Kymco K50 koncept: výzva pro konkurenci Hlavní obrázek k článku: Kymco K50 koncept: výzva pro konkurenci

Pro japonskou čtyřku nebyla tchaiwanská značka Kymco žádným velkým konkurentem, ovšem po představení konceptu nového skútru K50 budou nejspíše přece jenom muset změnit názor.

Na první pohled luxusní stroj s ostře řezanými tvary a velkým, tvarovaným sedlem má prý být jenom prototypem maxiskútru, který vznikl u příležitosti padesátých narozenin tchaiwanského výrobce. Do produkce by se měl dostat již příští rok, a tak můžeme předpokládat, že už pravděpodobně žádnými zásadními změnami neprojde.

1 Kymco K50 koncept031 Kymco K50 koncept011 Kymco K50 koncept041 Kymco K50 koncept02

Celkový vzhled stroje je o třídu výš, než doposud Kymco představovalo. Je však pravdou, že jim nejspíše pomohla spolupráce s Kawasaki, která využívá jejich platformy pro svoje skútry J300 a nedávno námi testovaný J125. Samozřejmě, že Kawasaki mnoho komponent vyměnila za kvalitnější kousky, ale podstata je stále stejná. Už na poslední novince Kymca, motocyklu Downtown, je vidět inspirace v japonském skútru J300.

Dle drobných informací, které výrobce zveřejnil by se mělo jednat o revoluční stroj a to zejména v oblasti technických inovací. K50 by měl nést označení „super touring“ a měl by být přímou konkurencí cestovně sportovním skútrům Yamaha TMAX, BMW C 650 GT, Honda SW-T600 a v neposlední řadě nesmíme opomenout ani Suzuki Burgman 650. Novinka od Kymca je vybavena obrácenou přední vidlicí, vzadu je vodorovně uložený tlumič. Přístrojová deska je elektronická a všechna světla používají technologii LED. Brzdy jsou vybaveny radiálními třmeny od Bremba a samozřejmostí je již ABS. Skutečným trumfem je pak tvarované sedlo se stavitelnou opěrkou zad a podsedlový prostor, který lehce pojme dvě helmy.

1 Kymco K50 koncept121 Kymco K50 koncept201 Kymco K50 koncept21

Kymco K50 by mělo být poháněno řadovým dvouválcem o zdvihovém objemu někde kolem 600 ccm. Motor je posazen doprostřed hliníkového rámu a jeho výkon je na zadní kolo přenášen pomocí ozubeného řemene. Dle výrobce by měl mít motor dvě palivové mapy, omezený a plný výkon. Hmotnost prototypu nebyla výrobcem zveřejněna, ostatně ani žádné další technické údaje. Budeme si tedy muset počkat do jara příštího roku, nebo možná na některou z podzimních evropských výstav, každopádně uznejte sami, je to krasavec.

1 Kymco K50 koncept011 Kymco K50 koncept021 Kymco K50 koncept031 Kymco K50 koncept041 Kymco K50 koncept081 Kymco K50 koncept101 Kymco K50 koncept261 Kymco K50 koncept051 Kymco K50 koncept061 Kymco K50 koncept071 Kymco K50 koncept111 Kymco K50 koncept121 Kymco K50 koncept131 Kymco K50 koncept141 Kymco K50 koncept161 Kymco K50 koncept151 Kymco K50 koncept171 Kymco K50 koncept181 Kymco K50 koncept191 Kymco K50 koncept201 Kymco K50 koncept231 Kymco K50 koncept211 Kymco K50 koncept221 Kymco K50 koncept241 Kymco K50 koncept25



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama