Reklama

Yamaha XSR700 XTribute: retro i moderna

Nový model japonského výrobce Yamaha, XSR700 XTribute, s barvami vycházejícími z legendárního modelu XT500 a vzhledem klasického scrambleru, si zachovává ryzí charakter XT a vzdává tak hold historii a současně si dopřát moderní technologie.

Před více než 40 lety představila společnost Yamaha model XT500 se vzduchem chlazeným čtyřtaktním jednoválcem, který se stal jedním z nejoblíbenějších motocyklů v Evropě. Klíčem k úspěchu se stala jednoduchá konstrukce, využitelný výkon a mimořádná všestrannost. Během dlouhé doby jeho výroby se tento ikonický model prodával v celé řadě výrazných i decentních barevných provedení. Yamaha pro XTribute zvolila kultovní barvy: stříbrnou nádrž, bílé blatníky a zlatá kola - a dokonce i ukazatele směru jsou opět oranžové, stejně jako na původním XT. Nová barva dostala příhodný název „1981".

1 Yamaha XSR 700 XTribute (10)1 Yamaha XSR 700 XTribute (11)1 Yamaha XSR 700 XTribute (12)

XSR700 XTribute má tapered řídítka ve stylu off-roadových motocyklů, která doplňují vzhled městského scrambleru. Kromě pohodlné vzpřímené jízdní pozice poskytují širší řídítka lepší oporu, se kterou se s motocyklem lépe manévruje při nízkých rychlostech. Mezi další osobité prvky patří mohutné stupačky ve stylu motokrosových strojů, které dotvářejí charakter odolného scrambleru.

Lehká litá kola s deseti paprsky jsou obuta do pneumatik s hrubým vzorkem, který u modelu XTribute umocňuje vzhled agresivního městského scrambleru. Skvělá přilnavost a úchvatné jízdní vlastnosti na zpevněných i nezpevněných vozovkách zajišťují tomuto motocyklu řady Sport Heritage pneumatiky Pirelli MT60RS - 180/55-17 vzadu a 120/70-217 vpředu.

1 Yamaha XSR 700 XTribute (4)1 Yamaha XSR 700 XTribute (5)1 Yamaha XSR 700 XTribute (7)

Yamaha vytvořila pro tento model specifické sedlo s plochým profilem, vycházející z designu původního modelu XT. Sedlo v moderním provedení má vzadu vyraženo decentní logo XTribute a je dalším prvkem, který kombinuje původní a nové. Mimořádná pozornost je věnována jednotlivým detailům. Přední vidlice je opatřena černými pryžovými manžetami, které dotvářejí styl retro. V horní části jsou na trubky vidlice nasazeny černé plastové kryty zajišťující čistý vzhled přední části.

Navzdory klasickému stylu jde o moderní motocykl vybavený nejnovější technikou. Výkonný motor a agilní podvozek jsou zárukou dobrých jízdních vlastnosti. Menší LED koncové světlo a přístrojový LCD panel, tvoří dokonalou protiváhu původním barvám a povrchové úpravě. Klasika a moderna současně - to nejlepší z obou světů. Stroj se může pochlubit také lehkou ochranou rámu v černé barvě, stejně jako černými kryty chladiče. Černou najdeme rovněž na ovládacích páčkách na řídítkách a držáku přístrojů.

1 Yamaha XSR 700 XTribute (8)1 Yamaha XSR 700 XTribute (9)1 Yamaha XSR 700 XTribute (6)

Srdcem nového motocyklu je řadový dvouválec o objemu 689 ccm, který díky konstrukční filozofii klikového hřídele crossplane poskytuje vysoký, lineární točivý moment. S hmotností pouhých 186 kg včetně náplní patří XTribute k nejlehčím scramblerům ve své třídě. Spojením ocelového páteřového rámu a kompaktního podvozku vzniklo agilní konstrukční řešení se špičkovou ovladatelností jak ve městě, tak mimo něj.

V roce 1976 byl první XT500 osazen nízko posazeným sběrným potrubím a vysoko umístěným tlumičem. Zákazníci si tento vzhled mohou dopřát prostřednictvím volitelného výfuku Akrapovič. V černém provedení - jako u původního XT500 - má tento špičkový systém 2-1 radikální vzhled a poskytuje výrazný zvukový projev. Nový model XSR700 XTribute bude dostupný u prodejců Yamaha začátkem dubna 2019.

1 Yamaha XSR 700 XTribute (1)1 Yamaha XSR 700 XTribute (3)1 Yamaha XSR 700 XTribute (2)

1 Yamaha XSR 700 XTribute (13)1 Yamaha XSR 700 XTribute (14)1 Yamaha XSR 700 XTribute (15)1 Yamaha XSR 700 XTribute (16)1 Yamaha XSR 700 XTribute (17)1 Yamaha XSR 700 XTribute (18)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama