Reklama

Top10 z našich testů novinek 2016

Letos jsme otestovali více než třicet motocyklů a téměř všechny byly novinkami. Bylo docela těžké vybrat ty nej, ale tyhle nám v srdcích utkvěly nejvíce.

Yamaha MT-10
2 Yamaha MT 10 test382 Yamaha MT 10 test402 Yamaha MT 10 test23

Yamaha MT10 je motorka, která vás bude dlouho bavit. A to nejen designem, ale i špičkovým motorem ze supersportu Yamaha R1 a velice dobře nastaveným podvozkem. V základu je to velice jednoduchá koncepce. Vnitřnosti motoru nejsou ortodoxní a menší výkon 160 koní zaručuje, že vám neodejde za pár let do kopru. Vzhledově na to nevypadá, ale máte v ní i super cesťáka, který má také tempomat. Prostornost pro cestující dává tušit pořádnou porci kilometrů bez úhony. Test si můžete přečíst zde.

Cena: 369 990 Kč
Motor: kapalinou chlazený paralelní čtyřválec o obsahu 998 ccm
Maximální výkon: 118,1 kW (160 koní) při 11 500 1/min
Maximální točivý moment: 111,4 N.m při 9 0001/min
Váha: 210 kg

Ducati Multistrada 1200 Enduro
3 Ducati Multistrada 1200 Enduro test363 Ducati Multistrada 1200 Enduro test431 Ducati Multistrada 1200 Enduro test01

Hochům z Milána asi nebylo po chuti jaké množství „gées“ se prohání po Alpských pasech a i když jejich Multistrada 1200 je komerčně nejúspěšnější dukatkou všech dob, přeci jenom jim chybělo cestovní enduro v „plné polní“ a lépe zvládající lehký terén. Celý test si přečtěte zde.

Cena: 19 990 eur
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec, obsah 1198,4 ccm
Maximální výkon: 160 k (117,7 kW) při 9500 1/min
Maximální točivý moment: 136 Nm při 7500 1/min
Váha: 225 kg

Honda CRF100L Africa Twin
2 Honda CRF 1000 L Africa Twin DCT test201 Honda CRF 1000 L Africa Twin DCT test091 Honda CRF 1000 L Africa Twin DCT test011 Honda CRF 1000 L Africa Twin DCT test04

Dlouhé čekání na nástupce legendárního cestovního endura s názvem Africa Twin se vyplatilo. Honda letos uvedla na trh zbrusu nový stroj, který si rozhodně zaslouží naši pozornost. Měli jsme v rukou verzi kombinující paralelní dvouválec s dvouspojkovou převodovkou. Nová Africa Twin japonskou značku bezesporu vrací mezi elitní výrobce i v kategorii cestovních endur. Její vzhled i technická řešení jsou na úrovni, stejně jako pohon a podvozek. Test si přečtěte zde.

Cena: 374 900 Kč
Motor: Kapalinou chlazený, čtyřtaktní, čtyřventilový řadový dvouválec, obsah 998 ccm
Maximální výkon: 70 kW při 7500 1/min
Maximální točivý moment: 98 N.m při 6000 1/min
Váha: 242 kg

Harley-Davidson Low Rider S
3 Harley Davidson Low Rider S test361 Harley Davidson Low Rider S test031 Harley Davidson Low Rider S test05

Nová edice pouličního stylu hraje na emoce černým lakováním. Custom vzhled vynikne u Low Ridera S ještě víc, díky atypické přední masce. Vítejte ve světě chuligánství s dobrým srdcem. Tohle je upřímná motorka. Dá vám všechno, co od ní chcete, ale sama vám přitom řekne, kdy je čas zvolnit a užít si ji nejlépe tak, jak výrobce zamýšlel. Test naleznete na tomto odkazu.

Cena: 16 000 eur
Motor: Vzduchem a kapalinou chlazený vidlicový dvouválec, obsah 1801 ccm
Maximální točivý moment: 156 N.m při 3500 1/min
Váha: 305 kg

Ducati 959 Panigale
3 Ducati 959 Panigale test441 Ducati 959 Panigale test101 Ducati 959 Panigale test01

Hotovo, nic víc nečekejte. Tohle je naprostý unikát a já si dovolím tvrdit, že nemá konkurenci. Čekal jsem a asi nejsem sám, že někdo konečně udělá sportovní našlapaný stroj, který bude vašim parťákem. Ne ty reklamní kecy o výkonu a sportovní raketě. Panigale 959 mě vrátila do doby, kdy jsem jel poprvé na silnější motorce a musel se do zatáčky naklonit. Tak velká továrna na emoce je, že pokud se mi někdo zeptá co bych si pořídil za těžce vydělaný peníze, pošlu mu obrázek Panigale 959. Test supersportu si můžete přečíst zde.

Cena: 15 990 eur
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec, obsah 955 ccm
Maximální výkon: 115,5 kW (157 k při 10 500 1/min
Maximální točivý moment: 107,4 N.m při 9000 1/min
Váha: 169 kg

Yamaha Tracer 700
1 Yamaha Tracer 700 test361 Yamaha Tracer 700 test101 Yamaha Tracer 700 test2

Nejlepší obrana je útok. A tak Yamaha na základě mega úspěšné série MT chrlí jeden model za druhým. Po naháči MT-07 a retro XSR700 přichází nyní cestovní verze Tracer 700. Test naleznete na tomto odkazu.

Cena: 229 900
Motor: řadový, kapalinou chlazený dvouválec, obsah 689 ccm
Maximální výkon: 55 kW (74,8 k) při 9 000 1/min
Maximální točivý moment: 68 N.m při 6500 1/min
Váha: 196 kg

Ducati XDiavel S
3 Ducati XDiavel test423 Ducati XDiavel test391 Ducati XDiavel test022 Ducati XDiavel test37

Vzhled XDiavela klame tělem a to hned dvakrát. Zaprvé se jedná o úplně jinou koncepci než je tomu u klasického Diavela a zadruhé styl cruiser, který je tomuto stroji nejblíž, je přeci jen usedlejší, byť se špetkou sportovního nadání. Tady je to přesně naopak, sportovní jízda tu jasně dominuje nad usedlostí. Celý test naleznete zde.

Cena:22 390 eur
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec, obsah 1262 ccm
Maximální výkon: 156 k (114,7 kW) při 9500 1/min
Maximální točivý moment: 130,5 N.m při 8000 1/min
Váha: 220 kg

KTM 690 Duke
1 KTM 690 Duke 2016 test11 KTM 690 Duke 2016 test101 KTM 690 Duke 2016 test27

Důkaz, že i s jednoválcem se dá jet pěkně ostrá jízda. Jestli jsem někdy o nějaké mašině prohlásila, že jsem z ní slezla celá „vyklepaná,“ tak to po testu Duke 690 odvolávám. Tenhle stroj je všechny jednoznačně převálcoval, ale na rovinu, vibrace k tomuhle jednobuchu jednoznačně patří a ďábelské svezení rovněž. Test naleznete zde.

Cena:219 990 Kč
Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec LC4, obsah 690 ccm
Maximální výkon: 54 kW (73 k) při 8000 1/min
Maximální točivý moment: 74 Nm při 6500 1/min
Váha: 148,5 kg

Moto Guzzi V9 Bobber a Roamer
1 Moto Guzzi V9 2016 test073 Moto Guzzi V9 2016 test353 Moto Guzzi V9 2016 test31

Jasně, Moto Guzzi je životní styl, srdcovka a značka plná emocí. A i když mohou mít drobné nevýhody, právě pro tento jejich svéhlavý přístup jim mouchy odpustíte sotva ujedete pár metrů. Oba výrobci totiž na příslovečný piedestal, samozřejmě kromě bezpečnosti, staví zážitky za volantem či řídítky. Ano, nikoli honba za obchodním potenciálem, ale hlavně ať je s námi zábava… Není to sympatická filozofie, v dnešním komerčním světě? Test naleznete zde.

Cena: Bobber 279 990 Kč (Roamer 289 990 Kč)
Motor: Podélně uložený, vzduchem chlazený čtyřdobý vidlicový dvouválec, obsah 853 ccm
Maximální výkon: 40,5 kW (55 k) při 6 250 1/min
Maximální točivý moment: 60 Nm při 3 000 1/min
Váha: 199 kg

Indian Scout
2 Indian Scout test371 Indian Scout test022 Indian Scout test31

Znáte film Poslední skaut s Brucem Willisem? Detektiv Hallenbeck je ideální parťák do nepohody a výrobce Indian nám tu namíchal koktejl v podobném duchu. Model Scout nechce být ničím jiným než motorkou připravenou na cokoli. A že se navíc bude líbit každému, o tom nepochybujte. Test si můžete přečíst zde.

Cena: 375 900 Kč
Motor: kapalinou chlazený dvouválec do V s úhly válců 60°, obsah 1130 ccm
Maximální výkon: 100 k
Maximální točivý moment: 97,7 N.m při 5 900 1/min
Váha: 244 kg

Ostatní naše testy naleznete na tomto odkazu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama