Reklama

Jak funguje systém naklánění kol u tříkolové Yamahy Niken?

Jedna z prvních otázek po představení novinky Yamaha Niken, kterou jsme tady v redakci řešili je, jak funguje naklánění kol během průjezdu zatáčky. Odpověď nám dal sám výrobce, který zveřejnil video, ve kterém popisuje celý systém.

Pochybnosti o tom, že to nefunguje rozhodně nemáme, vždyť se stačí podívat na testovacího jezdce, jak sebevědomě řeže zatáčku a je si velmi jistý. Jak to tedy funguje v praxi? Tříkolka Yamaha Niken používá unikátní technologii LMW (Leaning Multi-Wheel), díky níž nijak nevnímáte to, že máte vpředu dvě 15palcová kola. Pocitově je to jako byste jeli na klasickém silničním motocyklu. Vše máte pouze ve vaší hlavě.

Niken u svých předních kol využívá dvojitý Ackermann axelový mechanismus řízení, který je propojený se zdvojenou vidlicí předních kol. Ackermannova geometrie řízení je systém, který má za úkol zabránit tomu, aby při průjezdu zatáčkou vnější kolo nejelo po dráze v jiném poloměru než vnitřní. Zajišťuje tedy to, že obě přední kola zůstávají paralelní, neboť i při maximálním úhlu náklonu 45° zůstává konstantní vzdálenost mezi koly 410 mm. Zdvojená vidlice má u tohoto motocyklu své uplatnění. Přední pomáhá udržovat motocyklu směr jízdy, ta zadní funguje jako klasický tlumič. Jak to vše funguje v praxi si můžete prohlédnout ve videu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama