Reklama

Yamaha TMAX 560: silnější a odvážnější Hlavní obrázek k článku: Yamaha TMAX 560: silnější a odvážnější

Yamaha v příštím roce oslaví 20 let existence svých sportovních skútrů a rozhodla se jej oslavit novějším modelem maxiskútru, který je ještě více sportovnější, dynamičtější a v pozměněném designu. Nabízen bude ve dvou verzích, TMAX a TMAX Tech MAX.

U novinky TMAX 560 je na první pohled vidět, do které rodiny patří, její design má však v sobě i několik výrazných nových prvků, které mu dodávají agresivnější vzhled a sportovnější charakter. Prakticky každý hlavní panel kapotáže kromě aerodynamického krytu a spodního krytu motoru prošel změnami. Charakteristický boční kryt ve tvaru bumerangu má rafinovanější design. Nové přední panely doplňují upravený tvar bumerangu a ostřejší, užší boční kryty.

1 Yamaha TMAX 560 (30)1 Yamaha TMAX 560 (31)

Kompaktní nová přední LED směrová světla jsou zcela integrována do přepracovaných panelů. Dokonale splývají s novou kapotáží, vytvářejí elegantnější, sportovnější a agilnější vzhled. Přepracovaná kapotáž je doplněna novou zadní částí, kterou tvoří řada konstrukčních prvků inspirovaných supersportovními motocykly Yamaha a motocykly Yamaha Hyper Naked. Ústředním bodem je zcela nové zadní LED světlo ve tvaru písmene „T„, které dodává modelu TMAX sedmé generace jedinečný charakteristický styl dokonale proměňující vzhled zadní části skútru.

1 Yamaha TMAX 560 (26)1 Yamaha TMAX 560 (32)

TMAX je vybaven velkým osvětleným úložným prostorem pod sedlem, který pojme jednu integrální helmu nebo dvě helmy typu Jet. Uzamykatelná, vodotěsná přihrádka je rovněž ideální pro přepravu diplomatky či dalších osobních věcí. Jednobarevný přístrojový panel TFT obsahuje rychloměr na levé a otáčkoměr na pravé straně. Středový displej zobrazuje celkové počítadlo kilometrů, dvě denní počítadla kilometrů, aktuální spotřebu paliva a okolní teplotu. Součástí jsou také kontrolky systémů TCS a D-MODE.

1 Yamaha TMAX 560 (18)1 Yamaha TMAX 560 (29)

Bezklíčový systém „Smart Key“ umožňuje jezdcům nastartovat motor, odemknout sedlo a další úložné prostory a také zamknout či odemknout hlavní stojan. TMAX je totiž vybaven systémem zamykání středového stojanu. Ten zabraňuje zvednutí středového stojanu bez klíče Smart Key, což pomáhá odradit zloděje a současně pomáhá zajistit stabilitu zaparkovaného stroje, například při nechtěném zatlačení dopředu. Myšleno bylo také na spolujezdce, nově tvarovaná zadní část modelu TMAX je užší, spolujezdci přináší lepší ergonomii a usnadňuje mu nasedání i sesedání. Přepracovaná zadní část a nové panely kapotáže rovněž poskytují lepší přístup ke stupačkám.

Novinka je poháněna dvouválcovým motorem se zdvihovým objemem 560 ccm, který je vybavený novými lehkými písty z kovaného hliníku a nově konstruovanými ojnicemi. Ke zlepšení pocitu z jízdy přispívá také nový řemen převodovky CVT. Změněn byl rovněž celkový převodový poměr a charakteristika automatického řazení s cílem získat ekvivalent vyššího převodového stupně při daných otáčkách, což přináší plynulejší, uvolněnější jízdu v rozsahu běžné cestovní rychlosti. Přepracované zpřevodování nového modelu má rovněž zásluhu na rychlejší akceleraci.

1 Yamaha TMAX 560 (9)1 Yamaha TMAX 560 (34)

Technologie elektronického řízení D-MODE společnosti Yamaha umožňuje jezdci na skútru TMAX okamžitě upravit provozní režimy motoru s cílem optimalizovat kontrolu nad vozidlem a jízdní vlastnosti v různých situacích. Dvouúrovňový systém spolupracuje se systémem YCC-T (procesorem řízená škrticí klapka Yamaha) a nabízí jezdci možnost přepnout na pozvolnější přísun výkonu při jízdě ve městě. Pokud jezdec zvolí sportovnější režim, zažije výjimečný výkon nového většího motoru o objemu 560 ccm a na otevřených silnicích si tak bude moci vychutnat úchvatné zrychlení.

1 Yamaha TMAX 560 (28)1 Yamaha TMAX 560 (27)

Nový TMAX je vybaven jedním z nejmodernějším odpružením ve třídě sportovních skútrů a využívá 41mm přední vidlici USD v černém provedení. Nezkrácená vidlice motocyklového typu zajišťuje přesné držení stopy a precizní řízení, což je zárukou výjimečných vlastností a komfortu při jízdě ve městě i mimo město. Zadní část je tvořena systémem zadního odpružení typu Monocross s přepákováním, který lze z hlediska konstrukce a výkonu srovnat s některými vyspělými systémy instalovanými do velkoobjemových motocyklů Yamaha.

1 Yamaha TMAX 560 (33)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama