Reklama

Moto Guzzi V100 Mandello: výkonný, pohodlný a zábavný

Moto Guzzi oficiálně představilo svůj cestovní motocykl V100 Mandello, který je komfortní, zábavný a připraven podat ten nejlepší výkon všem cestovatelům, kteří se v jeho sedle vydají na dobrodružnou cestu. Je to první motocykl s adaptivní aerodynamikou, má semiaktivní podvozek, náklonové ABS a rychlořazení.

Moto Guzzi v roce 2021 slaví sté narozeniny, ale více než za významný milník považuje toto výročí spíš za nový začátek dalšího století, ve kterém bude pokračovat ve výrobě pozoruhodných autentických motocyklů se silným charakterem. Tyto moderní stroje se budou stále vyrábět v Itálii v továrně v Mandello del Lario. Orlí hnízdo však dostane nový vzhled, který je výsledkem projektu na rekonstrukci a rozšíření továrny v následujících letech. Továrna bude otevřena veřejnosti a stane se místem setkávání a sdílení lásky k motocyklům.

2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (17)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (1)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (10)

Číslo “100” symbolizuje stoletou historii značky a zároveň symbolizuje druhé století, které právě začíná. A “100” také, podle tradice Moto Guzzi, symbolizuje zdvihový objem nového moderního motoru, který se stane základem další generace motocyklů, jež spatří světlo světa v budoucnosti.

Model V100 Mandello bude kombinovat dynamiku s cestovním charakterem. Vzhled je stejně jako u všech Moto Guzzi zaměřený na odhalení unikátního dvouválcového motoru. Tvary motocyklu staví na hlavních designových základech Moto Guzzi, ale mají daleko k nostalgii a prezentují se moderním přístupem. To je zřetelně vidět na tvarech palivové nádrže, která vypadá jako by byla přidělaná přímo na masivní hlavy válců, na bočních panelech pod sedlem, jejichž štěrbiny jasně odkazují na legendární model Le Mans z roku 1976, a na horní kapotáži, připomínající model Le Mans 850 III z roku 1981.

Moto Guzzi V100 Mandello představuje obrat v historii značky. Je to projekt, který poprvé využívá velmi důležité technické inovace. Je úplně prvním motocyklem s adaptivní aerodynamikou, a první Moto Guzzi s moderní elektronickou výbavou, do které patří například šestiosá inerciální platforma, náklonové ABS, semi-aktivní odpružení a quickshifter.

A je také první Moto Guzzi, poháněnou novým motorem “compact block”. Tradici zachovává architektura s uložením válců v 90° úhlu, která zaručuje unikátní průběh točivého momentu a nezaměnitelný zvuk Moto Guzzi, ale jinak je motor v podstatě celý nový. Nový design umožnil vyvinout kompaktní a lehký motor, který je o 103 mm kratší než “small block” modelu V85 TT. Nový dvouválec vyniká nad všemi ostatními motory, které byly v Mandellu del Lario poslední dobou vyvinuty, svými hlavami válců, otočenými o 90°. Toto řešení zvyšuje jízdní komfort a umožňuje výhodnější rozmístění komponent sání a elektronického vstřikování.

2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (2)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (16)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (9)

Zdvihový objem má hodnotu 1042 ccm, přičemž rozvody DOHC poháněné řetězem ovládají čtyři ventily v každém válci. Mazání s olejovou vanou doplňuje kapalinové chlazení a hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni. Výkon dosahuje maximální hodnoty 115 koní a točivý moment pak více než 105 Nm, přičemž 90 % jeho maxima je k dispozici už ve 3500 otáčkách a omezovač je nastaven na 9500 otáček.

Sekundární převod kardanem je integrovaný do dlouhé hliníkové jednostranné kyvné vidlice, nyní umístěné na levé straně. Uložení výstupu kardanu mnohem níž než u předchozích motorů Moto Guzzi, eliminuje reakce odpružení na přenášení točivého momentu a tím pádem odpadá potřeba použití přepákování na kyvné vidlici. Jízda je díky tomu plynulejší při akceleraci i během zpomalování, podobně jako u motocyklu s řetězem, ale pořád s typickými výhodami kardanu, tedy menšími nároky na údržbu a čistějším provozem.

2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (8)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (6)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (4)

Sportovní charakter modelu V100 Mandello však nesouvisí pouze s výkonem nového motoru, ale také s kvalitami kompaktního a ovladatelného podvozku, který nabídne jistou stopu v zatáčkách a rychlých úsecích, ale také solidní stabilitu na dlouhých cestách. O to se stará také rám z ocelových trubek s rozvorem 1486 mm. Komfort při cestování na delších cestách vám zaručí uvolněná jízdní pozice, pohodlné sedlo, ale také použití jednodílných hliníkových řídítek s proměnlivým průměrem. Pro spolujezdce je vyhrazena velká část dobře polstrovaného sedla doplněná praktickými madly.

Technologie Moto Guzzi přispívají ke komfortu a ochraně před větrem s využitím prvního adaptivního aerodynamického systému na světě, který v závislosti na rychlosti jízdy a zvoleném jízdním režimu automaticky nastavuje polohu deflektorů na bocích 17,5litrové nádrže. V nejvyšší poloze se díky těmto prvkům sníží nápor vzduchu na jezdce o 22 %, což přibližuje model V100 Mandello, pokud jde o úroveň ochrany, k mnohem objemnějším a méně sportovním tourerům. K tomu přispívá také horní kapotáž, jejíž výšku lze elektronicky nastavit.

2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (13)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (14)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (15)

Tento systém je součástí špičkového elektronického balíčku, sestávajícího z elektronického plynu Ride by Wire, šestiosou inerciální platformu Marelli 11MP ECU, která efektivně řídí elektronické asistenční systémy, tempomat a náklonové ABS. K dispozici jsou čtyři jízdní režimy, Travel, Sport, Rain a Road. Každý z nich pracuje se třemi různými palivovými mapami, čtyřmi úrovněmi kontroly trakce, třemi úrovněmi intenzity brzdného účinku motoru a (ve verzi, která jej má ve standardní výbavě) rovněž semi-aktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0, které se automaticky, minutu po minutě, přizpůsobuje stylu jízdy a kvalitě jízdního povrchu, a nabízí ty nejlepší možné jízdní vlastnosti za každé situace.

Jako obvykle, technologie Moto Guzzi nemají za cíl pouze zajistit bezpečnou a vzrušující jízdu, ale také zpříjemnit život za řídítky. Stačí, když jezdec stiskem tlačítka vybere jízdní režim, který nejlépe vyhovuje jeho potřebám, a automaticky dostane ideální nastavení všech elektronických funkcí. Nastavení jízdních režimů navíc lze přizpůsobit vlastním preferencím. Ve standardní výbavě je dále 5" barevný TFT přístrojový panel, kompletní LED osvětlení s funkcí denního svícení DRL a systémem “náklonového svícení” jehož dvě přídavná světla osvětlují celou zatáčku a zvyšují viditelnost v náklonu.

2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (21)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (20)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (18)

V100 Mandello je v nabídce ve dvou verzích s různou výbavou. Komplexnější verze má semi-aktivní odpružení Öhlins ve standardní výbavě, stejně jako quickshifter, vyhřívané rukojeti a multimediální platformu Moto Guzzi MIA, která umožňuje propojení smartphonu s přístrojovým panelem přes Bluetooth a rozšíření jeho funkcí. Moto Guzzi MIA může ovládat vyřizování hovorů či poslech hudby prostřednictvím intuitivních ovladačů na řídítkách nebo hlasových příkazů. Její součástí je funkce GPS umožňující sledovat pokyny navigace telefonu přímo na displeji přístrojového panelu.

2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (5)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (3)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (7)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (22)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (24)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (23)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (19)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (11)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (12)2 Moto Guzzi V100 Mandello 2022 (25)

Zdroj: Moto Guzzi



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama