Ducati Multistrada V4: finální testování? Hlavní obrázek k článku: Ducati Multistrada V4: finální testování?

Jen kousek od bran továrny v Borgo Panigale byl spatřen prototyp nového modelu Ducati Multistrada V4. Vše nasvědčuje tomu, že již brzy bude odhalena veřejnosti a pokud půjde vše podle představ vedení, mohla by být v nabídce již příští rok.

S nejvyšší pravděpodobností by se podle pořízených fotografií mohlo jednat o poslední předprodukční verzi, která právě prochází nejdůležitější fází podrobného testování a sbírání jednotlivých dat, což potvrzuje kabel připojený k hornímu hliníkovému kufru.

1 Ducati Multistrada V4 predprodukcni verze (1)1 Ducati Multistrada V4 predprodukcni verze (2)1 Ducati Multistrada V4 predprodukcni verze (5)

Už na první pohled je patrné, do které rodiny se svými štíhlými vysokými tvary tento motocykl patří. Design Multistrady je velmi povedený a úspěšně se prolíná celou modelovou řadou a nejinak tomu bude i u této chystané novinky. Ta však bude mít jedinečné srdce, které ji bude pohánět a to motor vidlicový čtyřválec V4, který už se osvědčil v Ducati Panigale V4 nebo v letošní novince Ducati Streetfighter V4. Motor o zdvihovém objemu 1103 ccm, výkon 208 koní a točivý moment 123 Nm nastupující v 11500 otáčkách však zcela jistě projde mechanickou i elektronickou úpravou, aby více vyhovoval vlastnostem cestovního motocyklu než závodního stroje.

Nová Multistrada V4 bude mít kompletně přepracovaný podvozek a novinkou je také oboustranná kyvná vidlice, která nahradí původní jednostrannou. Nový bude rovněž i rám, na nějž je přišroubovaný zadní podsedlový rám. Zadní tlumič je posunutu blíže k levé noze. Motor by měl být samonosným prvkem rámu.

1 Ducati Multistrada V4 predprodukcni verze (6)1 Ducati Multistrada V4 predprodukcni verze (3)1 Ducati Multistrada V4 predprodukcni verze (4)

Očekávat zcela jistě můžeme i špičkovou elektronickou výbavu v čele s šestiosou řídící jednotkou IMU, která bude spolupracovat s náklonovým ABS, kontrolou trakce a také zcela novým bezpečnostním antikolizním systémem ARAS. Ten bude fungovat pomocí radaru umístěného mezi dvěma předními světlomety a na ocasní části motocyklu. Měřící jednotka bude na základě jeho dat vyhodnocovat vzdálenost od vozidla před a za vámi a také mrtvý úhel v zrcátku, v kritické situaci dokáže mnohonásobně rychleji zareagovat než samotný řidič. Tento systém zřejmě nebude ve standardní výbavě, ale v příplatkové.



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama