Reklama

Dunlop D213 GP Pro: hypersportovní pneumatiky pro vítěze Hlavní obrázek k článku: Dunlop D213 GP Pro: hypersportovní pneumatiky pro vítěze

Dunlop uvádí na trh třetí pneumatiky v hypersportovním segmentu v průběhu posledních šesti měsíců. Zcela nové pneumatiky D213 GP Pro vyvinul pro skutečné „profi” jezdce jako nástupce pneumatik D212 GP Pro, které přispívaly k vítězství v legendárním závodě Isle of Man TT.

Nová řada D213 GP Pro je zkonstruována speciálně pro jezdce, kteří za sebou mají technické zázemí soutěžního týmu a jejichž motocykly jsou nastaveny kompletně pro závodní účely. Dunlop v ní představuje i celou řadu nejnovějších technologií.

Po úspěšném testování při motocyklovém sportu Dunlop zavádí na pneumatiky na přední kolo nejnovější generaci souvislého bezešvého pásu (Jointless Belt - JLB), který se skládá ze tří vrstev, které prokazatelně zabraňují deformaci pneumatiky při působení silných odstředivých sil a při náklonu do zatáček v plné rychlosti. K této nové konstrukci se Dunlop přiklonil rovněž s cílem zajistit mimořádnou přesnost a stabilitu při razantním brzdění. Konstrukce souvislého bezešvého pásu se uplatňuje souběžně s novým tvarem předního profilu. Výsledkem kombinace obou technologií je větší styčná plocha při náklonu, snazší řízení a vysoce citlivá reakce při zatáčení.

1 Dunlop D213 GP PRO2

Technologie souvislého bezešvého pásu značky Dunlop našla uplatnění i při konstrukci zadních pneumatik. Díky jednovrstvému bezešvému pásu z vysoce tažného aramidu je kostra pevná, ale lehká a nabízí mimořádně předvídatelné chování, dobrou zpětnou vazbu a stabilní výkonnost.

Dunlop v řadě D213 GP Pro zájemcům nabídne na zadní kolo i alternativu pro endurance. Jakožto nejúspěšnější výrobce pneumatik v celé historii Mistrovství světa endurance FIM Dunlop využil poznatky získané při úspěšném angažmá v těchto závodech, aby vyvinul a na zakázku nabídl nové zadní pneumatiky speciálně pro závody pro endurance. Pneumatiky jsou vybaveny nejnovější technologií Heat Control, která zvyšuje jejich odolnost vůči roztržení. Heat Control Technology vychází z dvou vrstev – pevnou a trvanlivou vnější směs kombinuje s bázovou směsí, která zlepšuje hodnotu provozní teploty při všech ročních obdobích a v různých konfiguracích trati.

Charakteristický dezén ve tvaru ploutve s optimalizovaným sklonem dezénových drážek běhounu Dunlop navrhl s cílem optimalizovat zahřívací dobu a zajistit maximální styk s vozovkou za sucha. Velice úspěšně pneumatiky minulý víkend debutovaly také na nejnáročnějším silničním závodě vůbec – na Isle of Man TT. Před závodem si je vyzkoušelo a vybralo několik předních týmů.

V průběhu posledních šesti měsíců Dunlop uvedl na trh tři nové hypersportovní pneumatiky. Reagoval tak na pokračující vydělování jednotlivých segmentů na trhu hypersportovních pneumatik. Andy Marfleet, evropský marketingový manažer značky, vysvětlil určení zcela nové řady pneumatik Dunlop takto: „D213 GP Pro tvoří vrchol řady pneumatik schválených pro provoz na silnici, které si vybírají přední týmy a jezdci v kategoriích superstock a supersport jak pro závody na okruhu, tak i pro silniční závody. Pro běžné volné jízdy na okruhu máme nové GP Racer D212, které se loni rovněž uvedly vítězstvím na francouzském závodě superbiků. A pro příležitostné jezdce na okruzích, kteří jezdí většinou jen na silnici, jsme již uvedli pneumatiky SportSmart2 Max, které slučují vysokou výkonnost s působivým potenciálním kilometrovým proběhem. S třemi nově vyvinutými pneumatikami máme nyní nejčerstvější a nejinovativnější řady pneumatik, které uspokojí požadavky všech různých typů hypersportovních jezdců.“



Login Přihlásit Registrace ›