Honda projekt 2&4 s motorem ze supersportu RC213V
- Publikovno: 10.9.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Bezkabinová konstrukce vybavená plovoucím sedadlem nabízí neobvyklé jízdní prostředí. Pohon zajišťuje motor Honda MotoGP RC213V upravený pro provoz na veřejných komunikacích.
Nedávno jsme vám představili chystaný koncept roadsteru s motorem ze závodního motocyklu, avšak neměli jsme k tomu žádné informace. Honda však pustila fotografie tohoto stroje ještě před jeho samotným představením na 66. ročníku frankfurtského autosalonu, který bude příští týden.
Project 2&4 je příkladem trvalé snahy společnosti Honda o dosažení maximální intenzity zážitku z jízdy a snoubí se v něm jedinečné výsledky značky v oblasti konstrukce motocyklů a automobilů. S motocyklovým závodním speciálem RC213V upraveným pro silniční provoz nabízí koncept Project 2&4 volnost jízdy na motocyklu a ovladatelnost auta.
Pohon zajišťuje výjimečná hnací jednotka, která byla vyvinuta pro špičkové závodní speciály MotoGP a vyladěna pro silniční provoz. Tento čtyřtaktní motor V-4 o obsahu 999 ccm s maximálním výkonem 215 k při 13 000 1/min. dosahuje maximálního točivého momentu přes 118 N.m při 10 500 1/min. Řazení zajišťuje šestistupňová převodovka DCT.
Project 2&4 společnosti Honda ukazuje, jak mohou řešitelé s různými dovednostmi dosáhnout vynikajících výsledků při řešení stimulujícího zadání. Project 2&4 byl navržen ve středisku pro výzkum a vývoj motocyklů Honda v Asace ve spolupráci se střediskem pro výzkum a vývoj automobilů ve Wako. Smyslem je dosažení intenzivního zážitku, ve kterém se snoubí pocit volnosti jízdy na motocyklu a atraktivnosti jízdy v autě. Výsledek potvrzuje tvořivost designových studií společnosti a překonává očekávání v oblasti budoucí osobní přepravy.
Konstrukce karoserie a umístění motoru navazují na závodnickou tradici společnosti Honda a jsou inspirovány legendárním motorem Honda RA272 z roku 1965. Konstrukce vychází z rámu a funkčních dílů osobního vozu, avšak velmi kompaktní vzhled připomíná spíše motocykl. Celková délka je 3 040 mm, šířka 1 820 mm a výška 995 mm. Nízká hmotnost pouhých 405 kg umožňuje maximální využití výkonu středově umístěného motoru, který společně s nízkým těžištěm zajišťuje výjimečně citlivou odezvu.
Osvěžující pocit z otevřené kabiny ještě zdůrazňuje výjimečné sedadlo řidiče volně zavěšené nad vozovkou. Díky špičkovému výkonu, maximálním otáčkám 14 000 1/min. a jedinečnému technickému provedení nabízí konstrukce s plovoucím sedadlem řidiči dynamický a intenzivní zážitek volné jízdy na motocyklu.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 10.9.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- dnes - Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu
- včera - Na čele YART Yamaha
- včera - Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu
- včera - Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu.
- 17.4. - MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném
Další z rubriky
- dnes - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- 25.3. - Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- 21.3. - Husqvarna Svartpilen 801: dvouválcový naháč
- 18.3. - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem
- 15.3. - Harley-Davidson Hydra-Glide Revival: limitovaná edice
- 13.3. - CFMOTO 800NK GP: inspirováno závodními motocykly