Reklama

Ach ty Salačovy kvalifikace...

Druhým dnem pokračoval letošní třetí podnik světového šampionátu silničních motocyklů MotoGP na okruhu v portugalském Portimao. Na trať opět vyjel v kategorii Moto3 Filip Salač, český reprezentant a člen ACCR Czech Talent Teamu Autoklubu České republiky.

Na programu byl dnes poslední volný trénink a kvalifikace. Salač zůstal po pátečním programu těsně za postupovými pozicemi a ve třetím volném tréninku se mu na ně bohužel nepodařilo poskočit. V Q1 vybojoval postup do Q2, kde upadl a do nedělního závodu bude startovat z šestnácté pozice na startu.

Poslední trénink znamenal pro Filipa šestnácté místo. Rušení časů způsobilo zmatky a Salač, připravující se na Q2, nakonec musel rychle naskočit už do Q1. „Ve třetím volném tréninku jsem se rozjel docela dobře, pohyboval jsem se okolo desátého místa. Když jsem zastavil, abychom nasadili nové pneumatiky, udělali mechanici chybu a dali mi jeté pneumatiky ze včerejšího dne. Lepší kolo jsem tedy nezajel a zamířil zpět do boxů. Bylo to velmi hektické, dostal jsem nové pneumatiky a měl pouze jedno kolo na zlepšení. To jsem zajel, ale nebylo tak rychlé z důvodu, že jeden z jezdců, který nebyl v rychlém kole, se mi připletl do stopy. Snažil jsem se to dohnat ve čtvrtém sektoru, ale i tak byla ztráta velká. Podle výsledků to byl přímý postup do Q2 a měli jsme tak připravenou i strategii. Bohužel šest minut před startem kvalifikace nám zástupce IRTA přišel říct, že dva původně zrušené časy soupeřů nakonec zrušené nejsou. Musel jsem se tak jít rychle obléknout, změnit strategii a bez jakékoliv přípravy jsem vyrazil do Q1,“ popsal první polovinu dne mírně rozhořčený český jezdec.

V první kvalifikaci se český zástupce nejprve prezentoval časem 1:49,312, který ho zařadil na čtvrtou pozici. Po zajetí do boxů vyčkával, jak si povedou jeho soupeři a poté, co ho odsunul na první nepostupovou pozici indonéský jezdec Izdihar, vyrazil zpět na trať. Při druhém výjezdu se nejprve dostal do chumlu soupeřů a musel vsadit vše na jednu kartu. Naštěstí se Filipovi poslední kolo podařilo, vylepšil v něm svůj čas o tři desetiny a postoupil do druhé fáze kvalifikace ze třetího místa.

V první polovině Q2 se český zástupce pohyboval na chvostu startovního pole. Při druhém výjezdu se většina pole pokoušela zajet rychlé kolo až v posledním možném kole. V něm bohužel po kontaktu s Fernándezem a následné kolizi s Rodrigem český zástupce upadl a svůj čas už nevylepšil. Výsledkem je tak osmnácté místo, ale na startu bude Salač stát šestnáctý, protože po incidentu v minulém závodě startují McPhee s Alcobou z boxů.

„V Q2 jsem měl dobře rozjeté kolo, ale tým mi dal povel, abych zajel do boxů na výměnu pneumatik. Nasadili jsme pneumatiky, které nám zbyly ze třetího volného tréninku, měl jsem jedny navíc. Opět se zase hodně čekalo, nebyl jsem z toho úplně nadšený. Při nájezdu do rychlého kola jsem v první zatáčce předjel Fernádeze, on mi to ve druhé vrátil a měli jsme tam kontakt mezi sebou. Byl jsem na venku, on se mě dotkl kolenem možná nohou, málem jsem spadl a nadzdvihl mi brzdovou páčku, když jsem poté ve třetí zatáčce sáhl po brzdě, páčka nebyla tam, kde jsem zvyklý. Brzdil jsem, jak se dalo, ale nakonec jsem spadl a vzal jsem s sebou Rodriga, za to bych se mu chtěl moc omluvit. Uvidíme zítra, startuji z šestnáctého místa, tady v Portugalsku se předjíždí docela těžko, protože při vyjetí ze stopy to hodně klouže. Uvidíme, jak pojede motorka. Už se těším do závodu a doufám, že si spravím chuť,“ okomentoval Filip Salač druhou část kvalifikace.

Šestnáctá pozice na startu tak Filipovi nedává špatný základ pro zisk dalších mistrovských bodů. Pokud by zítra měl obdobnou rychlost, jako v minulém závodě, čeští fanoušci si při přenosu jistě přijdou na své. Jezdce kategorie Moto3 čeká nejprve dopolední warm-up od deseti hodin. Souboj o vítězství v Grande Prémio 888 de Portugal odstartuje ve 12:20 hodin středoevropského času.

GRANDE PRÉMIO 888 DE PORTUGAL - Moto3 Qualifying Nr. 2

1 16 Andrea MIGNO ITA Rivacold Snipers Team Honda 240.5 1'47.423
2 7 Dennis FOGGIA ITA Leopard Racing Honda 243.7 1'47.572 0.149 / 0.149
3 52 Jeremy ALCOBA SPA Indonesian Racing Gresini Moto3 Honda 243.2 1'47.702 0.279 / 0.130
4 11 Sergio GARCIA SPA GASGAS Valresa Aspar Team GASGAS 237.3 1'47.900 0.477 / 0.198
5 2 Gabriel RODRIGO ARG Indonesian Racing Gresini Moto3 Honda 241.0 1'47.909 0.486 / 0.009
6 17 John MCPHEE GBR Petronas Sprinta Racing Honda 240.0 1'48.362 0.939 / 0.453
7 53 Deniz ÖNCÜ TUR Red Bull KTM Tech 3 KTM 236.3 1'48.486 1.063 / 0.124
8 40 Darryn BINDER RSA Petronas Sprinta Racing Honda 245.4 1'48.513 1.090 / 0.027
9 43 Xavier ARTIGAS SPA Leopard Racing Honda 236.8 1'48.546 1.123 / 0.033
10 71 Ayumu SASAKI JPN Red Bull KTM Tech 3 KTM 241.6 1'48.615 1.192 / 0.069
11 5 Jaume MASIA SPA Red Bull KTM Ajo KTM 238.4 1'48.622 1.199 / 0.007
12 37 Pedro ACOSTA SPA Red Bull KTM Ajo KTM 233.7 1'48.711 1.288 / 0.089
13 24 Tatsuki SUZUKI JPN SIC58 Squadra Corse Honda 245.4 1'48.749 1.326 / 0.038
14 55 Romano FENATI ITA Sterilgarda Max Racing Team Husqvarna 233.7 1'48.769 1.346 / 0.020
15 28 Izan GUEVARA SPA GASGAS Valresa Aspar Team GASGAS 243.2 1'48.865 1.442 / 0.096
16 31 Adrian FERNANDEZ SPA Sterilgarda Max Racing Team Husqvarna 241.0 1'49.814 2.391 / 0.949
17 23 Niccolo ANTONELLI ITA Avintia Esponsorama Moto3 KTM 241.0 1'49.834 2.411 / 0.020
18 12 Filip SALAC CZE Rivacold Snipers Team Honda 244.8 1'50.096 2.673 / 0.262
19 19 Andi Farid IZDIHAR INA Honda Team Asia Honda
20 92 Yuki KUNII JPN Honda Team Asia Honda
21 27 Kaito TOBA JPN CIP Green Power KTM
22 6 Ryusei YAMANAKA JPN CarXpert PruestelGP KTM
23 73 Maximilian KOFLER AUT CIP Green Power KTM
24 99 Carlos TATAY SPA Avintia Esponsorama Moto3 KTM
25 82 Stefano NEPA ITA BOE Owlride KTM
26 54 Riccardo ROSSI ITA BOE Owlride KTM
27 50 Jason DUPASQUIER SWI CarXpert PruestelGP KTM
28 20 Lorenzo FELLON FRA SIC58 Squadra Corse Honda



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama