Reklama

Co ještě chybí Ducati v nabídce? Skútr!

Vloni představil italský výrobce mnoho senzačních novinek, jeden segment mi však u nich v nabídce chybí a zrovna pro Itálii, ten nejvíce charakteristický. Skútr.

Když už se odvážně dokázali pustit do takových vod, jako je kategorie cruiserů, tak proč to nezkusit se skútry? Jejich mastodont XDiavel, kterého jsme měli možnost testovat, získal prestižní designové ocenění Red Dot Award 2016. To je jasná známka, že jdou správným směrem. Ovšem XDiavel nebyl jedinou novinkou, se kterou se Ducati vloni vytasila.

Nejdříve na autosalonu ve Frankfurtu představila novinku Monster 1200 R a pak přišlo něco, co nikdo nečekal. Na veletrhu v Miláně svolala Ducati velkolepou tiskovku, kde během hodiny představila několik dalších pecek, po XDiavelu následovala Multistrada 1200 Enduro, rodinu Scramblerů rozšířili o malé sourozence Sixty2 a Flat Track Pro, verze pro závodníky, sportovní nadšence oslovila Panigale 959, Multistrada 1200 S přišla v nových barvách Pikes Peak a hvězdné finále zakončili Hypermotard 939 a Hyperstrada 939. Já jsem opravdu do poslední chvíle čekala, že vše završí poslední tečkou a tou bude skútr. Nejoblíbenější dopravní prostředek po celé Itálii. Nepřijel, ale možná, že někdy přijede.

Generální ředitel Ducati, Claudio Domenicali, sám prohlásil, že toto je jedno z nejtěžších rozhodnutí, které by měl udělat. Mít ve své flotile skútr nebo nemít? Je to prý mezi fanoušky jejich značky jedna z nejdiskutovanějších věcí hned za těmi týkajících se nejlepších pneumatik a který olej použít. Zároveň dodal, že tuto možnost nikdy nevyloučili, pokud by brány továrny v Borgo Panigale opustil nějaký skútr, pak by to byl jen ten, který by byl designově jedinečný, s vysokým výkonem a budoucí majitelé by se o něj doslova prali.

Ducati by si však měla uvědomit jednu věc a tou je loajalita zákazníků ke značce. Italové ji milují, ale ostatní národy už to tak nemají a jak je vidět například u BMW, jakmile má některý zákazník motocykl této bavorské značky, zůstává ji věrný a pokud zvažuje o pořízení dalšího stroje, ať už je to skútr nebo Scrambler, zakoupí si jej u BMW. Samozřejmě, že takto se nechová většina běžných zákazníků, evropský trh je zaplavený levnými asijskými stroji, které zrovna neoplývají kvalitou a spolehlivostí a o designu se jim může jenom zdát, ale najde se mnoho motorkářů, kteří chtějí mít hezký i jejich skútr.

Ostatně nedávno představila Kawasaki malý skútr J125, já bych ho charakterizovala jako drahý, ale hezky vypadající stroj, který si však moc lidí nekoupí. Ovšem skutečnost je zcela jiná, sportovně vyhlížející skútr, který jede ve stejnem designu jako všechny sportovní motocykly značky Kawasaki, se rázem vyšvihl mezi dobře prodávané skútry, které si ve velké míře kupují stávající zákazníci této značky. A tak bychom mohli hovořit i o dalších globálních výrobcích, jako je Yamaha či Honda.

Pokud tedy bude chtít Ducati konkurovat i na jiných trzích, nebude mít zbytí, než oprášit svoji historii a přijít na trh se zajímavým skútrem. A to oni umí na jedničku s hvězdičkou. Pokud to udělají, jako s příchodem jejich retro stroje Scrambler, který se stal během pár dní nejprodávanějším motocyklem a přitom vlastně pouze oprášili jejich prapůvodní legendární stroj, ale postavili to na skvělém příběhu. Do té doby celý svět stroje typu „scrambler“ nikoho extra nezajímaly a vida, nyní je má v nabídce téměř každý výrobce.

Co myslíte, bude mít Ducati ve své nabídce také skútry? Měla by je tam vlastně vůbec mít? Koupili byste si jej vůbec, i když byste věděli, že je děsně předražený, ale je to skútr Ducati?



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama