Reklama

Test Yamaha X-Max 250

Tento stroj od Yamahy by měl skloubit pohodlí maxiskútru s obratností malého městského přibližovadla. A popravdě splnil naše očekávání.

Yamaha X-Max 250 je sportovně střižený skútr s tváří blížící se k velkému T-Maxu. Vydařenému designu s dvojicí světel vpředu i vzadu slušela i bílá barva exempláře, který jsme měli zapůjčený k testu. Důležité však je, že X-Max 250 nejen hezky vypadal, ale i dobře fungoval.

Jízdní vlastnosti jsou na rovinu výborné, tenhle skútr se vede přesně a je díky pevnému rámu i v rychlostech přes 100 km/h stabilní a v zatáčkách necítíte obvyklé kroucení. V maximálním náklonu vás omezí až hlavní stojan. Se svými dvaceti koňmi se dostane až na tachometrovou rychlost 140 km/h, což je na skútr velmi slušné. Brzdy jsou dostatečně dimenzované i na jízdu ve dvou a stačí používat pouze dva prsty, i při intenzívním brzdění. Přes spíše sportovní zaměření si velmi dobře poradí s nerovnostmi na našich silnicích a poskytne dostatek pohodlí a jistoty.

Z hlediska ergonomie nemám jedinou výhradu, sedlo je dostatečně velké a pohodlné jak pro řidiče, tak pro spolujezdce, který má vzadu madla. Posaz řidiče je přirozený a uvolněný, s dostatkem místa pro nohy. Řídítka jsou ve správné výšce i vzdálenosti a zdála se mi trochu širší, než je obvyklé, což dává jezdci pocit jistoty a větší stability při pomalé jízdě. Skútry jsou specifická kategorie motocyklů, kde se díky jejich zaměření hodnotí odkládací prostory a ochrana před povětrnostními vlivy. Prostor pod sedlem je dostatečně velký na dvě helmy, nebo helmu a batoh. Velmi příjemně mne překvapila uzamykatelná schránka pod řídítky, do které se pohodlně vejdou rukavice, peněženka, cigarety, doklady a nevím co ještě.

Ochrana před větrem mohla být lepší, kdyby plexi bylo o pár centimetrů vyšší, ale spodní část těla, včetně nohou, je kryta na výbornou. Při jízdě v dešti, kterou jsem při testu nechtěně absolvoval, jsem byl velice mile překvapen, protože i po poměrně dlouhé době jsem měl stále suchou dolní polovinu těla. Dalším důležitým faktorem pro rozhodování je spotřeba, která se během testu pohybovala kolem 3,5 litru na 100 km. Přístrojová deska je vybavena dvěma kruhovými přístroji, z nichž jeden je rychloměr a druhý otáčkoměr. Nevím, nakolik je u skútru s variátorem otáčkoměr funkční, ale je to hezké. Dále zde najdeme LCD display s ukazatelem času, stavu paliva, ujeté vzdálenosti a dvou denních počitadel. Ovládací prvky na řídítkách jsou na svém místě, včetně varovných blikačů.

Celkově se jedná o výborně zpracovaný skútr s dobrou výbavou, vhodný na středně dlouhé cesty. Yamaha X-Max 250 si totiž zachovává obratnost ve městě, která je dána velikostí a váhou, zároveň je dost velká a silná pro pohodlné cestování na středně dlouhých trasách. Pokud tedy bydlíte i několik desítek kilometrů za městem, představuje ideálního společníka na dojíždění do práce.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec se čtyřmi ventily, elektronické vstřikování paliva. Zdvihový objem 249 ccm, vrtání 69 mm a zdvih 66,8 mm. Největší výkon 15 kW při 7500 1/min, největší točivý moment 21 N.m při 6000 1/min, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Sekundární převod plynulým variátorem CVT, automatická odstředivá spojka v olejové lázni.

Podvozek: přední teleskopická vidlice se zdvihem 110 mm, zadní kyvná vidlice zdvih 95 mm, přední brzda jednoduchá kotoučová o průměru 267 mm, zadní brzda jednokotoučová o průměru 240 mm, přední pneumatika 120/70 R15, zadní pneumatika 140/70 R14, pohotovostní hmotnost 180 kg (verze s ABS 184 kg), výška sedla na zemí 792 mm, objem palivové nádrže 11,8 l.

Cena: 122 990 Kč (verze s ABS 134 990 Kč)

XMAX12XMAX11XMAX10XMAX08XMAX05XMAX06XMAX07XMAX04XMAX03XMAX01XMAX02



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama