BMW K 1600 GT/GTL: konkurence pro Goldwing?
- Publikovno: 6.10.2010
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Bavorská značka konečně odhalila nástupce dlouho vyráběného cestovního modelu K 1200 LT. Novinku pohání kompaktní řadový šestiválec a představila se hned ve dvou provedeních.
Asi největším překvapením motocyklové výstavy Intermot v Kolýně nad Rýnem bylo představení dlouho očekávané novinky od domácího BMW. O velkém bavorském cesťáku K 1600 GT a jeho luxusnější verzi K 1600 GTL tak byly již předem známy některé detaily. Oba stroje se liší na první pohled pouze velikostí postranní kapotáže a lehce rozdílnou ergonomií posezu. A tak zatímco GT nabídne spíše ostřejší cestování, GTL je vhodné na delší cesty s nabízeným nejvyšším možným komfortem, který se vyrovná třeba Hondě GL 1800 Goldwing. Koneckonců i té bije v rámu šestiválcové srdce. U BMW má ale šestiválcový agregát zcela jiné uspořádání (řadové) a zdvihový objem 1649 ccm. Celý agregát s výkonem 160 koní a největším točivém momentu 175 N.m váží pouhých 102 kg a je tak nejkompaktnějším a nejlehčím agregátem v kategorii šestiválcových pohonných jednotek. Pokud vezmeme v úvahu, že podle slov výrobce je celých 70% točivého momentu k dispozici již od 1500 otáček, tak se na jízdu s 348 kg těžkým strojem docela těšíme.
Na palubě čeká nejedno elektronické překvapení. Bavorská novinka je totiž doslova prošpikována elektronikou. Kromě standardního ABS tu najdeme systém Dynamic Traction Control s možností nastavení jízdních módů Rain, Road a Dynamic. O nastavení podvozku u BMW v klasické konfiguraci (zavěšení Paralever a Telelever) se postará systém ESA II (obsahuje režimy Sport, Normal a Komfort). A pro většinu konkurence asi nejváce překvapujícím prvkem je u novinek K 1600 elektronické natáčení světel do zatáček. Navíc za ostře řezanou kapotáží se skrývá propracovaný přístrojový štít obsahující 5,7 palcový barevný multifunkční displey MultiController se systémem „iDrive“, který kromě audia a intercomu zahrnuje i integrovanou satelitní navigaci.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 6.10.2010
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Pre Jerez
- včera - Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki
- včera - Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España
- 24.4. - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- 24.4. - Začalo letošní MS-Side
- 24.4. - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
Další z rubriky
- 19.4. - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- 25.3. - Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- 21.3. - Husqvarna Svartpilen 801: dvouválcový naháč
- 18.3. - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem
- 15.3. - Harley-Davidson Hydra-Glide Revival: limitovaná edice
- 13.3. - CFMOTO 800NK GP: inspirováno závodními motocykly