Energica Eva: elektrický streetfighter
- Publikovno: 27.12.2015
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Poprvé se tento motocykl představil na výstavě EICMA již v minulém roce, ale byl to ještě nedodělaný polotovar. Letos už jste ji mohli vidět v plné kráse a připravené jít do prodeje.
Po supersportu na elektřinu Energica EGO je Eva dalším povedeným dílem italské firmy CRP. Mimochodem společnost CRP není žádným nováčkem v motoristickém světě, dodává součástky do Formule 1. Po čtyřiceti letech v oboru se rozhodli, že by mohli zkusit dělat něco jiného a zvolili si motocykly, ovšem ne jen tak ledajaké, ty jejich jsou na elektrický pohon. Ono taky konkurovat v Itálii Ducati nebo MV Agustě se sportovními motocykly moc nedá.
Když se poprvé představila Eva veřejnosti, hovořilo se o tom, že její výkon bude kolem 136 koní, ale nakonec změnili nastavení a olejem chlazený motor s permanentním magnetem podává výkon jen 95 koníků. Je to tedy dost velký rozdíl, ovšem tuto ztrátu zcela jistě nahradí její kroutící moment, který má hodnotu 170 N.m. Energica Eva má přednastavené čtyři jízdní mapy, přičemž ta nejostřejší Sport má již z výroby nastaven omezovač na maximální rychlost 200 km/h.
Motocykl je vybaven řídící jednotkou, která neustále vyhodnocuje data pro co největší úsporu energie. Pokud byste měli na motocyklu nastavený režim ECO, budete mít dojezd až 200 kilometrů. Kapacita baterie je 11,7 kWh a to je srovnatelná hodnota s ostatními elektromotocykly, jako je Saroléa Manx 7 nebo Lito Sora. Na barevném TFT displeji se neustále zobrazují veškeré informace o veškerých právě probíhajících procesech. Motocykl můžete pomocí bluetooth propojit s vaším chytrým telefonem, ve kterém máte staženou aplikaci, díky níž můžete zpracovávat mnoho dalších neméně zajímavých informací.
Energica Eva se od běžných motocyklů se spalovacím motorem nijak neliší. Motor je usazen v příhradovém rámu, tlumící jednotky jsou plně stavitelné, ABS od firmy Bosch lze zcela vypnout a o spolehlivé brzdění se postarají brzdy Brembo s čtyřpístkovým třmenem vpředu a dvoupístkovým vzadu. Pomocí rychlonabíječky dobijete baterii během 30 minut až na 85% kapacity. Do prodeje by měla jít již brzy, cena však ještě nebyla stanovena, ale hovoří se o tom, že by měla být nižší než u Ega, tedy méně než půl milionu korun.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 27.12.2015
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- včera - Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“
- včera - Začalo letošní MS-Side
- včera - Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“
- 23.4. - Oliver König pojede IDM s Ducati
- 22.4. - Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024
- 21.4. - 24 hodin Le Mans: Vítězství Suzuki
Další z rubriky
- 19.4. - Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus
- 25.3. - Honda CB125R 2024: stylovka pro začátečníky
- 21.3. - Husqvarna Svartpilen 801: dvouválcový naháč
- 18.3. - Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem
- 15.3. - Harley-Davidson Hydra-Glide Revival: limitovaná edice
- 13.3. - CFMOTO 800NK GP: inspirováno závodními motocykly