Reklama

722 vstupů pro týmy, bez týmových hospitality! Hlavní obrázek k článku: 722 vstupů pro týmy, bez týmových hospitality!

Přibližně před 10 dny se týmy a továrny dohodly na sníženém počtu osob v paddocku. Rozdílné názory jsou ale na týmové hospitality, tedy vlastně na «pojízdné týmové hrady», které se staví při všech evropských závodech Grand Prix.

Týmy Grand Prix napříč třemi kubaturami Moto3, Moto2 a MotoGP se momentálně dohodli v jednom důležitém bodu: Pokud bude sezóna 2020 nově odstartována, tak ve dvou menších kubaturách budou mít jednotlivé dvoučlenné týmy maximálně dvanáct osob: Dva piloti, týmový manažer, 2 hlavní mechanici, dva datoví inženýři, čtyři mechanici, tiskový mluvčí týmu (výjimkou je tým Avintia v Moto3, kde je pouze jeden jezdec).

V MotoGP by měly mít privátní týmy 25 týmových členů: Dva piloti, dva vedoucí týmů, dva hlavní mechanici, dva datoví inženýři, 8 mechaniků, 4 specialisté (odpružení, pneumatiky, benzín, náhradní díly), tiskový mluvčí a dále dva pomocníky a dva analytiky; pět týmů MotoGP-Factory maximálně 40 (25 + technický personál přímo z továrny). Tímto zredukovaným počtem by se počet osob v paddocku ze strany týmů dostal pod 1.000 osob.

V Moto3 a Moto2 existuje celkem 31 týmů, což je celkem 372 osob. K tomu je nutno připočítat šest privátních týmů MotoGP (LCR-Honda, Petronas-Yamaha, Red Bull KTM Tech3, Pramac Ducati a Avintia Racing; přičemž Aprilia Racing od Gresiniho je brán jako satelitní tým), takže dalších 150 osob, pět továrních týmů (Repsol-Honda, Monster Yamaha, Ducati Corse a Red Bull KTM) má nárok na dalších 200 «visaček».

Grand Prix týmy tak budou mít nárok na 722 pasů z 1.000 původně uvažovaných.

K tomu je potřeba připočítat personál Dorny a IRTA, bez kterých není možné zorganizovat závodní víkend Grand Prix: Televizní infrastruktura Dorny zahrnuje celkem 130 osob; Dorna, IRTA, Race Direction, techničtí komisaři - dohromady 100 osob.

Dále jsou nezbytnými osobami v paddocku (na trati) traťoví komisaři + lékaři (v průměru 15 zatáček x 15 osob), medicínský personál Clinica Mobile (20 specialistů), «service companies» firem Öhlins, Michelin, Dunlop, helem a závodních kombinéz, firem jako jsou Kalex nebo Triumph.

To dává «sumasumarum» 1.300 osob....

A to zde ještě chybí hospitality!, tak se na ně podívejme podrobněji:

Co se týká hospitality jednotlivých týmů, tak v Evropě je to mezi 20 až 25 osobami pro jedno zázemí, v zámoří 8 až 10 lidí.

Počítejte s námi: 2 kuchaři, dva pomocníci do kuchyně, barman, uklizeč a šofér trucku. Samozřejmě v případě tohoto nouzového stavu by se používali menší hospitality, než je normálně zvykem. Minimální limit je 6 až 7 osob.

Týmový šéf Gresini Racing Fausto Gresini je pro zachování hospitality, jeho jezdci závodí ve všech třech kubaturách (Moto3, Moto2 a MotoGP) a s personálem se jedná normálně o 70 lidí.

„Pokud nebudeme mít žádné hosty, tak nepotřebujeme ani hospitality. Bude nás maximálně 7 (4 mechanici, Crew Chief, specialista na Data-Recording a Teammanager) plus dva jezdci“, říká naopak Peter Öttl z továrního týmu Husqvarna v Moto3.

Německá stáj Intact-GP z Moto2 dosud cestovala ke každému závodu maximálně s 15 osobami, včetně dvou pilotů.

„Vrchní hranice 40 osob pro tovární tým MotoGP musí stačit“, říká Pit Beirer, Motorsport-Direktor od KTM a vysvětluje: „Pro satelitní tým Tech3 musíme použít pouhou polovinu původního počtu a na konečné číslo 25 se dostaneme, prostě se osoby v hospitality musí starat jak o tovární personál, tak o ten satelitní. Počet 40 osob v továrním týmu a 25 pro satelitní část je dostačující.“

Red Bull KTM může ostatně obsloužit také oba týmy Aki Aja a rovněž Tech3-Moto3.

Faktem ale je, že postavení a potom zrušení týmového hospitality trvá minimálně 48 hodin, je ale nutno počítat s tím, že se možná budou konat 3 závodní víkendy Grand Prix v řadě!

V případě nového startu sezóny MotoGP je možné počítat s pomocí malých lokálních cateringových společností, tak je tomu částečně zvykem při zámořských závodech nebo při testech. Občerstvení je do paddocku dodáváno od v blízkosti ležících hotelích, restauracích nebo pekárnách. Menší privátní týmy z Moto2 a Moto3 si stejně kupují občerstvení v zařízeních typu McDonald’s, Burger King, KFC či jiného typu Fast foodu.

Při závodech «Formule 1» bude uplatněn jiný koncept: Bude postaven obrovský stan pro Catering, kde budou obslouženy všechny týmy a za každého člena se bude platit určitý paušál.

Jedno je ale jisté, restart MotoGP i za zavřenými dveřmi, se bude odehrávat v paddocku, kde bude minimálně 1.300 osob.

Zdroj: Speedweek



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama