Reklama

Aktuální přestupová situace v Moto3 na rok 2017

Startovní rošt královské kubatury MotoGP je na příští sezónu už 100% už zaplněn, když poslední volné místo si podržel Yonny Hernandez - u Aspara, nyní se pomalu plní i grid obou dalších kubatur. Podívejme se nejdříve na Moto3, jak vypadá situace po brněnské Grand Prix.

Zde je jedno jisté, českou vlajku jako jediný jezdec z České republiky poveze i v příští sezóně - ve své už osmé! v Lightweight GP - aktuálně 10. v MS-Moto3 Jakub Kornfeil. Ten může dle našich informací zůstat ve stávajícím týmu Drive M7 SIC Racing, kde v každém případě zůstane Adam Norrodin, ale zájem o konstantního zkušeného Čecha má i tým manažera Tadyho Okady!, tedy Honda Team Asia. Zde by se tak mohla vyměnit celá jezdecká dvojice, jedním z nových kandidátů je jeden ze dvou mladých Japonců z Red Bull Rookies Cupu: lídr šampionátu Ayumu Sasaki nebo v MSJ velmi úspěšný Kaito Toba.

Prestižní tým této kubatury Moto3 Red Bull KTM Ajo pojede na 99% ve složení Niccolo Antonelli a Bo Bendsneyder. Původně uvažovaný Enea Bastianini požadoval roční fixní gáži 250 000 Euro a to je částka, která doslova astronomicky převyšuje současné peněžní zvyklosti této kubatury. Ačkoliv italská média píší, že třetím pilotem v týmu finského manažera Aki Aja by měl být v sezóně 2017 Romano Fenati, tak je to pouze fáma. Red Bull KTM Ajo pojede 2017 pouze se dvěma jezdci!

V týmu Ongetta Rivacold by Antonelliho měl nahradit už zmiňovaný Japonec Hiroki Ono (dosud Honda Team Asia).

Z týmu Sky Racing Team VR46 vyhozeného Romana Fenatiho sice do konce sezóny nahradí 18letý Lorenzo Dalla Porta, lídr FIM Junior Moto3 World Championshipu za Laglisse Academy, ale ten ve stáji Valentina Rossiho určitě v sezóně 2017 nepojede. Bude totiž závodit v továrním týmu Pull & Bear Aspar Mahindra, kde nahradí do Moto2 odcházejícího Francesca «Pecco» Bagnaiu. CEO-Mahindra Racing Mufaddal Choonia potvrdil v brněnském paddocku příchod talentovaného Itala na příští sezónu, o druhém jezdci ale není dosud jasno - i když druhým místem v Brně se zvýšily šance Jorge Martina na setrvání v týmu.

Tým Alana Broneca CIP Unicom Starker si chce ponechat Japonce Tatsuki Suzukiho, ale chce vyměnit motocyklovou techniku od Mahindry za Hondu.

Týmový manažer Drive M7 SIC Racing Johan Stigefelt má zájem - v případě odchodu našeho Kornfeila z této stáje Circuitu Sepang - o Španěla Jorge Martina, který není u Aspara příliš spokojen s motocyklem Mahindra.

Nizozemský RW Racing GP týmového manažera Jarno Janssena by chtěl rozšířit svůj tým na dva jezdce, přičemž setrvání Belgičana Livia Loie není vůbec jasné.

Tovární tým Peugeot MC SaxoPrint samozřejmě počítá s brněnským vítězem John McPheem i na další sezónu - jeho závodění financuje už čtvrtou sezónu Racing Steps Foundation. K testům tohoto německého týmu byl pozván i německý talent, 19letý Philipp Freitag.

Fabio Quartararo dobře ví, že udělal chybu odchodem k týmu Leopard Racing a velmi rád by se vrátil k Emilio Alzamorovi, tedy do týmu Estrella Galicia 0,0.

Maria Herrera chce pochopitelně nadále jako jediná žena závodit v MS-Moto3, ovšem v týmu, který by vznikl spojením MH6 Team a Schedl GP Racingu, kde závodí letos pouze jeden pilot: Philipp Öttl.

Foto: Josef Fait



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama