Reklama

Aktuálně z přestupového kolotoče WorldSBK Hlavní obrázek k článku: Aktuálně z přestupového kolotoče WorldSBK

Od našeho posledního článku o aktuálním přestupovém kolotoči v WorldSBK na sezónu 2019 se pochopitelně některé záležitosti dotáhly do zdárného konce.

KRT Kawasaki

Trojnásobný mistr světa Jonathan Rea prodloužil smlouvu s továrním týmem Kawasaki o další dva roky. Severní Ir chtěl sice odejít do MotoGP, ale v žádném továrním týmu o něho zájem nebyl a do nějakého «satelitu» zas nechtěl on, přece jen peníze, které bere v šampionátu WorldSBK mu není schopen žádný privátní tým z MotoGP zaplatit.

Tom Sykes se rozhodl od Kawasaki odejít, kam ale půjde, o tom se dá pouze spekulovat.

Na jeho uvolněné místo ale čeká řada zájemců, Marcem Melandrim a Chazem Daviesem počínaje...a Eugene Lavertym konče.

Dle našich zpráv přímo z paddocku WorldSBK je už jasnou týmovou #2 Leon Haslam (i na přání Rey), jediný problém je v tom, že KRT Kawasaki nabídla zkušenému Britovi pouze jednoletou smlouvu a aktuální lídr BSB chce smlouvu na 2 roky.

Aruba.it Racing - Ducati

Samozřejmě, že Italové by nejraději udrželi současnou jezdeckou dvojici Chaz Davies a Marco Melandri, ale...Nikdo nedokáže dopředu odhadnout, jak konkurenceschopná bude nová Ducati V4, s kterou se bude závodit v příští sezóně. A musí nejdříve podepsat novou smlouvu a teprve potom vyzkoušet nový motocykl.

Takže se oba dosavadní tovární piloti ohlížejí po eventuálním novém působišti.

Problémem jsou pochopitelně i peníze: Zatímco Chaz Davies bere letos 600.000 Euro a na této částce by mohl zřejmě bezproblémově zůstat, tak Marco Melandri jezdil dosud zadarmo, dokonce své závodění financoval ze sponzorských peněz.

Pokud by odešel do satelitního týmu Yamaha GRT, tak by zde roční gáži ve výši minimálně 300.000 Euro dostal!

Italský tovární tým má sice připravenu eventualitu v podobě náhradníka Michaela Rubena Rinaldiho - letos jezdí v juniorském týmu, ale ten potřebuje ještě «vyzrát»!

PATA Yamaha

Poslední úspěchy motocyklu Yamaha YZF R1 poněkud otočily i myšlení dosavadního jezdce #1, tedy Nizozemce Michaela vd Marka. Ten byl už delší dobu považován za automatického nástupce Toma Sykese u KRT Kawasaki, ale právě tento «létající Holanďan» si uvědomil, že je lepší být týmovou #1 u Yamahy, než žít ve stínu Jonathana Rey u Kawasaki.

Alex Lowes rovněž zůstává, takže sestava se nemění.

Dnešní TZ od Yamaha Racing ostatně vše potvrdila.

Milwaukee Aprilia

Zde není vůbec nic jasného, rozhodující bude, jak se zachová továrna z Noale: Zda opravdu upřednostní pouze závodění v MotoGP, nebo se bude továrně podílet i na podpoře týmu v MS-Superbike.

To také rozhodne o pilotech na příští období: Lorenzo Savadori je přímo placen továrnou Aprilia, jeho smlouva ale letos končí. 32-letý Eugene Laverty pak pódiem v Laguna Sece a v Misanu jasně dokázal, že pokud je zdravý, tak je schopen akceptovat rychlostně nejlepší jezdce tohoto šampionátu.

Britská stáj majitele Shauna Muira ale jedná i s BMW a Ducati.

Puccetti Kawasaki

Tento italský tým by se rád rozšířil na 2 jezdce: Mladý Turek Toprak Razgatlioglu je na sezónu 2019 jasný...O tom druhém panují pouze spekulace.

MV Agusta Reparto Corse

Se Španělem Jordim Torresem jsou Italové spokojení, na rozšíření továrního týmu této kultovní italské značky na dva jezdce - což je přání manažera Andrea Quadrantiho - ale chybějí peníze. Bohužel dnes vyšla zpráva, že se tato značka možná v příštím roce na startovním roštu vůbec neobjeví....

Red Bull Honda World Superbike Team Honda

Oficiální tým Hondy sice stále ještě nedosáhl na kýžené pódiové umístění, ale s oběma jezdci panuje spokojenost. Leon Camier - pokud je 100% v pořádku, patří bezpochyby mezi nejrychlejší jezdce celého šampionátu. Druhým jezdcem v týmu zřejmě bude další Brit Scott Redding z MotoGP.

GULF ALTHEA BMW Racing

Tato italská stáj majitele Genesia Bevilacqui čeká, jak se projeví nástup nového obchodního ředitele u BMW Markuse Schramma. Pokud by továrna BMW i nadále provozovala pouze zákaznický program «Kundensport» - jak se stalo po sezóně 2013, tak se nějaké převratné změny očekávat nedají. Ovšem 55-letý Markus Schramm - je ve funkci od 1. května 2018 - je vášnivým motocyklistou a tak si nechal vypracovat od šéfa závodního oddělení BMW Marca Bongerse koncept motocyklového závodění na další období.

Tento koncept zahrnuje i Markuse Reiterbergera - suverénního lídra šampionátu ME-STK 1000 - ovšem v jeho stávajícím týmu «alpha Racing Van Zon BMW». V praxi by se tak mohl v MS-Superbike objevit ještě jeden tým s motocykly BMW.

Barni Racing Team

Další italská stáj sice oficiálně závodí v podšampionátu «Independent Riders», ale všichni dobře ví, že aktuálně celkově sedmý jezdec mistrovství a lídr «Independent Riders» Xavi Fores ze Španělska pilotuje tovární motocykl Ducati Panigale R. Zde je ale sponzorský příspěvek dle informací našeho webu 400 000 Euro na jednu sezónu (řádově tedy stejně jako v předním týmu MS-Moto3) a to si každý nemůže dovolit...

Trochu tajemstvím pak je druhý oficiální tým Yamahy, už jsme o tom informovali: Ten vznikne ze současného týmu v WorldSSP, tým GRT patří ex-pilotovi Grand Prix Mirko Giansantimu a kromě uvažovaných pilotů z WorldSSP Sandra Corteseho, Lucase Mahiase nebo Julese Cluzela - dle Andrea Dosoliho (ředitel závodního oddělení Yamahy pro WorldSBK) projevil zájem závodit s továrním motocyklem Yamaha YZF R1 i 35-letý italský veterán Marco Melandri, nebo Tom Sykes. Pokud by byly finanční prostředky pouze pro jednoho jezdce, tak by přednost dostal jezdec z WorldSSP, jinak je pravděpodobná kombinace 1+1.

Ostatní týmy - tedy privátní - jako Pedercini Kawasaki, Orelac Racing VerdNatura, GoEleven Kawasaki nebo třeba Guandalini Yamaha budou své jezdecké obsazení na rok 2019 řešit pochopitelně až po skončení sezóny 2018.

Dle informací webu Motoforum.cz by ale jedno místo pro Karla Haniku mělo být jasné, ostatně se právě v tom projevuje manažérská činnost Jakuba Smrže, našeho nejúspěšnějšího pilota WorldSBK vůbec.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama
Reklama