Reklama

Watkins M001: ocelový boxer

Unikátní vzhled s dvěma vyčnívajícími válci motoru uchyceného do ocelového rámu vyřezávaného laserem a speciální na míru dělané zavěšení předního kola, tak takovýhle motocykl jsme tady ještě neměli.

Za jeho stavbou stojí polský customer říkající si Jack Watkins. Základem tu postál cestovní motocykl BMW R1150RT z roku 2002 a velké množství podnětů a nápadů z hlav bezmála třicetičlenného týmu Mechanical Design, které všechny zpracovaly, hodily na papír a teprve poté se pustili do samotné výroby, která nebyla vůbec jednoduchá. Původ z BMW prozrazují už jen dva válce koukající do stran.

1 Watkins M001 (2)1 Watkins M001 (3)1 Watkins M001 (4)

Kovově šedou barvu rozráží dominantní žluté kolo z motocyklu Yamaha XJ a za zmínku rozhodně stojí i kulatý přední světlomet usazený lehce doprava. Kromě laserem vyřezávaného rámu z ocelových plátů, byl asi jeden z nejtěžších úkolů vyrobit zavěšení předního kola pomocí vodorovné vidlice, o které se ví, že ani když pořádně zmáčknete brzdovou páčku, nezmění svoji geometrii. Nejen, že zůstanete sedět stále rovně, přední maska se ani nehne směrem dolů, ale rovněž to nebude mít negativní dopad na brzdný účinek.

1 Watkins M001 (19)1 Watkins M001 (12)1 Watkins M001 (13)

Ocelový rám u motocyklu Watkins má také své unikum, slouží totiž také jako boční kapotáž, pod kterou je šikovně uschovaná palivová nádrž na 16 litrů benzínu. Stejně strohé, jako celý motocykl je rovněž sedlo vyrobené z několika samostatných panelů pěnové hmoty.

1 Watkins M001 (5)1 Watkins M001 (6)1 Watkins M001 (9)1 Watkins M001 (1)1 Watkins M001 (11)1 Watkins M001 (14)1 Watkins M001 (15)1 Watkins M001 (16)1 Watkins M001 (17)1 Watkins M001 (18)1 Watkins M001 (21)1 Watkins M001 (22)1 Watkins M001 (23)1 Watkins M001 (7)1 Watkins M001 (24)1 Watkins M001 (8)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama