Znovuzrozený Triton od holandských Icon Motorcycles
- Publikovno: 24.1.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Holandští customeři stojí za znovuzrozením legendárního anglického café raceru, Triton. Triton nikdy nebyl žádnou tovární značkou, byl to na zakázku stavěný motocykl. Dvouválcový motor Triumph byl usazen do speciálního rámu od Nortonu, který se vyráběl pro motocykly jezdící Tourist Trophy.
Odtud také vznikl název Triton, jedná se totiž o spojení dvou slov Triumph a Norton a navíc Triton je také mytologickou postavou, je to řecký bůh, posel moře. Motocykly se stavěli pouze na zakázku a ve velké míře jste mohli vídat jednomístné stroje. V šedesátých letech minulého století nebyl moc velký výběr motocyklů, jako je tomu nyní a tak pokud jste chtěli mít exkluzivní stroj s těmi nejlepšími komponentami, museli jste si jej zkrátka nechat postavit.
V Anglii v té době nebylo lepšího a spolehlivějšího motoru než toho, který montoval do svých motocyklů Bonneville Triumph. Paralelní dvouválec měl zdvihový objem 649,311 ccm a jeho maximální výkon 46 koní (34 kW) nastupoval při 6500 1/min. No a nenašli jste špičkovější rám, než Featherbed od Nortonu, který byl speciálně vyvinut pro závodní motocykly jezdící slavnou Tourist Trophy na ostrově Man. Norton měl také svoje motory vyvinuté speciálně pro závodní stroje, ale jejich spolehlivost nebyla valná, ale třeba převodovky ty zase u Tritona používali od Triumphu.
Rozhodně nebudeme daleko od pravdy, když prohlásíme, že tenkrát byl Triton v Anglii mimořádný stroj, který ovlivnil mnohé „kavárenské“ povaleče. Snad nejvíc jste jich mohli vidět stát kolem slovutné kavárny ACE Cafe. Triton měl svoje jedinečné kouzlo a to chtějí navrátit zpět holandští Icon Motorcycle se svým znovuzrozeným modelem, který stejně jako ten původní, bude ručně stavěn přesně podle požadavků zákazníka. Každý stroj bude jedinečný a výjimečný.
Do rukou vzali původní tovární výkresy a staví co nejvěrnější kopii rámu typu featherbed. O podvozek se jim postarají zadní tlumiče Hagon a přední vidle Norton Roadholder. Poháněný bude motorem Triumph, ovšem ačkoliv by měli sáhnout po motoru z nejnovější verze Bonneville, bude srdcem Tritonu vzduchem a kapalinou chlazený motor z modelu Thruxton. Ten totiž na rozdíl od Bonnie má přece jenom dobověji a lépe vypadající chladič.
Autenticky bude také vypadat palivová nádrž a hnědé prošívané kožené sedlo. Dvojici kulatých budíků pořídili u firmy Lucas a koncovky výfuků u Dunstallu. Aby patřili mezi elitu a zachovali autenticitu ručně stavěného motocyklu, většinu komponent si budou vyrábět sami a jen minimum pořídí od externích dodavatelů. V Icon Motorcycles sází kartu na jemné detaily a na špičkové povrchové úpravě, jakou jen mohou zajistit. To vše ještě zdůrazní moderní lehká paprsková kola s retro pneumatikou.
Motocykl bude homologován pro jízdu v běžném silničním provozu. První stroje by mohly opustit brány Iconu už v polovině prázdnin. Jaká bude cena však výrobce nezveřejnil, rozhodně však vzhledem k exkluzivitě a kusové výrobě tohoto stroje, čekáme, že se bude pohybovat velmi vysoko.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 24.1.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- dnes - Začalo letošní MS-Side
- dnes - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- včera - Oliver König pojede IDM s Ducati
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 21.4. - 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki
Další z rubriky
- 19.4. - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- 25.3. - Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- 21.3. - Husqvarna Svartpilen 801: dvouválcový naháč
- 18.3. - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem
- 15.3. - Harley-Davidson Hydra-Glide Revival: limitovaná edice
- 13.3. - CFMOTO 800NK GP: inspirováno závodními motocykly