Reklama

Honda PCX 125 a 150: inovace bestsellerů

Sportovní vzhled, nízké provozní náklady, kvalita a spolehlivost. Těmito slovy by se dali jednoduše charakterizovat skútry Honda PCX.

Za relativně nízkou cenu si pořídíte značkový motocykl a to je jistě i jedním z důvodů, proč patří tyhle „hondičky“ k nejprodávanějším skútrům v České Republice. Mohlo by se zdát, že není potřeba na nich nic měnit, ale chyba lávky. I ty nejlepší z nejlepších se musí stále zdokonalovat.

Od loňských modelů se nijak výrazně neliší. Na první pohled si však všimnete, že na sedle chybí opěrka pro řidiče, která překážela zejména prostorově rozměrnějším osobám. Černé plasty v okolí nohou jsou seříznuté a kapoty dostaly dravější výraz, který ještě více podtrhuje sportovní vzhled.

Spíše než design motocyklu se změnili části využívané řidičem. Praktickou záležitostí je zcela jistě umístění tlačítka pro spouštění výstražných blinkrů na řídítka a také oceníte, že se vám po odklopení sedla nebude vracet zpět, neboť je tu umístěna odpružená vzpěra, která vám ho bude držet nahoře. Zvětšil se také prostor pod sedlem pro umístění přilby a více prostoru najdete i v přední přihrádce, kam bez problémů dáte peněženku s doklady a mobilním telefonem, který si nově budete moci i dobíjet díky 12V zásuvce. Přední a zadní světla jsou osazena LED diodami.

Co vás zcela jistě potěší je úspora peněz za benzín. Spotřeba u 125ky je podle továrních testů 2,1 l/100km. Na jeden litr paliva byste měli ujet 47,4 km a na nádrž, která je zvětšená, dojedete až 375 kilometrů. U 150ky je udávaná spotřeba o něco málo vyšší, tedy 2,27 l/100km. Pokud chcete šetřit palivo ještě více, zejména při provozu městem, můžete použít tlačítko Idling Stop. To funguje na podobném principu jako je Stop-start systém u vozidel. Tedy pokud budete stát déle než tři vteřiny motor se sám zhasne, automaticky opět naskočí po přidání plynu. Starší modely tento systém již mají, ovšem novinkou u letošních modelů je kontrola dobití baterie.

Podvozek žádné změny nezaznamenal, taktéž brzdný systém zůstává stejný, tedy přední třípístková kotoučová brzdy a zadní bubnová. Novinka by měla na náš trh přijít během léta v šesti barevných provedeních. Cena však ještě není stanovena, ale odhaduji, že by mohla být podobná, jako mají loňské modely, tedy 63 900 Kč u 125ky a 68 900 u 150ky.

Technické údaje PCX 125

Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec . Vrtání a zdvih 52,4 x 57,9 mm, zdvihový objem 125 ccm, kompresní poměr 11:1. Největší výkon 8,6 kW při 8 500 1/min, největší točivý moment 12 N.m při 5 000 1/min.

Pohonné ústrojí: sekundární převod variátorem, automatická převodovka.

Podvozek: přední teleskopická vidlice o průměru 31mm, zadní kyvná vidlice s dvěma tlumiči. Přední brzda kotoučová 220mm, zadní brzda bubnová 130mm. Pneumatika vpředu 90/90 14M/C a vzadu 100/90 14M/C. Celková délka 1930 mm, šířka 740 mm, rozvor 1315 mm, výška sedla nad zemí 760 mm, provozní hmotnost 130 kg, objem palivové nádrže 8 litrů.

Technické údaje PCX 150

Motor: Čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec . Vrtání a zdvih 58 x 57,9 mm, zdvihový objem 153 ccm, kompresní poměr 10,6:1. Největší výkon 10 kW při 8 500 1/min, největší točivý moment 14 N.m při 5 000 1/min.

Pohonné ústrojí: sekundární převod variátorem, automatická převodovka.

Podvozek: přední teleskopická vidlice o průměru 31mm, zadní kyvná vidlice s dvěma tlumiči. Přední brzda kotoučová 220mm, zadní brzda bubnová 130mm. Pneumatika vpředu 90/90 14M/C a vzadu 100/90 14M/C. Celková délka 1930 mm, šířka 740 mm, rozvor 1315 mm, výška sedla nad zemí 760 mm, provozní hmotnost 130 kg, objem palivové nádrže 8 litrů.

Honda PCX 125 2014 PCX 1251Honda PCX 125 2014 PCX 1252Honda PCX 150 2014 PCX 1501Honda PCX 150 2014 PCX 1502Honda PCX 150 2014 PCX 1503



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama