Reklama

13 pilotů MS-Superbike je stále bez smlouvy na rok 2017

Z letošních 24 permanentních pilotů MS-Superbike- jich stále ještě nemá 13 místo npro příští sezónu. A tak se podívejme o koho se vlastně jedná a jaké se ještě nabízejí místa.

Prominentním nezaměstnaným je Sylvain Guintoli, v letošním roce tovární pilot Yamahy. Mistr světa 2014 jedná s továrním týmem MV Agusta a také s IodaRacing. MV Agusta stále sní o tom, nasadit dva tovární motocykly F4RR a vedle Leona Camiera posílat do závodů Sylvaina Guintoliho. Finančně ale není zajištěn ještě ani jeden motocykl.

IodaRacing je druhá možnost, ovšem dosud nemá majitel týmu Giampiero Sacchi pohromadě potřebný budget. A není také vůbec jisté, zda bude pokračovat s Aprilií, nebo přejde k BMW.

Pokud nevyjde ani jeden tento plán, tak se Guintoli vrátí nazpět do šampionátu britských superbiků.

Leon Camier chce v týmu MV Agusta zůstat a pro F4RR vyjet dlouho očekávané první pódiové místo vůbec. Žádnou další alternativu pak Angličan už nemá.

Davide Giugliano ztratil své místo v továrním týmu Ducati ve prospěch návrátilce -Marca Melandriho. Při jednání s týmem Puccetti Kawasaki měl údajně Giugliano tak vysoké finanční požadavky, že je nebyl schopen Puccetti splnit. Místo tak získal Randy Krummenacher, který dokonce peníze přinesl. Jako poslední volné místo se tak nabízí motorka Aprilia nebo BMW pro aktuálně šestého pilota WorldSBK 2016 v týmu IodaRacing.

Alex De Angelis by chtěl pokračovat s týmem IodaRacing, jedná ale i s dalšími italskými týmy s motocykly Kawasaki: Grillini, Pedercini a GoEleven.

Javier Fores, v letošní sezóně už čtyřikrát v Top-4 a na Lausitzring dokonce na stupních, chce s týmem Barni Ducati pokračovat. Finančně zajištěna ale sezóna 2017 malého týmu majitele Marca Barnabó vůbec není. A pokud by se Leandro “Tati” Mercado stal šampionem STK FIM Cupu 1000, tak by se velmi rád vrátil do tohoto týmu nazpět. Ostatně v sezóně 2015 skončil za ně v Top-8 jako nejlepší privátní jezdec.

Saeed Al Sulaiti má předloženou nabídku od týmu Pedercini Kawasaki. Díky tučnému sponzorskému příspěvku katarského svazu QMMF je ovšem 31letý jezdec finančně výhodným pilotem pro všechny týmy,a to i přesto, že výkonnostně nepřesvědčil. Otázkou ale je, zda bude QMMF podporovat i v sezóně 2017 šampionát WorldSBK, když v kubatuře Moto2 svůj tým ze šampionátu MS úplně stáhla.

Anthony West chce za každou cenu zůstat v týmu Pedercini Kawasaki a i nadále pilotovat jejich ZX-10R, která je «hodně blízko» továrnímu motocyklu Kawasaki ZX-10R, jak rád prohlašuje ředitel závodního oddělení Kawasaki Steve Guttridge. Ovšem týmový šéf Lucio Pedercini hledá raději jiného jezdce, který by zčásti pokryl týmový budget, naopak Australan chce peníze obdržet.

Náš Karel Abraham stojí těsně před uzavřením smlouvy a comebackem do MS-MotoGP. Pokud přinese český jezdec více peněz než Kolumbijec Yonny Hernandez, bude Ducati Desmosedici GP15 u Aspara sedlat právě Brňák.

Joshua Brookes se vrátí po katastrofální sezóně s Milwaukee BMW do britského superbikového šampionátu. Tam bude šampion 2015 uvítán bouřlivými ovacemi a už nyní má před sebou řadu nabídek od těch neprestižnějších týmů.

Imre Toth a Peter Sebestyen stejně jako náhradník Pawel Szkopekpojedou 2017 v šampionátu jen tehdy, když maďarský tým Toth Racing v WorldSBK zůstane. A to se stane jen v přípdaě, že DWO nenajde lepší tým.

Budoucnost mají zajištěnu Švýcar Dominic Schmitter a Španěl Roman Ramos. Schmitter podepsal na Lausitzringu smlouvu o smlouvě s týmem Grillini Kawasaki, ta definitivní by měla být podepsána v Jerezu. To stejné platí i pro Ramose v týmu GoEleven Kawasaki.

Do šampionátu WorldSBK by chtěl naskočit v sezóně 2017 i český jezdec Ondřej Ježek. Zde se zdá být celkem nepřekonatelnou překážkou výše sponzorského příspěvku, který by musel pilot z Kuřimi u Brna týmu GoEleven složit. Jedná se o částku okolo 200 000 Euro za jednu sezónu závodění v tomto šampionátu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama