Reklama

Eisenberg V8: anglický osmiválec s výkonem 500 koní Hlavní obrázek k článku: Eisenberg V8: anglický osmiválec s výkonem 500 koní

Na svém kontě má několik rychlostních rekordů nejen na motocyklu, ale i v automobilu. Britský pilot Zef Eisenberg, vlastní stejnojmennou závodní stáj Eisenberg Racing a stejným jménem pojmenoval i prototyp extrémního motocyklu Eisenberg V8, poháněného třílitrovým vidlicovým osmiválcem.

Na vývoji tohoto unikátního motoru, který se pyšní neuvěřitelným výkonem 500 koní, pracuje se svým týmem již pátým rokem. Rozhodl se totiž, že nesáhne jako většina stavitelů těchto extrémních motocyklů, po některém automobilovém osmiválci, ale že si jej postaví zcela sám a využije k tomu jeho doposud získané zkušenosti s jízdou na silných závodních motocyklech. Konstrukčně tento motor pochází z řadového čtyřválcového motoru ze sportovního stroje Suzuki Hayabusa, tedy vlastně ze dvou těchto motorů.

1 Eisenberg V8 (5)1 Eisenberg V8 (3)1 Eisenberg V8 (2)

Podélně uložený osmiválec posílá v závislosti na zvolené palivové mapě na zadní kolo přes šestistupňovou převodovku maximální výkon od 420 k (309 kW) až po 480 k (353 kW). U nehomologované verze je to dokonce až extrémních 500 koní (368 kW) dosažitelný při 10 500 1/min. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 280 kilogramů, přičemž jenom samotný motor váží rovných 80 kilogramů.

Aby dokázali uchladit motor, navrhl rovnou dva chladiče, dole umístěný, který funguje při nízkých rychlostech a další nad ním umístěný, který je zdatným pomocníkem při vysoké rychlosti. Ani jeden z nich nemá negativní dopad na aerodynamiku stroje, nápor vzduchu totiž zdatně odráží přední blatník.

1 Eisenberg V8 (4)1 Eisenberg V8 (1)1 Eisenberg V8 (6)

Kromě vlastního motoru si vyrobili také svůj vlastní alternátor a rovněž zapracovali na elektronické výbavě motocyklu. Rozvor kol v tomto případě činí 1650 mm. Kromě toho, že musí být delší kvůli konstrukčním požadavkům stroje, ale také díky němu získáte vyšší stabilitu, kterou budete rozhodně potřebovat, pokud byste se odhodlali vyzkoušet jeho maximální rychlost. Ta by totiž měla překročit hodnotu 360 km/h.

Ostatně podélně uloženému motoru se kromě rozvoru, musel také přizpůsobit celý podvozek o jehož komponenty se postarala firma Nitron. Brzdy jsou od ISR, karbonová kola od BST a jadrný zvuk se line z koncovky Akrapovič. Cena zatím ještě nebyla stanovena, ale odhadujeme, že by mohla začínat někde kolem 4,5 milionu korun.

1 Eisenberg V8 (7)1 Eisenberg V8 (8)1 Eisenberg V8 (9)

1 Eisenberg V8 (10)1 Eisenberg V8 (11)1 Eisenberg V8 (12)



Login Přihlásit Registrace ›

Reklama