Reklama

Honda projekt 2&4 s motorem ze supersportu RC213V

Bezkabinová konstrukce vybavená plovoucím sedadlem nabízí neobvyklé jízdní prostředí. Pohon zajišťuje motor Honda MotoGP RC213V upravený pro provoz na veřejných komunikacích.

Nedávno jsme vám představili chystaný koncept roadsteru s motorem ze závodního motocyklu, avšak neměli jsme k tomu žádné informace. Honda však pustila fotografie tohoto stroje ještě před jeho samotným představením na 66. ročníku frankfurtského autosalonu, který bude příští týden.

Project 2&4 je příkladem trvalé snahy společnosti Honda o dosažení maximální intenzity zážitku z jízdy a snoubí se v něm jedinečné výsledky značky v oblasti konstrukce motocyklů a automobilů. S motocyklovým závodním speciálem RC213V upraveným pro silniční provoz nabízí koncept Project 2&4 volnost jízdy na motocyklu a ovladatelnost auta.

Pohon zajišťuje výjimečná hnací jednotka, která byla vyvinuta pro špičkové závodní speciály MotoGP a vyladěna pro silniční provoz. Tento čtyřtaktní motor V-4 o obsahu 999 ccm s maximálním výkonem 215 k při 13 000 1/min. dosahuje maximálního točivého momentu přes 118 N.m při 10 500 1/min. Řazení zajišťuje šestistupňová převodovka DCT.

Project 2&4 společnosti Honda ukazuje, jak mohou řešitelé s různými dovednostmi dosáhnout vynikajících výsledků při řešení stimulujícího zadání. Project 2&4 byl navržen ve středisku pro výzkum a vývoj motocyklů Honda v Asace ve spolupráci se střediskem pro výzkum a vývoj automobilů ve Wako. Smyslem je dosažení intenzivního zážitku, ve kterém se snoubí pocit volnosti jízdy na motocyklu a atraktivnosti jízdy v autě. Výsledek potvrzuje tvořivost designových studií společnosti a překonává očekávání v oblasti budoucí osobní přepravy.

Konstrukce karoserie a umístění motoru navazují na závodnickou tradici společnosti Honda a jsou inspirovány legendárním motorem Honda RA272 z roku 1965. Konstrukce vychází z rámu a funkčních dílů osobního vozu, avšak velmi kompaktní vzhled připomíná spíše motocykl. Celková délka je 3 040 mm, šířka 1 820 mm a výška 995 mm. Nízká hmotnost pouhých 405 kg umožňuje maximální využití výkonu středově umístěného motoru, který společně s nízkým těžištěm zajišťuje výjimečně citlivou odezvu.

Osvěžující pocit z otevřené kabiny ještě zdůrazňuje výjimečné sedadlo řidiče volně zavěšené nad vozovkou. Díky špičkovému výkonu, maximálním otáčkám 14 000 1/min. a jedinečnému technickému provedení nabízí konstrukce s plovoucím sedadlem řidiči dynamický a intenzivní zážitek volné jízdy na motocyklu.

1 honda 2and4 rc213v projekt11 honda 2and4 rc213v projekt21 honda 2and4 rc213v projekt3



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama