Reklama

Abraham: Nejen o vztahu k Bautistovi

Ve velmi zajímavém rozhovoru pro český deník Metro vypráví jediný český pilot v MotoGP o životě v paddocku Grand prix a také třeba o svém vztahu k týmovému kolegovi Alvaro Bautistovi.

Karel Abraham letošním sedmým místem v Assenu vyrovnal dosud své nejlepší umístění v závodě (Jerez 2011, Valencia 2012) a jako první český jezdec v novodobé historii královské kubatury se do závodu vydal z druhé pozice na startovním roštu při GP Argentiny.

Co se týká návratu do paddocku Grand Prix, tak se do něho vrátil «Abaja» po roce závodění v MS-Superbike, ale brněnský jezdec zároveň potvrdil, že nějaké přátelství v MotoGP neexistuje: „Kamarádství vznikají spíš u mladších kluků v nižších katagoriích. I já, když jsem začínal ve «stopětadvacítkách», tak jsem trávil spoustu času s dalšími závodníky a vymýšleli jsme různé vylomeniny na skútrech a podobně. S přibývajícím věkem, zvyšujícími se nároky a rivalitou to však postupně opadá a v MotoGP už nějaké větší kamarádské vztahy nemá prakticky nikdo. Maximálně vznikají skupinky podle národností, takže já jako jediný Čech se s nikým moc nebavím“.

Seriál MotoGP znamená také mnohem více závodů a cestování: „Během přestávek mezi závody se občas dostaneme na zajímavá místa, ale převážně je to jen rutina, kdy jen přejíždíme z hotelu na trať a při závodech v Evropě nocujeme přímo v areálech okruhu. Při seriálu závodů v zámoří strávíme hodně času na letištích, ale člověk má zase více času na sebe. V Evropě naopak na většinu závodu jezdím po vlastní ose autem. Jsem tak flexibilnější, ale po pár měsících už se zase těším, až budeme v zámoří na závody létat. “.

Kolik je to kilometrů celkově? „Celkově jsem to nikdy nepočítal, ale letos jsem aktivně odřídil kolem sta tisíc kilometrů, polovinu z toho ve vlastním autě, desítky tisíc ve vypůjčených autech v zámoří“.

Váš týmový kolega Alvaro Bautista měl o rok novější model motocyklu. O jak velký rozdíl se jednalo? „Sice jsem měl dva roky starý model, ale co do spolehlivosti a i dalších vlastností byl velmi konkurenceschopný. Bohužel ke konci sezóny už se fakt, že se nejednalo o nový model, začal projevovat. Na staré motorce samozřejmě už neprobíhal žádný vývoj, zatímco většina ostatních jezdců měla stroje, které se vyvíjely. Přestože jsme se s týmem postupně zlepšovali, dosáhnout stejných výsledků jako na začátku sezóny bylo složitější. Musel jsem jezdit více na hraně, což nedopadlo vždy dobře.

Teď mohu hodně čerstvě potvrdit, že rozdílná je převodovka (Abraham testoval na Bautistově motorce po sezóně ve Valencii), s kterou se řadí mnohem snáz. Model 2016 i trochu lépe zatáčí na výjezdech, takže při vyjíždění ze zatáček a přidávání plynu mě to tolik nevynáší. Už se těším na novou sezónu, kdy budu jezdit právě na této motorce, byť většina soupeřů bude mít motorky opět o rok nebo dva novější“.

Jaký je vlastně vztah brněnského jezdce se španělským týmovým kolegou? „Nejsme kamarádi, že bychom spolu chodili na večeři, ale myslím si, že se jako týmoví kolegové respektujeme. Nekonzultovali jsme spolu ani nic ze stylu jízdy či podobně, ale v rámci všech týmů s motocykly Ducati jsou sdílená data, což bylo také velké plus oproti předchozím sezónám. Když jsme třeba dřív jezdili na hondě, tak nic takového neexistovalo.“

Zdroj: Metro



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama