Reklama

Test BMW C 400 GT: prémiovka mezi skútry

Dojíždíte autem za prací do města a už vás moc nebaví každodenní stání v kolonách a neustále se protahující doba dojezdu? Zvažujete koupi skútru, ale přece jenom jste si zvykli na nějaký komfort, o který byste nechtěli přijít? Máme pro vás tip na jedno opravdu luxusní jednostopé přibližovadlo nejenom do městských a příměstských aglomerací. Jmenuje se BMW C 400 GT a my jsme jej pro vás řádně otestovali.

Má nejsilnější vzpomínka na skútr od mnichovské značky je jednoznačně jízda na dnes už legendárním zastřešeném skútru C1 z devadesátých let. Ve srovnání s ním dnes nabízí BMW C 400 GT lepší výkony a větší komfort na palubě, ačkoliv na něm mnohem snáz zmoknete. Za cenu pod dvě stě tisíc dostanete pohodlný a praktický jednostopý dopravní prostředek, který určitě nebude brzdou provozu a je dostatečně dobře vybaven k vašim každodenním potřebám. Co se také určitě cení, je standardní tříletá záruka, kterou nabízí zdejší dovozce.

1 BMW C 400 GT test (38)1 BMW C 400 GT test (7)1 BMW C 400 GT test (14)1 BMW C 400 GT test (30)

Na test jsem si zapůjčil C 400 GT v barevném provedení Alpine white, jenž dodávala 2,2 metry dlouhému cestovnímu skútru docela lehký vzhled, u dvou dalších tmavších odstínů, šedá metalíza Moonwalk Grey a černá metalíza Black Storm, to už tolik neplatí. Gran Turismo je svým DNA spíše cestovním modelem než BMW C 400 X na jehož základech je postaveno, a který je určený převážně do města. Jeho tvary se šířkou 835 milimetrů jsou sice trochu bachratější, ale dvěma dospělým osobám dovedou zabezpečit maximální ochranu a dostatek sebevědomí při proplétání se provozem.

Na cestu si GTčko svítí efektním a funkčním LED osvětlením. Čelním partiím proto dominuje kromě rozměrného plexištítu také široký hlavní světlomet s volitelným denním svícením a v kapotách integrované vysoké přední blinkry zase přispívají k viditelnosti při odbočování. Zadní koncová svítilna s integrovanými směrovkami v čirém provedení působí velmi stylově a viditelnosti jejích světelných funkcí není asi co vytknout.

1 BMW C 400 GT test (10)1 BMW C 400 GT test (34)1 BMW C 400 GT test (29)

Celek tak působí velmi sebevědomě a jakmile usednete za řídítka, uznáte sami, že na skútr střední třídy vám tenhle model nabídne velmi útulný kokpit i dobrou ergonomii sezení na širokém dvoustupňovém sedle. Skútr je vybaven bezklíčovým systémem Keyless Ride, stačí tak mít klíč v kapse u kalhot nebo bundy a můžete snadno startovat, otevírat sedlo, nádrž, úložné prostory nebo zamykat řídítka. Jakmile tedy zmáčknete startovací tlačítko a rozjedete se do ulici, zjistíte, že velkoplošné díly předních kapot a rozměrný čelní štít zajišťují dobrou ochranu proti větru a dešti. Pozice řídítek, tvar sedadla a uvolněná poloha pro nohy vytvářejí správný ergonomický trojúhelník, který je velmi pohodlný a oceníte jej zejména na delších cestách.

Všechny důležité informace se vám zobrazují na barevném příplatkovém 6,5 palcovém TFT displeji, už to by mohlo uživateli jakéhokoliv skútru připadat dosti výjimečné. Přesto a možná právě proto, BMW C 400 GT přináší mezi skútry skutečnou revoluci v oboru připojení. Díky speciální výbavě dokáže váš chytrý telefon a palubní přístroj propojit v jediný organismus. Tedy prakticky vzato, funkce mobilního telefonu se zobrazí na zmíněném TFT displeji a vy jej můžete intuitivně ovládat pomocí multifunkčního ovladače na řidítkách.

1 BMW C 400 GT test (32)1 BMW C 400 GT test (33)1 BMW C 400 GT test (6)

Zásuvka integrovaná v oblasti pro dobíjení se zase postará o to, aby telefon zůstal stále plný energie. Ať už jde o „playlist“ s oblíbenou hudbou nebo o nejlepší trasu městem a i když to podle mne není příliš bezpečné, můžete stále částečně přemýšlet o věcech, které s řízením nemají zas až tolik společného. Proč? Na cestě můžete podobně jako většina ostatních účastníků provozu řešit své soukromé či pracovní hovory. Díky komunikačnímu systému totiž lze pomocí multifunkčního ovladače snadno vstupovat do seznamu kontaktů ve svém chytrém telefonu a telefonovat i za jízdy.

Za svižnou jízdou po městě i mimo něj, na dálnici lze v pohodě dosáhnout více než 130 km/h, stojí vodou chlazený čtyřdobý jednoválec o zdvihovém objemu 350 ccm se solidním výkonem 34 koní (25 kW) a točivým momentem 35 Nm. Ten má se čtvrt tunovým skútrem plno práce, ale to neznamená, že nutně budete na semaforu brzdou provozu. Svižný rozjezd za asistence plynule řadící bezestupňové převodovky vám dokáže dát dostatek sebevědomí a téměř bez vibrací a zbytečného hluku se přímovstřikový jednoválec dostane velmi rychle do formy.

1 BMW C 400 GT test (21)1 BMW C 400 GT test (39)1 BMW C 400 GT test (1)

Pokud přiberete na dvoustupňové sedlo dalšího dospělého nebo naplníte 1,7 metru dlouhý osvětlený podsedlový prostor těžkými věcmi (vejdou se sem dvě otevřené přilby) a dostanete se k dvojnásobku suché hmotnosti stroje, nemůžete počítat už s takovou hbitostí či spotřebou kolem udávaných 3,5 l/100 km. Mně se během testu ustálila spotřeba na hodnotě 4,1 l/100 km, jezdil jsem převážně po městě a přiznám se, že svižné rozjezdy na plný plyn na křižovatkách jsem si užíval velmi rád. Díky kontrole trakce jsem nemusel brát ohled ani na mokré dlažební kostky. Do nádrže se vám vejde 12,8 litrů paliva.

Stejně tak dobře tu prověříte účinnost brzd, ty totiž musí umět zpomalit i výkonnější model BMW C 650 GTl nebo daleko těžší elektrický C Evolution, jehož test si můžete přečíst zde. Na standardní brzdy vpředu s dvěma kotouči o průměru 265 milimetrů se čtyřpístkovými třmeny a zadním jednokotoučem o shodném průměru se lze plně spolehnout. Mají poněkud pomalejší nástup, ale jsou dostatečně silné, aby zvládly zastavit 212 kilogramů vážící skútr.

1 BMW C 400 GT test (37)1 BMW C 400 GT test (11)1 BMW C 400 GT test (12)

Samozřejmě ke standardní výbavě téhle prémiovky mezi skútry patří ABS a automatická kontrola stability ASC. Ani na mokrém asfaltu se tedy nemusíte příliš krotit. Co se týče podvozku, ten vyniká stabilitou a dostatečným komfortem a je spíše tužší a sportovněji naladěný. O tlumení vpředu se vám stará teleskopická vidlice se zdvihem 110 mm, vzadu jsou dvě pružiny se zdvihem 112 mm. Hodně samozřejmě záleží na povrchu po kterém jedete a také trochu na nastavení předpětí zadního tlumení. Vpředu patnácti a vzadu čtrnáctipalcové kolo je asi optimální a obratnost stroje s ohledem na jeho rozvor přes 1,5 metru je také obstojná.

Standardně vybavený skútr si můžete dovybavit příplatkovými pakety Komfort a Konektivita. Alespoň ten první bych vám zcela jistě doporučil, za cenu 10 443 Kč dostáváte v paketu Komfort vyhřívané rukojeti a sedlo, což oceníte téměř okamžitě, kdy se venku ochladí. Paket Konektivita stojí 15 994 Kč a zahrnuje barevný TFT displej s multifunkčním ovladačem. Samozřejmostí je také bohatá nabídka příslušenství, jako jsou horní plastové kufry, vyšší plastový štít nebo třeba pláštěnka na nohy.

1 BMW C 400 GT test (22)1 BMW C 400 GT test (24)1 BMW C 400 GT test (25)

Z mého pohledu je BMW C 400 GT téměř ideální skútr střední třídy. Pohodlný, komfortní, úsporný a v kombinaci s výtečnou konektivitou dokáže po většinu ročních období splnit nároky na každodenní pohyb v hustém provozu městských aglomerací, bez toho aniž byste museli oželet většinu věcí, které využíváte při stání v kolonách za volantem. Mimo město se pak můžete spolehnout na dobré jízdní vlastnosti, bez vibrací a s plnou stabilitou, i když s přeci jen omezenou dynamikou. Pokud toužíte i po té, musíte si připravit minimálně o sto tisícovek více na výkonnější a silnější model BMW C 650 GTl.

Technické údaje

Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený čtyřventilový jednoválec, zdvihový objem 350 ccm, vrtání a zdvih 80 x 69,6 mm, kompresní poměr 11,5:1. Největší výkon 25 kW (34 k) při 7500 1/min, největší točivý moment 35 Nm při 6000 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání se suchou skříní a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Sekundární pohon dvoustupňovou redukční převodovkou, odstředivá suchá spojka, bezestupňová převodovka CVT.

Podvozek: trubkový rám s jednotkou z hliníkové slitiny, přední teleskopická vidlice o průměru nosníků 35 mm, zdvih 110 mm. Zadní dvojité kyvné rameno s hydraulickými tlumiči a upravitelným předpětím, zdvih 112 mm. Přední brzda dvoukotoučová o průměru 265 mm se čtyřpístkovými třmeny, zadní brzda kotoučová o průměru 265 mm s jednopístkovým plovoucím třmenem. Systémy ABS a ASC. Pneumatika vpředu 120/70-15 a vzadu 150/70-14. Celková délka 2210 mm, šířka 835 mm, rozvor 1565 mm, výška sedla nad zemí 800 mm, provozní hmotnost 212 kg, objem palivové nádrže 12,8 litrů. Nejvyšší rychlost 139 km/h, kombinovaná spotřeba paliva 3,5 l/100 km.

Barevné provedení:Alpine White, Moonwalk grey, Rose Gold, Black Storm

Cena: 207 500 Kč vč DPH
Cena testovaného motocyklu: 238 000 Kč vč DPH

1 BMW C 400 GT test (23)1 BMW C 400 GT test (26)1 BMW C 400 GT test (27)1 BMW C 400 GT test (28)1 BMW C 400 GT test (13)1 BMW C 400 GT test (15)1 BMW C 400 GT test (16)1 BMW C 400 GT test (17)1 BMW C 400 GT test (18)1 BMW C 400 GT test (19)1 BMW C 400 GT test (2)1 BMW C 400 GT test (20)1 BMW C 400 GT test (3)1 BMW C 400 GT test (31)1 BMW C 400 GT test (36)1 BMW C 400 GT test (4)1 BMW C 400 GT test (5)1 BMW C 400 GT test (8)1 BMW C 400 GT test (9)1 BMW C 400 GT test (35)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama