Kymco K50 koncept: výzva pro konkurenci
- Publikovno: 20.5.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pro japonskou čtyřku nebyla tchaiwanská značka Kymco žádným velkým konkurentem, ovšem po představení konceptu nového skútru K50 budou nejspíše přece jenom muset změnit názor.
Na první pohled luxusní stroj s ostře řezanými tvary a velkým, tvarovaným sedlem má prý být jenom prototypem maxiskútru, který vznikl u příležitosti padesátých narozenin tchaiwanského výrobce. Do produkce by se měl dostat již příští rok, a tak můžeme předpokládat, že už pravděpodobně žádnými zásadními změnami neprojde.
Celkový vzhled stroje je o třídu výš, než doposud Kymco představovalo. Je však pravdou, že jim nejspíše pomohla spolupráce s Kawasaki, která využívá jejich platformy pro svoje skútry J300 a nedávno námi testovaný J125. Samozřejmě, že Kawasaki mnoho komponent vyměnila za kvalitnější kousky, ale podstata je stále stejná. Už na poslední novince Kymca, motocyklu Downtown, je vidět inspirace v japonském skútru J300.
Dle drobných informací, které výrobce zveřejnil by se mělo jednat o revoluční stroj a to zejména v oblasti technických inovací. K50 by měl nést označení „super touring“ a měl by být přímou konkurencí cestovně sportovním skútrům Yamaha TMAX, BMW C 650 GT, Honda SW-T600 a v neposlední řadě nesmíme opomenout ani Suzuki Burgman 650. Novinka od Kymca je vybavena obrácenou přední vidlicí, vzadu je vodorovně uložený tlumič. Přístrojová deska je elektronická a všechna světla používají technologii LED. Brzdy jsou vybaveny radiálními třmeny od Bremba a samozřejmostí je již ABS. Skutečným trumfem je pak tvarované sedlo se stavitelnou opěrkou zad a podsedlový prostor, který lehce pojme dvě helmy.
Kymco K50 by mělo být poháněno řadovým dvouválcem o zdvihovém objemu někde kolem 600 ccm. Motor je posazen doprostřed hliníkového rámu a jeho výkon je na zadní kolo přenášen pomocí ozubeného řemene. Dle výrobce by měl mít motor dvě palivové mapy, omezený a plný výkon. Hmotnost prototypu nebyla výrobcem zveřejněna, ostatně ani žádné další technické údaje. Budeme si tedy muset počkat do jara příštího roku, nebo možná na některou z podzimních evropských výstav, každopádně uznejte sami, je to krasavec.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 20.5.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu
- dnes - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- dnes - Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu
- včera - Na čele YART Yamaha
- včera - Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu
- včera - Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu.
Další z rubriky
- dnes - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- 25.3. - Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- 21.3. - Husqvarna Svartpilen 801: dvouválcový naháč
- 18.3. - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem
- 15.3. - Harley-Davidson Hydra-Glide Revival: limitovaná edice
- 13.3. - CFMOTO 800NK GP: inspirováno závodními motocykly