Reklama

Peugeot PM-01 125 a 300: návrat mezi silniční motocykly

Francouzská značka se vrací mezi silniční motocykly. Představila model PM-01 ve svěžím designu, s ostrými liniemi a typickými svalnatými tvary. Nezaměnitelný vzhled mu dodává i trojice LED tesáků na přední masce. Na výběr budete mít mezi dvěma kubaturami, 125 a 300 ccm.

Není pochyb o tom, že se Peugeot pustil do segmentu motocyklů s pěknou vervou. Nedávno představili svůj první adventure skútr XP400 a nově se vrací i mezi klasické silniční motocykly a to rovnou ve dvou verzích. Model PM-01 na silnicích zcela jistě poznáte, stejně tak jako jejich vozy. Dominantním znakem světel jsou LED drápy na předním světlometu a v zadním brzdovém světle, které jsou společným znakem pro vozidla a motocykly značky Peugeot. Stejně tak jako linie kapotáže, která začíná u předního světla usazeného v lakované kapotáži, objímá hranatou nádrž a končí zadní částí s LED světlometem.

1 Peugeot PM-01 125 (7)1 Peugeot PM-01 125 (1)1 Peugeot PM-01 125 (2)

Motocykl PM-01 má svalnatý vzhled s ostrými tvary a vysoko uchycenými řídítky. Přední část je doplněná o malý černý blatníček. Přiostřená boční část kryjící chladič roadsteru přidává tomuto modelu závodní ambice a cílí zejména na mladší jezdce, kteří ocení nejen sportovní, ale zároveň i elegantní tvary. Ráno se s ním pohodlně dostanete do práce, odpoledne můžete klidně opustit městské brány a jít se projet někam na klikaté silnice. Veškeré informace se zobrazuji na barevném TFT displeji.

Dlouhé černé sedlo s vybráním pro jezdce je ve výšce 810 mm, bylo inspirováno klasickými sedly a navrženo na míru k celkovému vzhledu motocyklu. Začíná na prodlouženém konci nádrže a končí hned nad LED zadním světlem. Část pod sedlem je zakrytá lakovanou kapotáží a zadní část je dále doplněná o nízko umístěný zadní blatník, který je zároveň i držákem pro SPZ.

1 Peugeot PM-01 125 (4)1 Peugeot PM-01 125 (5)1 Peugeot PM-01 125 (3)1 Peugeot PM-01 125 (6)

Peugeot se snaží oslovit širší masu motorkářů a tak si můžete motocykl pořídit hned ve dvou zdvihových objemech, 125 a 300 ccm. Pojďme se nejprve seznámit s tím tabulkově slabším z nich. V trubkovém rámu je umístěn čtyřtaktní jednoválcový motor o objemu 124,8 ccm s přímým vstřikováním, s výkonem 10,2 kW (14 koní) při 9500 ot/min a 11 Nm točivého momentu při 7500 ot/min. Převodová skříň má šest rychlostí. Celková hmotnost se všemi náplněmi je 152 kilogramů, do palivové nádrže se vejde 12,5 litrů paliva.

Podvozek je tvořen 41 mm obrácenou přední vidlicí a centrálně umístěným tlumičem přichyceným na kyvnou vidlici s možností nastavení předpětí. O zastavení sedmnáctipalcových drátěných kol se postará duální ABS s předním 280 mm kotoučem brzděným čtyřpístkem a 240 mm zadním. Na výběr máte ze třech barevných variant modré Jet Blue, bílé Sharp White a matné černé Sideral Mat Black.

1 Peugeot PM-01 300 (1)1 Peugeot PM-01 300 (2)1 Peugeot PM-01 300 (6)

Silnější sourozenec je rovněž poháněný čtyřtaktním jednoválcovým motorem o zdvihovém objemu 292,4 ccm s elektronickým vstřikováním. Poskytuje výkon 21,5 kW (29 koní) při 9 000 ot/min a maximální točivý moment 24,5 Nm při 7000 ot/min. Motor je doplněný o diskrétní výfuk, který je zakončen tlumičem ve stejném futuristickém designu. Pohotovostní hmotnost je 162 kilogramů.

Tlumení má na starosti zlatá 41mm obrácená přední vidlice a centrálně umístěný zadní tlumič přichycený na kyvnou vidlici, s nastavitelným přepětím. Brzdný účinek obstarává duální ABS systém v kombinaci s předním 280 mm kotoučem brzděným čtyřpístkem a 240mm zadním. Na výběr budete mít ze stejných barev jako jeho slabší sourozenec, tedy modré, bílé a matné černé. Do prodeje by se měli oba dostat ve druhé polovině letošního roku.

1 Peugeot PM-01 300 (7)1 Peugeot PM-01 300 (5)1 Peugeot PM-01 300 (3)1 Peugeot PM-01 300 (4)

Zdroj: Peugeot motocycles



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama