Reklama

Zpátky do budoucnosti: hyperskútry BMW a Honda

Motorka nebo skútr? Prolínáním různých konstrukcí a technologií se začíná pomalu tvořit nová kategorie jednostopých strojů. Je zde nová generace hyperskútrů.

Německá značka BMW představila v Miláně zajímavý návrh s příznačným názvem „Concept C“, tedy studii skútru s objemem motoru 800 ccm (mohlo by se jednat o motor z F-serie) a plynule měnitelným převodem CVT (Continuously Variable Transmission). Na bohaté vybavení jsme už u BMW zvyklý a ani v případě studie Concept C se nebude šetřit. Ke standardu tohoto koncepčního stroje patří obrácená vidlice Marzocchi, sedmnáctipalcová kola, tři velké brzdové kotouče z ISR s šestipístovými třmeny a poslední generace ABS. Pokud zůstane v podobné verzi i futuristické vybavení kokpitu, kde se to hemží LCD monitory (i v případě zpětných zrcátek), tak se posouváme rázem do jiné dimenze. O závěrečné podobě tohoto projektu rozhodne motocyklová divize BMW v průběhu příštího roku.

To japonská Honda přišla také s konceptem v podobě „skútru“, i když na první pohled ve střízlivější verzi oproti německému výrobci. Studie NM (New Mid) je totiž jakýmsi křížencem motocyklu a skútru. Honda nemá daleko k takovýmto počinům, stačí připomenout model DN-01 jenž je nabízen zákazníkům od roku 2009. New Mid by měl být zřejmě osazen také motorem o objemu 800 ccm a další přenos pohonu obstará plně automatická dvouspojková převodovka (Dual Clutch Transmission). A když mluvíme o Hondě určitě nebude překvapením, že brzdový systém využije technologii on-line Dual CBS a společně s přední dvoukotoučovou brzdou s třípístkovými třmeny se tak postará o velmi dobrou účinost. Zajímavá sedmnáctipalcová litá kola a zadní pneumatika o šířce 160 mm jemně podtrhují sportovnější ambice „moto-skútru“ New Mid. Nechme se tedy překvapit v jaké finální podobě nás v roce 2011 překvapí nová generace hyperskútrů.

BMW CBMW CBMW CBMW CBMW CBMW CBMW CBMW CBMW CHonda NMHonda NMHonda NMHonda NMhonda NMHonda NMHonda NMHonda NM



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama