Reklama

Piaggio MP3 300 hpe: menší a lehčí tříkolka Hlavní obrázek k článku: Piaggio MP3 300 hpe: menší a lehčí tříkolka

Sportovní model Piaggio MP3 se dočkal nového sourozence. Má stejné vlastnosti jako on, jen je lehčí, obratnější a poháněn jednoválcem o kubatuře 278 ccm.

Kompaktní, sportovní a dynamický motocykl přitom nečiní žádné kompromisy a nabízí navíc i nejvyšší úroveň komfortu a výbavy, typickou pro skútry kategorie GT. Piaggio MP3 300 hpe lze řídit s řidičským oprávněním skupiny B. Exkluzivní technologie tříkolových vozidel Piaggio je přitom stejná jako u „větších sourozenců“ Piaggio MP3 350 a 500 hpe. Systém letmého zavěšení dvojice předních kol na vzájemně nezávislých kyvných ramenech pro průjezd zatáčkou v náklonu zajišťuje vyšší stabilitou a to i na mokrém asfaltu nebo povrchu s nízkou adhezí.

1 04 Piaggio MP3 300 hpe S1 05 Piaggio MP3 300 hpe S1 06 Piaggio MP3 300 hpe S

Novinka vyniká svým moderním a sportovním designem, který propojuje agresivní příď s elegantní zádí. Výsledkem jsou štíhlé a lehké linie. Přední štít si zachovává osobitý charakter rodiny velkých skútrů Piaggio MP3. Prostřední části dominuje dvojitý světlomet, vybavený LED diodami pro denní svícení. Charakteristická „kravata“ rozděluje světlomet a propojuje mřížku masky s integrovaným tónovaným sklem čelního štítu, který poskytuje nejlepší možnou ochranu. Kola mají design s pěti dělenými paprsky, což je další zřetelné pojítko se světem luxusních sportovních sedanů. Proti agresivní přídi stojí elegantní a štíhlá záď, která nese dvě praktická madla pro spolujezdce. Záď zakončuje zadní sdružená svítilna s LED diody obrysových a brzdových světel.

Dvoumístné, dvouúrovňové sedlo umožňuje svým tvarovým řešením snadný a bezpečný kontakt se zemí, je ve výšce 790 mm a poskytuje jezdci potřebnou oporu bederní páteře. K uvolněné poloze spolujezdce přispívají mimo jiné praktické výklopné stupačky, které ve sklopené poloze dokonale splývají s kapotáží. Brzdový pedál na pravé stupačce byl přemístěn pro ještě ergonomičtější ovládání. Do prostorné 37 litrové odkládací schránky pod sedlem lze snadno uložit dvě přílby. Pružina udržuje sedlo v otevřené poloze. Praktický háček na tašky je diskrétně umístěný na zadní stěně štítu pro ochranu nohou.

Podobně jako u velkých verzí modelové řady Piaggio MP3 zahrnuje přístrojová deska moderní panel přístrojů se dvěma konvenčními kruhovými stupnicemi a víceúčelovým digitálním displejem pro veškeré potřebné údaje. Uprostřed, hned pod displejem, signalizuje řada čtyř výstražných kontrolek uzamčení přední nápravy, funkci světel pro denní svícení, nefunkční uzamčení a použití ruční brzdy. Nad přístroji je umístěna praktická odkládací schránka s výsuvnou částí a vstup USB, který je ideální pro nabíjení chytrého telefonu nebo jiných kompatibilních přenosných zařízení.

1 02 Piaggio MP3 300 hpe1 01 Piaggio MP3 300 hpe1 03 Piaggio MP3 300 hpe S

Tříkolka je poháněna kapalinou chlazeným jednoválcem Piaggio o zdvihovém objemu 278 ccm. Nejvyšší výkon je 18,1 kW (24,6 k) při 7750 1/min, což v porovnání s předchozí verzí stejného zdvihového objemu představuje nárůst o 16 %. O 9 % se zvýšil maximální točivý moment, který je nyní 24,5 Nm při 6500 1/min. Navzdory uvedeným vylepšením se snížila spotřeba paliva. Převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT) má nový řemen, novou geometrii a nové materiály. Uvedené změny, společně s novou a tužší konstrukcí spojky, přispívají k tichému mechanickému běhu.

Piaggio MP3 300 hpe je vybaveno protiblokovacím systémem ABS s integrovaným protiprokluzovým systémem ASR, který lze snadno deaktivovat. Piaggio MP3 používá na všech třech kolech kotoučové brzdy, vpředu mají průměr 258 mm, vzadu je 240 mm. Ještě vyšší úroveň bezpečnosti a plynulejší jízdu zaručují velká 13tipalcová kola vpředu, vzadu je 14 palcové kolo.

Parkovací systém s elektronickým uzamčením přední nápravy je charakteristický prvek výbavy italského tříkolového skútru, zajišťuje rovnováhu motocyklu při přechodu z dynamického do statického stavu. Skútr tak dokáže stát vzpřímeně na třech kolech i bez použití stojanu (ten je i tak součástí výbavy). Pro rozjezd stačí jednoduše přidat plyn nebo stisknout tlačítko. To znamená, že jezdec nikdy nemusí dávat nohu na zem a může zaparkovat Piaggio kdekoli, snadno a bez námahy.

Nová modelová řada Piaggio MP3 300 hpe se dodává ve dvou různých verzích základní hpe a hpe Sport. Základní hpe se bude prodávat ve dvou barevných kombinacích v leskle černé metalické barvě Nero metallizzato a v matném odstínu Argento Cometa. Verze Sport vyniká bezpočtem detailů s matně černou povrchovou úpravou. Sportovní charakter umocňují červeně lakované pružiny tlumičů vpředu i vzadu. Tato barva září také na matně černých kolech s originálními „vousy“ na jednom z pěti dělených paprsků a na kontrastním prošívání sedla. K dispozici jsou tři barevné kombinace: bílá Pastel, leskle šedá Pastel a matně černá.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama