Royal Enfield Himalayan: Royal Rally 400 od Fuel 
Jeden ze zakladatelů španělské firmy Fuel Bespoke Motorcycles, Karles Vives, si chtěl splnit sen a vydat se na drsný závod Scram Africa Rally. K tomu potřeboval hlavně odolný motocykl a protože měl nějakou představu o tom, jak by měl vypadat, rozhodl se postavit si ho sám.
Jako základ mu posloužil Royal Enfield Himalayan poháněný jednoválcem o zdvihovém objemu 411 ccm, dosahující maximálního výkonu 24,5 koní při 6500 1/min a kroutícího výkonu 32 Nm při 4250 1/min. Jedna z prvních věcí, kterou okamžitě vyměnil byl výfuk. Použil koncovku ze Suzuki RM-Z450, která má pěkně chraplavý zvuk a jasně vystihuje podstatu a účel, za jakým je motocykl stavěn.
Bylo rovněž nutné vyměnit řídící jednotku za Powertronic, která nabízí volbu ze dvou palivových map. Druhá z nich totiž lépe spaluje africký benzín, o jehož kvalitách se nedá zrovna dvakrát pochvalně hovořit.
Hlavní změny však proběhly na celkovém vzhledu motocyklu. Záměrem customerů bylo vytvořit kompaktnější stroj s klasickým a možná i trochu ostřejším vzhledem. Bylo tedy nutné odmontovat přední světlomet s plexi štítem a vyměnit ho za čtvercovou enduro masku. Offroadové ambice rovněž podtrhli vysokým enduro blatníkem. Zbytečností na rally bylo dvojsedlo, a tak jej nahradili praktičtějším jednosicem.
Budík nahradili obyčejným tachometrem a doplnili o digitální část. Důležité také bylo snížit co nejvíce hmotnost a tak z Himalayana odstranili padací rámy a nosiče zavazadel. Jen ten malý, který byl původně umístěný na padacím rámu vpředu, ten přesunuli dozadu nad zadní kolo po levé straně. Pro lepší vedení motocyklu v drsném terénu vyměnili řídítka za širší Tomasselli a také tu udělali USB port pro nabíjení GPS navigace.
Karles Vives se s takto upraveným motocyklem vydal na sedmidenní offroadovou výpravu Scram Africa 2019. Trasa měří 1500 kilometrů a je určena pro dobrodruhy na scramblerech a jiných stavbách, které si místní závodníci většinou postavili sami. Musí společně zvládnout zdolat drsné pouštní podmínky, ale také nepříjemné kamenité cesty.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.6.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Karel Hanika celkově čtvrtý v BMW Motorrad Race Trophy 2019
- včera - 11 Rookies závodilo v Moto2 2019
- včera - Kdo je vlastně Ježkův týmový kolega Randy de Puniet
- včera - Chilan Maximilian Scheib za Orelac Kawasaki
- 6.12. - Vychází další kniha o motocyklovém závodění 2019
- 6.12. - WorldSBK 2020: Pět týmů pojede motocykly Ducati
Další z rubriky
- 5.12. - Giacomo Agostini otevírá své vlastní muzeum
- 14.11. - Kdy a jak zazimovat motocykl?
- 14.10. - Jak vybrat to nejvýhodnější povinné ručení?
- 11.10. - Top 5 nekapotovaných motocyklů sezóny 2019
- 4.10. - Honda Fest 2019: s Afrikou do Demänovskej Doliny
- 25.9. - Čtyři evropské destinace, kam se vydat na motocyklu