Reklama

Test Ducati Diavel 1260 S: jízda s ďáblem

Málokterý motocykl působí tak rozporuplně jako Diavel od Ducati. Není to ani cruiser, ani naháč ani sportovní stroj, je tak nějak od všeho trochu. Jako když pekli pejsek s kočičkou dort. Jenomže na rozdíl od jejich dortu, je tahle sladkost náramně podařená a jakmile jej ochutnáte, nenecháte na talíři ani drobek.

Když jsem poprvé před devíti lety spatřila model Ducati Diavel 1200, designově se mi velmi líbil, ale nijak mě u srdce nechytil a ani jsem neměla touhu se na něm svézt. Tak nějak mi přišel dost neohrabaný, těžkopádný a spíš bych ho, díky jeho vzezření, nabídla vyzrálejším jezdcům. Test jsem s radostí přenechala kolegům a nezlomili mě ani jejich chvalozpěvy.

1 Ducati Diavel 1260 S test (42)1 Ducati Diavel 1260 S test (43)1 Ducati Diavel 1260 S test (45)

O rok později na novinářských testech novinek Ducati zavládl osud a Diavel na mě zbyl jako jediný stroj k testovací jízdě. Nijak moc jsem s ním nechtěla jet, ale nakonec jsem za jeho řídítka usedla a po průjezdu první zatáčkou jsem pochopila, proč jej všichni tak opěvují. Ten den jsem na něm jela ještě dvakrát a pokaždé, když je možnost, tak je to jeden z prvních strojů, po kterých mileráda sáhnu.

Tak tomu bylo i s letošní novinkou Ducati Diavel 1260 S a tentokrát byl testovací motocykl jenom můj, tedy až na pár kilometrů, kdy si jej vyprosil kolega z redakce. Ačkoliv se před léty konkurenti Italům vysmívali, za jejich kombinovaný design cruiseru s naháčem a cestovně-sportovního motocyklu, nyní by valná většina ráda měla ve své nabídce něco podobného. Není totiž moc strojů, které by mohli Diavelu konkurovat, které by najednou vládli ostrým zrychlením, sportovními průjezdy zatáček, kdy se motocykl nehne ani o píď nebo pohodovým brumláním krajinou.

1 Ducati Diavel 1260 S test (19)1 Ducati Diavel 1260 S test (20)1 Ducati Diavel 1260 S test (22)

Letošní model prošel zásadním faceliftem a vzhled motocyklu v tomto případě hraje prim. Mohutné svalnaté tvary s ostrými agresivními rysy skvěle doplňuje přední LED světlomet v nepravidelném tvaru s diodovým denním svícením ve tvaru podkovy, za rozložitou hrudí se ukrývá široké vykrojené sedlo ve výšce 780 mm, pod nímž se usadilo letmo uložené zadní 240 mm kolo s minimalistickým blatníkem. Mohutně působí Diavel při pohledu ze všech stran a celkový vzhled neruší ani zkrácená koncovka výfuku.

Někomu možná může devíticentimetrový TFT displej připadat malý, vy jej však ani nijak nepotřebujete. Diavel se dá řídit pocitově, velmi rychle si zvyknete na jeho jízdní projev a na displej se většinou díváte jen v obci, abyste nepřekročili povolenou maximální rychlost. Displej je přehledný a dobře čitelný i za ostrého slunce. Všechna světla jsou již vybavena technologií LED a efektně vypadají do bočních panelů zabudované ukazatele změny směru jízdy.

1 Ducati Diavel 1260 S test (35)1 Ducati Diavel 1260 S test (34)1 Ducati Diavel 1260 S test (31)1 Ducati Diavel 1260 S test (32)

Ovšem kromě unikátního vzhledu je Diavel skvělý i po jízdní stránce. Vypadá nepohodlně, ale není tomu vůbec tak. Oproti minulému modelu je ještě více pohodlnější. Sedíte vzpřímeně, nohy máte poskládány pod sebou, což oceníte nejvíce společně s nízko položeným těžištěm při sportovnější jízdě. Díky širokým řídítkům a zcela nové konstrukci podvozku projíždíte každou zatáčku s mnohem větší lehkostí, snadněji se naklápí a téměř příkladně drží zvolenou stopu. Vůbec nevnímáte váhu motocyklu, přestože Diavel váží 218 kg v suchém stavu.

V příhradovém rámu z ocelových trubek je umístěno srdce tohoto mastodonta, kapalinou chlazený dvouválec do L Testastretta 1262 s proměnným časováním ventilů DVT o zdvihovém objemu 1262 ccm. Přes šestistupňovou převodovku se řetězem na zadní kolo přenáší výkon 159 koní při 9500 1/min a maximální kroutící moment 129 Nm nastupuje již v 7500 otáčkách.

1 Ducati Diavel 1260 S test (33)1 Ducati Diavel 1260 S test (30)1 Ducati Diavel 1260 S test (37)

Diavel je vybaven velkým množstvím špičkové elektroniky jako náklonové ABS od Bosche, osmistupňová kontrola trakce, tempomat, elektronický plyn nebo třech jízdních režimů Tour, Sport a Urban, které si navíc ještě můžete přizpůsobit svým vlastním požadavkům. Tenhle koktejl vymožeností společně se žhavým motorem vám z vaší jízdy dělá ještě smyslnější zážitek. Motor má zátah už zhruba od 2500 otáček a s jejím nárůstem roste i zvukový projev motocyklu, který ve vás bude probouzet ďábelské úmysly.

Spolehnout jste se mohli také na pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III obuté na sedmnáctipalcových kolech. Byly vyvinuty speciálně pro tento motocykl a i když jsem jela svižným tempem, ostře brzdila či mohutně přidávala plyn, ani jednou mi neklouzly a to i na mokrém povrchu. Musím však dodat, že za tím stojí hlavně kontrola trakce, která na mě občas dost výrazně blikala červenou kontrolkou, ale i když zasáhla do řízení, vy jste to nijak na jízdním projevu nepocítili.

1 Ducati Diavel 1260 S test (41)1 Ducati Diavel 1260 S test (40)1 Ducati Diavel 1260 S test (38)

Pochvalu si rovněž zaslouží plně stavitelný podvozek Öhlins s charakteristickou přední vidlicí ve zlaté barvě a brzdy Brembo. Byla jsem příjemně překvapená, jak lehce se přehazuje Diavel ze strany na stranu oproti minulému modelu. Průjezdy zatáčkami vás s ním budou náramně bavit a i když odjíždíte z domova s představou, že se budete pohodově toulat krajinou, první ukázkově projetá zákruta společně s mohutným zátahem motoru po přidání plynu vás rozhodně nenechá v klidu. Navíc, když ještě zjistíte, jak účinné a jedním prstem snadno dávkovatelné jsou brzdy Brembo M50 Monobloc se čtyřpístkem vpředu a s dvoupístkovým třmenem vzadu. Není nic, co by vás mohlo na vaší cestě zastavit. Snad jen prázdná 17-litrová nádrž.

Prodejní cena Diavela 1260 začíná na částce 509 tisíc korun, Diavela 1260 S dokonce na 585 tisících. Půl milionu tedy opravdu není zrovna málo, ale za tuhle cenu se vám dostane do rukou jedinečný stroj s originálním vzhledem a se špičkovými jízdními vlastnostmi. Diavel byl, je a ještě asi pár let bude bezkonkurenčním motocyklem.

1 Ducati Diavel 1260 S test (47)1 Ducati Diavel 1260 S test (46)1 Ducati Diavel 1260 S test (8)

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec, Testastretta DVT s variabilním časováním všech ventilů. Vrtání 106 mm a zdvih 71,5 mm, zdvihový objem 1262 ccm, kompresní poměr 13 : 1. Největší výkon 159 k (117 kW) při 9500 1/min. Největší točivý moment 129 N.m při 7500 1/min. Elektronické vstřikování, oválná vstřikovací jednotka, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, vícelamelová hydraulicky ovládaná antihopingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, přední, plně nastavitelná vidlice Öhlins upside-down, průměr nosníků 48 mm, zdvih 120 mm, vzadu jednoramenné kyvná vidlice s centrální pružicí a tlumicí jednotkou Öhlins monoshock, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové Brembo s náklonovým ABS, vpředu dvojitá ventilovaná o průměru 320 mm se čtyřpístkovým radiálně uloženým třmenem Brembo M50, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 265 mm s dvoupístkovým třmenem. Sedmnáctipalcová hliníková litá kola. Pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR17 vpředu a 240/45 ZR17 vzadu. Rozvor 1600 mm, výška sedla nad zemí 780 mm, suchá hmotnost 218 kg, objem palivové nádrže 17 litrů.

Základní cena: 585 000 Kč vč. DPH

1 Ducati Diavel 1260 S test (48)1 Ducati Diavel 1260 S test (44)1 Ducati Diavel 1260 S test (10)1 Ducati Diavel 1260 S test (11)1 Ducati Diavel 1260 S test (15)1 Ducati Diavel 1260 S test (16)1 Ducati Diavel 1260 S test (18)1 Ducati Diavel 1260 S test (17)1 Ducati Diavel 1260 S test (21)1 Ducati Diavel 1260 S test (23)1 Ducati Diavel 1260 S test (24)1 Ducati Diavel 1260 S test (25)1 Ducati Diavel 1260 S test (26)1 Ducati Diavel 1260 S test (27)1 Ducati Diavel 1260 S test (28)1 Ducati Diavel 1260 S test (29)1 Ducati Diavel 1260 S test (36)1 Ducati Diavel 1260 S test (9)

foto: Jan Altner, Radoslav Holan



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama