Reklama

Moto Guzzi V9 Bobber a V9 Roamer

Italská Moto Guzzi představila novou modelovou řadu V9 a to rovnou ve dvou verzích, Roamer a Bobber.

Firma během posledních pěti let přinesla několik pro ni zcela zásadních motocyklů, jedním z nich je oblíbený retro stroj V7 a jeho druhá generace V7 II, které jsme oba testovali a bylo to příjemné svezení (test V7II vám představíme již brzy). Dalším z nich je rozhodně silný křižník California 1400 Custom a California Touring, které jsme testovali rovněž a i tito mastodonti v nás nechali nesmazatelnou stopu. Novinka V9 dokonale zaplnila výkonostní mezeru, která mezi těmito motocykly byla.

Pořídit si ji můžete ve dvou verzích, Roamer a Bobber. Oba dva jsou postaveny na stejném podvozku a pohání je rovněž stejný motor. Roamer je typickou retro klasikou, elegán každým coulem. Je pomyslnou náhradou italské ikony Moto Guzzi Nevada 750, která byla známa svou přátelskou povahou, kterou byste měli najít i u Roamera. Rozpoznáte jej celkem snadno, má vyšší řídítka a také větší přední devatenáctipalcovou pneumatiku, ta zadní jich má 16. Bílou barvu s červenými linkami dolaďují doplňky z chromu, jako jsou pružiny tlumičů, koncovka výfuku nebo zrcátka. Dokoupit si toho můžete samozřejmě mnohem více, Moto Guzzi vám již tradičně představuje bohatou nabídku doplňků. Vybrat si budete moci ze dvou barevných variant, bílé Bianco Classico a Giallo Solare.

Oproti štíhlému Roameru působí černý Bobber jako hromotluk, který je obut na 16" balonových pneumatikách a jeho vzorem jsou americké motocykly jezdící závody dirt track. Jeho nízko posazená řídítka doplňuje zkrácený přední a zadní blatník se šachovnicovým vzorem. Jeho sedlo je oproti Roameru podstatně nižší a váhově vypadá tak o sto kilo těžší. Je to však pouze optický klam, hmotnost obou motocyklů je 200 kilogramů. Také Bobber si budete moci pořídit ve dvou barevných provedeních, černé Nero Massicio a světlejší Grigio Sport.

MG V9 pohání vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 850 ccm, který by měl mít dle výrobce dost vysoký zátah už od nízkých otáček a měl by dosahovat maximálního výkonu 40,5 kW (55 k) při 6250 otáčkách a maximálního kroutícího momentu 62 N.m při 3000 1/min. K dispozici by měla být i varianta s omezením výkonu na 35 kW. Pro V9 byla vyvinuta nová hliníková skříň klikové hřídele, která by měla zajistit menší třecí ztráty a také lépe mazat. Kromě motoru má V9 novou kyvku, spojku a robustnější šestistupňovou převodovku.

Oproti V7 má V9 viditelně větší motor, usazený v ocelovém rámu, a tak musel být pozměněn tvar palivové nádrže, která nyní pojme patnáct litrů, tedy o sedm litrů méně, než V7. Novinka má také vylepšený podvozek, přední vidlice se zdvihem 130 mm a vzadu je pár tlumičů s možností nastavení předpětí. Z elektronických balíčků vám MG V9 nabízí kontrolu prokluzu, ABS, imobilizér a zajímavostí je u tohohle motocyklu USB port, který je umístěný pod krkem řízení. Kromě klasického nabíjení telefonu, iPodu nebo navigace, můžete propojit váš chytrý telefon přímo s motocyklem pomocí multimediální platformy MG-MP.

1 V9 Moto Guzzi11 V9 Moto Guzzi21 V9 Moto Guzzi31 V9 Moto Guzzi41 V9 Moto Guzzi51 V9 Moto Guzzi6



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama