aprilie se rozhodl tuto nabídku týmu Avintia závodit s Ducati Desmosedici 2016 neakceptovat, a podepsal smlouvu s Honda Motor Europe do týmu Honda World Superbike.

Stáj Avintia byla založena před 20 lety a má za sebou hodně turbulentní historii. Nyní je na nejlepší cestě stát se absolutně špičkovým týmem v královské kubatuře MotoGP.

Na sezónu 2018 je totiž naplánována spolupráce se Suzuki, Japonci chtějí poprvé od začátku existence MotoGP (2002) nasadit do šampionátu Grand Prix zákaznický tým.

Tým vedený Raulem Romerem a Antonio Martínem začal své závodění pod názvem BQR. Desítky jezdců se během 20 let vystřídalo v barvách tohoto španělského týmu, vždyť tato španělská stáj závodila nejen v MS-Grand Prix, ale také v seriálu CEV.

Od závodění v 125-ccm-CEV se podařilo týmu Avintia vyšplhat až do královské kubatury, v loňské sezóně stál Héctor Barbera s GP14.2 dokonce v první řadě, a až do GP v Brně byl Barbera v tabulce MS dokonce nejlepším pilotem s motocyklem Ducati, teprve za ním se v tabulce MS krčili tovární piloti této značky Dovizioso a Iannone.

Z nejnižšího patra až na samý vrchol, to se ani ve Španělsku mnoha týmům nepovedlo.

Tým Avintia má svou základnu v Cardedeu u Barcelony a na své úspěchy může být opravdu hrdý. Celkové vítězství v MotoGP-Open-Class zásluhou Barbery 2015 byl určitě Highlightem.

V šampionátu CEV vyhrál tento tým řadu trofejí a titulů, mnoho jezdců BQR našlo z CEV cestu do MS, nejen třeba Bradl, ale také Rabat, Maverick Vinales aj.

Bradl a Rabat vyhráli dokonce MS-Moto2, i když za jiné týmy. Zde vyrostl rovněž Scott Redding a 2008 vyhrál jako nejmladší jezdec celé historie British Grand Prix v kubatuře 125-ccm na okruhu Donington Park – ve svých 15 letech.

Maverick Vinales byl objeven tehdejším týmovým manažerem Blusens Ricardem Jovém a vyhrál potom 2013 za LaGlisse s KTM MS-Moto3, ve všech třech kubaturách se se stal šampionem Rookie of the Year – a letos bude bojovat v týmu Movistar-Yamaha po boku Rossiho o titul mistra světa v MotoGP.

Za Blusens-Aprilia vyhrál Vinales 2010 šampionát CEV 125-ccm. 2012 bojoval dokonce o titul mistra světa s motocyklem FTR-Honda - nakonec ale prohrál se Sandrem Cortesem a KTM.

Pak došlo k tvrdé rozepři mezi Blusens, Jovém a Vinalesem; Za 300.000 Euro dostal povolení k přestupu do LaGlisse, musel ale vozit reklamu Blusens po celou sezónu 2013.

Jezdili zde třeba Álvaro Bautista, Julián Simón, Luis Salom, Yonny Hernandez, Aleix Espargaró, Hiroshi Aoyama, Toni Elias a Efren Vazquez.

Za Avintia Racing závodili 2015 Barbera a Mike di Meglio, 2017 pojedou Španělé ve stejném složení jako vloni: Jezdci zůstali Héctor Barbera a Loris Baz, který do své třetí sezóny v MotoGP dostane k dispozici motocykl GP15.

V prvních letech závodění v MotoGP se musela Avintia v sezónách Claiming-Rule 2012, 2013 a 2014 spokojit s hodně «línými» motocykly FTR-Kawasaki, teprve od GP Aragón 2014 dostal Barbera k dispozici poprvé Ducati a hned při druhém startu s tímto motocyklem dojel na Phillip Islandu v Top-5!

Héctor Barbera dostal na sezónu 2017 motocykl Ducati GP16, tento model už zná z role náhradního jezdce továrního týmu, když v Motegi a Phillip Islandu závodil místo zraněného Iannoneho. Dosud se musel spokojit s dva roky starým motocyklem Desmosedici, Baz obdrží Ducati 2015.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama