Niu N1S: inteligentní elektrický skútr
- Publikovno: 15.2.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Čínská společnost NIU má ve své nabídce zajímavý elektrický motocykl. Řadí se mezi městské skútry, je vybaven nejnovějšími technologiemi a za svůj design získal i několik významných celosvětových ocenění.
Za vznikem firmy NIU mimo jiné stojí i jeden bývalý zaměstnanec společnosti Microsoft a tak vás asi ani nepřekvapí, že se jejich model N1S řadí mezi inteligentní elektrická dvoukolová vozidla. Skútr si snadno propojíte s vaším chytrým telefonem a v aplikaci NIU tak můžete sledovat veškerá data od monitorování baterie až po detailní informace o vaší jízdě, neboť ve skútru je zabudovaný GPS modul.
Aplikace NIU je nonstop propojená s NIU Cloudem a rovněž varuje svého majitele v případě pokusu o odcizení motocyklu. Jakmile dojde k neplánovanému pohybu, okamžitě se to dozvíte a na svém telefonu můžete v reálném čase sledovat přesnou polohu skútru.
Skútr N1S je osazen nejmodernějšími lithium-iontovými akumulátory, které pro ně vyrábí společnost Panasonic. Kapacita baterie je 29 Ah a hmotnost je pouhých 10 kilogramů. Snadno ji z motocyklu vyndáte a můžete ji přenést k nabití domů nebo třeba do vaší kanceláře, lze totiž dobíjet z běžné sítě a 100% dosáhnete za 6 hodin. Dojezd na plně nabitou baterii je až 70 kilometrů.
Motocykl je poháněn motorem Bosch o výkonu 2,4 kW a točivém momentu 120 Nm. Dokáže jet maximální rychlostí až 45 km/h. Skútr je vybaven dvojitými hydraulickými kotoučovými brzdami se systémem Kinetic Energy Recovery System. Při brzdění využívá rekuperaci a získanou energii vrací zpět do baterie. Touto cestou můžete získat až 6% energie, což by vám mohlo stačit na 4 kilometry jízdy.
Můžete si zvolit mezi třemi jízdními režimy. První je zaměřen na maximální úsporu energie a na co nejdelší dojezd. O druhém bychom mohli říct, že je to tzv. zlatý střed, který je optimalizovaný pro pohodovou rychlost a třetí je sportovní režim, kde sice ujedete méně kilometrů, ale naplno si užijete kroutícího momentu. Motor i baterie jsou usazeny v rámu z vysokopevnostní oceli. Pro komfort během jízdy se vám postará dvojice hydraulických tlumičů, které jsou nastaveny pro jízdu po městských ulicích.
Všechna světla na motocyklu využívají technologii LED. LCD displej je jednoduchý a přehledný, vidíte tam veškeré potřebné informace, včetně dojezdu na baterii. Pod sedlo vám vejde jedna otevřená helma a pár maličkostí k tomu. Sedlo je ve výšce 740 mm a hmotnost motocyklu je 95 kilogramů. Nabízí se v několika barevných provedeních. Zvolit si můžete buď lesklý nebo matný lak a poté jednu ze čtyř barevných variant, bílou, červenou, modrou nebo černou. Cena je 74 990 Kč.
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 15.2.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 2.2. - Motosalon 2024 Brno: čtyři haly plné zážitků
- 20.12.2023 - Honda SC e: Concept: koncept elektrického skútru
- 6.11.2023 - ViaGo Bologna: elektrický skútr
- 1.11.2023 - ViaGo Venice: elektrický skútr se sportovními tvary
- 4.9.2023 - Verge TS Pro Mika Häkkinen Edition: limitovaná edice elektromotocyklu
- 28.7.2023 - BMW CE 02 eParkourer: ani skútr ani elektromotocykl