Reklama

Ana Carrasco bude měnit kubaturu a tým

Ex-mistryně světa kubatury Supersport 300 Ana Carrasco nedělá žádné tajemství z toho, že by rád přestoupila z «malých» supersportů do těch větších, tedy do prostřední kubatury šampionátu motocyklů co nejvíce podobných těm sériovým.

2018 vyhrála Ana Carrasco jako první žena v historii motocyklového sportu mistrovství světa v «sólo» kubatuře, o rok později obsadila bronzovou příčku. V dosavadních 50 absolvovaných závodech WSSP300 (2017 - 2021) stála 12x na stupních vítězů, když sedmkrát vyhrála.

Ovšem 10. září 2020 Španělka nebezpečně havarovala při testech v Estorilu a zlomila si sedm obratlů...!

V lednu 2021 ji byly z těla odstraněny šrouby, ale sezóna 2021 se rozhodně nevyvíjela dle jejího přání. Vyhrála sice v Misanu, ale z 16 závodů dojela pouze 8x v Top-15 a celkově v šampionátu 2021 obsadila až P16.

Na letošní rok je z bezpečnostních důvodů povoleno pouze 32 účastníků včetně těch s «wild card», mezi zatím vybranými 27 je i 25-letá Španělka Ana Carrasco. Ta chce ale přestoupit o kubaturu výš!

Její současný tým «Provec Kawasaki» tento její zájem ovšem nesdílí a tak se španělská pilotka bude muset ohlédnout po jiné závodní stáji: Velmi nadějně to vypadá u týmu MTM Kawasaki, kde by mohla být týmovou #2, když lídrem je Adrian Huertas, tedy aktuální mistr světa WSSP300. V souvislosti s novým reglementem jsou si ovšem experti zajedno v tom, že Kawasaki ZX-6R není zřejmě nejlepší volbou na sezónu 2022.

Mimochodem: První ženou jako stabilní jezdkyní v MS-Supersport byla její krajanka Maria Herrera, která v letech 2019 až 2021 objela celkem 29 závodů tohoto šampionátu a sedmkrát byla odmávnuta v bodech, tedy v Top-15.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama